Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko144
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Nazwex

Nazwex

Dołączył 5 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 217
  • Znaleziska 111
  • Mikroblog 106
  • Obserwujący 20
  • Obserwowane 1

658

Czego Warszawski Inwestor i Maciej Wieczorek nie mówią o zarabianiu?

Czego Warszawski Inwestor i Maciej Wieczorek nie mówią o zarabianiu?

Co dzisiaj dzieje się z ludźmi, którzy 10 lat temu zajmowali się MLM? Przedstawiam 2 przykłady takich postaci: NLP, rozwój osobisty, szkolenia, w przypadku Warszawskiego Inwestora również oskarżenia o manipulacje, mobbing, podrabianie podpisów,a nawet grożenie śmiercią autorowi krytycznych artykułów

Nazwex
z
youtube.com
dodany: 08.04.2021, 13:33:18
  • 158
  • #
    ekonomia
  • #
    inwestycje
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mlm
  • #
    neuropa
  • #
    polska
Nazwex
Nazwex
Autor
08.04.2021, 18:27:04
  • 13
@winio: o nim też zrobiłem materiał:
https://youtu.be/Y9pnI6040yA
Nazwex
Nazwex
Autor
08.04.2021, 18:54:11
  • -1
@PositiveRate: Postaram się! Tylko polecam sprawdzić jutro czy przypadkiem Ci go nie anulowało, bo dziwne rzeczy się dzieją z łapkami i subami przez ostatnie pół godziny
Nazwex
Nazwex
Autor
08.04.2021, 19:40:20
  • -2
@heretyk85: To ten co robi szkolenia o kryptowalutach? Nie będę nic robił, to mimo wszystko niszowa osoba, mój kanał nie jest na ten temat. Ogólnie rzecz biorąc jeśli nie udowodnił, że regularnie zarabia, to raczej od razu bym go odrzucił jako niegodnego zaufania (ale to tylko moja opinia)
Nazwex
Nazwex
Autor
08.04.2021, 19:47:47
  • 0
@readme: Progresywne podatki to nie to samo co "wyższe podatki". Progresywne podatki to mogłaby być np. kwota wolna do 30 tys. i 55% podatku od przychodów powyżej 0,5 mln zł. rocznie (luźna propozycja). W takim układzie osoby słabiej zarabiające miałyby więcej pieniędzy (bo nie płacą dochodowego), ale jednocześnie nie zwiększają się ich wydatki (jak byłoby w sytuacji ogólnej obniżki podatków, bo za tym poszłaby obniżka wydatków rządowych, a więc prawdopodobnie
Nazwex
Nazwex
Autor
08.04.2021, 20:11:26
  • -3
@readme: Podejrzewam (tutaj przyznaję, że statystyk nie znam), że duża część osób, które na tym tracą, to osoby słabo zarabiające, zachęcone szansą szybkiego i względnie łatwego zarobku. Dodatkowe pieniądze w kieszeni mogą temu zapobiegać
Nazwex
Nazwex
Autor
08.04.2021, 20:53:49
  • 4
@readme: Ale to jest akurat oczywiste, że redukowanie ubóstwa to redukowanie liczby kradzieży (i ogólnie przestępstw)
Nazwex
Nazwex
Autor
08.04.2021, 21:18:31
  • -2
@text: https://youtu.be/Y9pnI6040yA

11

Czy Martin Luther King może być biały, czyli o reprezentacji i blackwashingu

Czy Martin Luther King może być biały, czyli o reprezentacji i blackwashingu

O czarnych elfach, czarnej królowej, Achillesie, Jezusie, Martinie Lutherze Kingu, Bondzie i paru innych rzeczach. A przede wszystkim o tym, czy obsadzanie osób czarnoskórych w rolach standardowo przypisywanych białym jest problemem.

Nazwex
z
youtube.com
dodany: 21.03.2021, 17:27:02
  • 21
  • #
    rozrywka
  • #
    kultura
  • #
    neuropa
  • #
    film
  • #
    kino
  • #
    seriale
Nazwex
Nazwex
Autor
21.03.2021, 20:57:13
  • -3
@Grzesion: Obejrzyj mój film, jeśli uważasz taką "prowokację" za mającą jakikolwiek sens. W przypadku Czarnej Pantery kolor skóry ma znaczenie, w filmie były wątki rasowe, gdyby był biały, to scenariusz musiałby być od nowa napisany. Jak poczytasz o color-blind castingu to działa w ten sposób, że nie zmienia się cech postaci, które są dla nich istotne
Nazwex
Nazwex
Autor
04.04.2021, 06:40:10
  • -2
@Fennrir: fajnie jakbyś podczas krytyki odnosił się do tego co powiedziałem, a w dwóch pierwszych kwestiach tego nie robisz. Pochodzenie Jezusa znaczenie ma, ale jego kolor skóry i wygląd nie, a ja mówiłem cały czas o tym drugim. Zmiana koloru skóry nie musi oznaczać zmiany pochodzenia. Inna rzecz, że o ile pochodzenie ma znaczenie w przypadku całej historii Jezusa, to w poszczególnych opowieściach o nim niekoniecznie, więc dla danego dzieła
Nazwex
Nazwex
Autor
04.04.2021, 06:54:42
  • -2
@Fennrir: co do mitologii i bajek afrykańskich się nie chce wypowiadać, bo kompletnie nic na ten temat nie wiem, natomiast prawdopodobnie tego typu historie się będą pojawiać (zresztą nie jestem pewien, czy część tych popularnych opowieści i tak nie ma afrykańskiego pochodzenia, którego dzisiaj nie jesteśmy świadomi, bo dotarło do nas w przetworzonej wersji. Pewnie jakby poszukać, to są takie przypadki). Pomijasz natomiast drugi aspekt reprezentacji o którym mówiłem, czyli
Nazwex
Nazwex
Autor
05.04.2021, 08:28:19
  • -1
@Fennrir: "Tyle że jedno się wiąże z drugim. Jezus wcale nie mógłby być równie dobrze grany przez Chińczyka bo w tamtych czasach ich po prostu w tamtym regionie nie było"
Ale Ty się odwołujesz do realiów historycznych, co nie ma sensu gdy ja piszę o możliwości ignorowania realiów historycznych. Gdyby wszystkich zagrali tam Chińczycy, to nie byłoby problemu. Ba, gdyby wszystkich całkowicie losowo obsadzić aktorami z każdego kraju świata (na kolor
Nazwex
Nazwex
Autor
05.04.2021, 08:28:41
  • -1
@Fennrir: "Zresztą to się tyczy wyłącznie realiów USA, ciężko żeby w Europie czarni dostawali jakieś role jak (pomijając jednostkowe przypadki"

I nikt nie wymaga, żeby tak było. Nigdy się nie spotkałem z narzekaniem, że w polskim kinie jest zbyt mało osób czarnoskórych. Trochę inna jest sytuacji w UK czy Francji, ale tam od kilku pokoleń osób niebiałych jest całkiem sporo. A co do postaci historycznych, tak jak mówiłem w filmie,
Nazwex
Nazwex
Autor
06.04.2021, 07:01:43
  • -2
@Fennrir: nie czytałem "Black Atheny", ale teraz przejrzałem na szybko o co chodziło i to inna sytuacja. Teza o egipskich kolonizatorach, to jest to co powiedziałem w filmie, tyle że podkręcone razy 50, więc obalenie jednego nie znaczy obalenia drugiego, chyba że masz jakieś konkretne opinie na temat tej książki, w której poruszany był wątek samej obecności osób czarnoskórych w tamtym okresie w Grecji
Nazwex
Nazwex
Autor
06.04.2021, 07:06:40
  • -2
@Fennrir: ale mogły tam być, mimo nie bycia kolonizatorami i w niewielkiej liczbie, typu 0,5-1% ludności
Nazwex
Nazwex
Autor
06.04.2021, 09:51:02
  • -2
@Jerry664: Możliwe, nie wiem, to jest tylko gdybanie. Może zamiast 0,5%-1% powinienem podać 5 razy niższe wartości, ale tego i tak się nie dowiemy
Nazwex
Nazwex 05.04.2021, 19:28:09
  • 22
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nazwex
Nazwex
Autor
05.04.2021, 19:55:32
  • 2
@kurczok: To tam jest jakakolwiek argumentacja? :D

Jak dla mnie podatek katastralny to dobry pomysł (choć wiadomo, szczegóły są decydujące), głównie w sytuacji wysokich cen nieruchomości jakie teraz mamy. Natomiast dyskusja na ten temat to już inna kwestia niż rozmowa o poziomie tej dyskusji, który, jak to często bywa, nawet w mediach, teoretycznie mających wyznaczać pewne standardy, jest żenujący.
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
06.04.2021, 06:51:43
  • 2
@masloabsolutne: przejrzałeś mnie, jakikolwiek podatek to dosłownie komunizm
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
06.04.2021, 07:24:44
  • 0
@heniek_8: w tej chwili nie wiem, zależy od szczegółów i planowanych wpływów z niego
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex 10.12.2020, 15:22:14
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nazwex
Nazwex
Autor
22.03.2021, 20:23:44
  • 2
@Virino: gdzieś mam plik ze scenariuszem, wyślę w wiadomości prywatnej
  • Odpowiedz

56

Moralność, czyli czego nie rozumieją Szymon Mówi i Śmiem Wątpić

Moralność, czyli czego nie rozumieją Szymon Mówi i Śmiem Wątpić

Wojna Idei po raz trzeci. Dużą część krytyki kieruję też w stronę Śmiem Wątpić. Czego nie rozumieją na temat subiektywizmu, dlaczego Szymon powinien dostać Nobla oraz jak zamienić filozoficzny temat w coaching, dowiecie się z mojego materiału.

Nazwex
z
youtube.com
dodany: 06.03.2021, 15:38:46
  • 13
  • #
    polityka
  • #
    filozofia
  • #
    wojnaidei
  • #
    neuropa
  • #
    4konserwy
  • #
    religia
Nazwex
Nazwex
Autor
07.03.2021, 13:30:38
  • -3
@Mr--A-Veed: Byłoby miło, gdybyś zarzucając tworzenie chochołów sam ich nie tworzył na ogromną skalę.

To co piszesz o argumentum ad numerum i ad populum byłoby prawdą, gdyby Szymon po prostu w tym fragmencie przedstawiał poglądy ludzi. Gdyby celem tego fragmentu było przekazanie widzom, że ludzie w większości mają jakieś określone poglądy. Wtedy faktycznie, mój zarzut były absurdem. Tylko że on tego nie robi. Przedmiotem analizy nie jest mentalność ludzi. Szymon
Nazwex
Nazwex
Autor
07.03.2021, 13:58:35
  • -3
@Mr--A-Veed: Obejrzyj jeszcze raz mój materiał, bo dosłownie nic z niego nie zrozumiałeś. Przecież ja krytykuję koncept obiektywnej moralności, a Ty tutaj sugerujesz, że moim zdaniem ta koncepcja jest ok. Nigdzie nie mówię też, że wolna wola z całą pewnością nie istnieje, dosłownie mówię tylko tyle, że nie wiem czy istnieje. Nie wiem jak mam dyskutować, skoro chyba wszystko co powiedziałem zrozumiałeś opacznie. Nie wiem też co ma na celu
Nazwex
Nazwex
Autor
07.03.2021, 14:10:29
  • -4
@Mr--A-Veed:
No tak, bo gdy piszę jak Szymon to postrzega, to piszę o czymś obiektywnym (bo Szymon postrzega wartości moralne jako obiektywne), a gdy piszę swoje opinie, to kwestie moralne są subiektywne, bo w mojej opinii takie są. Przeczytaj jeszcze raz wszystko i spróbuj oddzielić, kiedy mówię o swoich poglądach, a kiedy przedstawiam poglądy innych.
Nazwex
Nazwex
Autor
07.03.2021, 14:35:01
  • -3
@Mr--A-Veed: Szczerze mówiąc, myślałem że teraz rozmawiamy o kolejnym fragmencie, mówionym przez Szymona, ale to niewiele zmienia.

Przecież ja to wszystko w swoim materiale wyjaśniłem. Teoretycznie celem tego fragmentu w materiale na WI miało być przekazanie "o czym ludzie mówią, gdy mówią o moralności", ale moim zdaniem ten fragment jest o czym innym. Ja go odebrałem tak, że tak naprawdę Łukasz mówi tam, jakie czynniki są jego zdaniem konieczne do
Nazwex
Nazwex
Autor
07.03.2021, 15:02:08
  • -4
Jeszcze rozwinę, że skoro cały czas pisałeś o tym co mówi Łukasz, to tym bardziej nie zrozumiałeś co mówię. Wysłuchaj jeszcze raz tego fragmentu mojej wypowiedzi, nawet jeśli założysz, że Łukasz tak naprawdę w ogóle nie wtrącał tam swoich opinii, tylko starał się maksymalnie rzetelnie oddać poglądy większości na podstawie badań których z jakiegoś powodu nie zacytował, to cała moja krytyka ma sens, poza ostatnimi kilkoma słowami (że ta wypowiedź jest błędna).
Nazwex
Nazwex 06.03.2021, 15:41:57
  • 28
Znowu nagrałem coś o Wojnie Idei, bo dlaczego by nie. Dużą część krytyki kieruję też w stronę Śmiem Wątpić, współtwórcy materiału, który komentuję. Czego nie rozumieją na temat subiektywizmu, dlaczego Szymon powinien dostać Nobla, jak zamienić filozoficzny temat w coaching oraz odpowiedzi na parę innych pytań możecie u mnie znaleźć, więc zapraszam.

Jeśli ktoś chce, to można też wykopać:
https://www.wykop.pl/link/5990789/moralnosc-czyli-czego-nie-rozumieja-szymon-mowi-i-smiem-watpic/

#wojnaidei #filozofia #polityka #neuropa
Nazwex - Znowu nagrałem coś o Wojnie Idei, bo dlaczego by nie. Dużą część krytyki kie...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nazwex
Nazwex
Autor
06.03.2021, 18:22:20
  • 1
@koroluk: Naprawdę są chętni na czytanie tak długich wpisów, jednocześnie na drugiej karcie odpalając fragmenty materiału, do których się odnoszę? Internet nie przestaje zaskakiwać :D
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
06.03.2021, 18:36:15
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
06.03.2021, 19:49:48
  • 0
@LarySocjopata: Intuicja to jedno z tych wyrażeń, które zdecydowanie powinni zdefiniować, natomiast nawet gdyby przyjąć 4. definicję z tej strony: https://sjp.pl/intuicja to wciąż trzeba wykazać, że takie poznanie jest możliwe, bo bez tego to jest gdybanie. Tym bardziej że, ponownie, skoro intuicja może wprowadzać w błąd, to trudno mówić o wiedzy (w rozumieniu znajomości czegoś pewnego, na 100% prawdziwego)

A co do drugiej kwestii - nie trzeba nie być materialistą,
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
06.03.2021, 20:32:16
  • 0
@LarySocjopata: teraz robisz to samo co Szymon, czyli przerzucasz ciężar dowodu. Musisz udowodnić, że nie znajduje się w czasoprzestrzeni, uzasadnić dlaczego jej nieznajdowanie się w czasoprzestrzeni uważasz za wystarczające do wyciągania tego typu wniosków i wtedy można przejść dalej. Tak samo mówiąc, że Boga nie ma, wziąłbym na siebie ciężar dowodu, nie mógłbym powiedzieć, że to inni się mają męczyć i go znaleźć.
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
06.03.2021, 20:58:54
  • 0
@LarySocjopata:
No nie, to jest jedyny kandydat, którego jesteś w stanie podać. O tym też mówiłem w filmie, że nieistnienie alternatywnych wyjaśnień nie oznacza prawdziwości tego jedynego, które mamy.

Nie chce mi się wchodzić w metafizykę, bo to jest coś, co kompletnie mnie nie interesuje, ale cały czas zakładasz, że to co postrzegamy rzeczywiście istnieje i operujesz na dualizmie świat materialny (to co postrzegamy) i reszta, którą uznajesz za ponadświatową.
  • Odpowiedz
storyfag
storyfag
17.02.2021, 00:41:41
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nazwex
Nazwex 17.02.2021, 08:04:09
  • 4
Ten materiał to akurat "typowy" Szymon - kilka trafnych spostrzeżeń, kilka naciąganych tez, pominięcie niektórych istotnych czynników i symetryzm. Ja w przyszłym miesiącu się zajmę innym jego materiałem, tym który zrobił kilka dni temu na WI z Łukaszem ze Śmiem Wątpić
  • Odpowiedz

51

Trader21, teorie spiskowe i Chapwood Index

Trader21, teorie spiskowe i Chapwood Index

Jak wierzyć we wszystko co potwierdza nasz światopogląd, a mimo to być uznawanym za eksperta? Wystarczy głosić teorie spiskowe o globalistach i kilkukrotnie zaniżonej inflacji.

Nazwex
z
youtube.com
dodany: 07.02.2021, 14:30:23
  • 34
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    neuropa
  • #
    finanse
  • #
    gielda
  • #
    foliarze
Nazwex
Nazwex
Autor
07.02.2021, 15:01:22
  • 16
@friko9: Dla ambitnych: poczytajcie trochę o statystyce i nigdy nie zakładajcie, że "dowód" anegdotyczny cokolwiek udowadnia
Nazwex
Nazwex
Autor
07.02.2021, 17:19:06
  • -7
@gupio: Ten fragment zamieściłem, bo mówił tam o rakotwórczości GMO, ale skoro już chcesz się tego czepiać, to glifosat najprawdopodobniej działania rakotwórczego nie ma: https://www.totylkoteoria.pl/2019/02/czy-glifosat-powoduje-raka.html
Nazwex
Nazwex
Autor
07.02.2021, 17:24:49
  • -5
@gupio: Jak mnie bawi to, że nagle uznajesz działania Unii Europejskiej za racjonalne, a tym samym stanowiące niepodważalny dowód, lepszy od badań na ten temat XD

W takiej formie jak to przedstawia Trader21 tak, po pierwsze to też są tylko jego spekulacje, a po drugie to co mówi niespecjalnie ma sens. Zwrócił na to uwagę Business Insider, być może ja kiedyś też coś o tym nagram: https://businessinsider.com.pl/finanse/inwestowanie/trader-21-glosi-wielki-reset-analizujemy-teorie-spiskowa-fact-check/mkpmclj
Nazwex
Nazwex
Autor
07.02.2021, 23:51:22
  • -5
@KomentatorTramwajowy: w jednym z linków o inflacji w opisie mojego filmj znajdziesz wyjaśnienie kwestii nieruchomości, ich koszty są uwzględnione
Nazwex
Nazwex
Autor
08.02.2021, 00:37:39
  • -3
@KomentatorTramwajowy: nie wiem czy powinno, bo tutaj problemem jest fakt, że zakup domu jest jednocześnie inwestycją. Natomiast ceny użytkkwania/wynajmu są tak mocno skorelowane z cenami nieruchomości, że w praktyce to po pierwsze nie ma dużego wpływu na wynik, a po drugie nie widzę powodu, żeby uznawać to za celowe zaniżanie
Nazwex
Nazwex
Autor
08.02.2021, 11:02:14
  • -2
@dps: To nie są media, które po prostu mi się nie podobają, to są media które żerują na teoriach spiskowych i fake newsach.

Natomiast pytania nie rozumiem, prawdopodobnie je źle skonstruowałeś. Gdyby a) maszyny był w stanie produkować coraz lepsze komputery i b) "komputerowy przywódca zwiększał podaż", to mielibyśmy dużą deflację, a nie "cenę bez zmian"

No ale ogólnie, jeśli ceny są bez zmian, to nie ma inflacji
Nazwex
Nazwex
Autor
08.02.2021, 11:15:16
  • -2
@dps: Jeśli ceny są stałe, to nie ma inflacji. Inflacja to wzrost cen, a nie wzrost ilości pieniędzy w obiegu (choć wiem, że niektórzy zatrzymali się kilkadziesiąt lat temu i próbują innych przekonać do nieaktualnego rozumienia tego terminu)
Nazwex
Nazwex
Autor
08.02.2021, 11:18:54
  • -2
@KrowkaAtomowka: na inflację ma wpływ kilka czynników. Jednym jest podaż pieniądza, drugim prędkość jego wymiany, a trzecim postęp technologiczny (gdyby nie wzrost podaży pieniądza, to ceny cały czas by spadały). Proponuję poczytać, zamiast pisać "na chłopski rozum"
Nazwex
Nazwex
Autor
08.02.2021, 11:27:03
  • -1
@KrowkaAtomowka: Jak najbardziej może się utrzymać, nie ma w tym kompletnie żadnej sprzeczności, chyba że ją wykażesz. Jeśli przedstawisz konkretne argumenty (nie typu "nie wiem jak to ma działać, więc na pewno nie działa tak jak mówią władze") i uznam je za poprawne, to zapewniam, że uznam tezę o zaniżaniu inflacji przez odczyty CPI za najbardziej prawdopodobną opcję
Nazwex
Nazwex
Autor
08.02.2021, 12:21:43
  • -2
@dps:Żeby odpowiedzieć będę musiał zacząć od podstaw. Tak jak napisałem w innym komentarzu, na inflację ma wpływ podaż pieniądza, szybkość obiegu pieniądza oraz postęp technologiczny (w uproszczeniu, bo są też inne czynniki, np. cena ropy naftowej, które pominę dla uproszczenia). Szybkość obiegu pieniądza w tym przypadku pominiemy. Żeby ceny był stałe, to wzrost podaży pieniądza musiałby zrównoważyć "naturalną" deflację spowodowaną postępem technologicznym. Wybrałeś taką dziedzinę, gdzie ten postęp ma ogromny
Nazwex
Nazwex
Autor
08.02.2021, 12:31:12
  • -2
@lewakteofil: Połowa tego co mówi Zięba, Trader21 mówiący o dowodach na fałszerstwa wyborcze, więcej mi się nie chce, bo komukolwiek kto jest targetem moich materiałów to wystarczy
Nazwex
Nazwex
Autor
08.02.2021, 13:31:35
  • -2
@lewakteofil: Przecież jedyne co powiedziałem o Fox News, to że jest "prawicową telewizją", jestem na 99,9% pewien, że @dps nie chodziło o Fox News, tylko o ntv i wrealu24
Nazwex
Nazwex
Autor
08.02.2021, 13:54:38
  • -2
@lewakteofil: XD
Nazwex
Nazwex 07.02.2021, 14:36:46
  • 16
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nazwex
Nazwex
Autor
07.02.2021, 15:12:05
  • 0
@Im_from_alaska: Teraz doczytałem, że faktycznie "basic cable" używa się w odniesieniu telewizji kablowej, moje przeoczenie, dodam w przypiętym komentarzu
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
07.02.2021, 16:24:35
  • 0
@MisiuMajonez: Tak, napisałem o tym w przypiętym komentarzu
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex 19.01.2021, 16:22:27
  • 7
Tym razem mówię o efektywności rynków finansowych, racjonalności ludzkich decyzji, a także jakie skutki ma odrzucenie paradygmatu o racjonalności i jakich argumentów w związku z tym nie powinno się używać. Fani polemik z Wojną Idei też znajdą fragment dla siebie.
#ekonomia #polityka #neuropa #4konserwy #gielda
Nazwex - Tym razem mówię o efektywności rynków finansowych, racjonalności ludzkich de...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nazwex
Nazwex
Autor
19.01.2021, 22:50:51
  • 0
@RGB_XYZ: Ok, to ja odpowiem w ten sam sposób: poczytaj linki, które zamieściłem w opisie wyjaśniające czym jest rynek efektywny, bo jeśli piszesz, że "transakcja jest informacją" (domyślam się, że chodzi o transakcje giełdowe), to nie rozumiesz tego pojęcia
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
20.01.2021, 09:23:28
  • 0
No tak: i z tej prostej definicji z ostatniej linijki wynikają wszystkie konsekwencje o których mówię. Na artykule z fxmaga natomiast efektywnośç (w całej ekonomii, nie tylko wycenie giełdowej) zdefiniowana jest tak: "racjonalnośc działań ludzkich w procesie gospodarowania"
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
20.01.2021, 15:49:07
  • 0
@RGB_XYZ: wyrażenie "racjonalność rynku" jest raczej potoczne, ale zarówno wykazanie fałszywości hipotezy rynków efektywnych, jak i błędów paradygmatu homo oeconomicus, właściwie musi oznaczać, że ceny na wolnym rynku nie kształtują się w sposób racjonalny

natomiast o co Ci chodziło w pierwszym zdaniu to nie mam pojęcia
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
20.01.2021, 16:17:35
  • 0
@RGB_XYZ: o błędach poznawczych też mówiłem Nie wiem jaką definicją efektywności rynku się kierujesz, jeśli jego nieefektywność nie koliduje z racjonalnością. A tego jak pierwsze zdanie tamtego komentarza miało podkreślić, że nie udało mi się tej hipotezy obalić nadal nie rozumiem
  • Odpowiedz
xmatiux
xmatiux
xmatiux
24.12.2020, 07:44:16
  • 6
@koroluk @Nazwex @Warcho mmmm Mensa polska to już za byle co rozdaje te wyróżnienia wystarczy np denializm klimatyczny ( ͡° ͜ʖ ͡°) #neuropa
xmatiux - @koroluk @Nazwex @Warcho mmmm Mensa polska to już za byle co rozdaje te wyr...

źródło: comment_1608795822A73LyAqnCPfZiaNoxjvkyY.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nazwex
Nazwex 24.12.2020, 09:36:15
  • 2
Nie rozumiem jak w ogóle można WI zaklasyfikować jako kanał popularnonaukowy
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex 15.12.2020, 15:32:32
  • 9
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pitrah606
pitrah606
15.12.2020, 22:40:07 via Zakop
  • 3
@Nazwex: on jest strasznym manipulatorem. Obejrzałem pare jego filmów i meh
  • Odpowiedz

17

Jak manipuluje Tomasz Samołyk?

Pokaż treści 18+

Jak manipuluje Tomasz Samołyk?

Opowieść o tym, jak Tomasz Samołyk postanowił walczyć z (rzekomymi) manipulacjami i złymi intencjami za pomocą... manipulacji i przypisywania krytykowanym osobom słów, których nie powiedzieli.

Nazwex
z
youtube.com
dodany: 15.12.2020, 15:30:14
  • 0
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    religia
  • #
    bekazprawakow
  • #
    neuropa
  • #
    4konserwy
Nazwex
Nazwex 04.12.2020, 17:11:05
  • 5
Jest obiecany film na Wojnie Idei prezentujący nową, niepojawiającą się tam dotychczas perspektywę, podejrzewam że między innymi w odpowiedzi na mój materiał o nim. Co sądzicie? Bo ja w sumie nie wiem. Z jednej strony jest bardzo pobieżny i trudno się z niego czegoś dowiedzieć, nie daje też pola do przemyśleń w tym temacie (właśnie dlatego, że jest zbyt pobieżny), ale z drugiej strony... Większość filmów na WI taka jest, więc... może
Nazwex - Jest obiecany film na Wojnie Idei prezentujący nową, niepojawiającą się tam ...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nazwex
Nazwex
Autor
04.12.2020, 17:31:54
  • 1
@storyfag: Na wykopie jestem, bo na razie nie mam innego miejsca żeby wrzucić jakiś post, który ktokolwiek by przeczytał, jak przy 1000 subskrypcji będę mógł dodawać posty na społeczność, to pewnie stąd zniknę :D

A mi nie chodziło o samą miniaturkę (chociaż ta też jest słaba), tylko o pierwszą grafikę w samym materiale, tego mężczyznę w koszulce z sierpem i młotem jedzącego burgera
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
04.12.2020, 18:20:42
  • 3
@nufdcvbt: trzeba przyznać, że wybór komunizmu jako omawianego tematu jest trochę dziwny. Komunistów w Polsce jest pewnie ułamek promila, a prawie wszyscy Polacy (w tym nawet ja) ogólnie rzecz biorąc nie wyobrażają sobie co by się musiało stać, żeby przekonali się do jakiejś odmiany komunizmu. Dużo ciekawsze byłoby przedstawienie krytyki kapitalizmu (niekoniecznie ze strony Żiżka), bo to jest coś co może skłonić kogoś do przemyślenia swojego stanowiska. Tylko że w
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex 23.11.2020, 15:09:09
  • 37
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nazwex
Nazwex
Autor
23.11.2020, 17:20:27
  • 1
@no_49: Moje? Z grubsza te które napisałem w poście, ale po szczegóły zapraszam do filmu, bo długo bym musiał pisać. Inne osoby też wielokrotnie zwracały uwagę na błędy w jego filmach (słaby research, opieranie całej opinii na jednym badaniu itp.)
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.11.2020, 18:27:16
  • 1
@xmatiux: Spokojnie, Szymon wrzuca materiały co drugi dzień, tego tempa nawet w kilkanaście osób nie osiągniemy! ;)
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
26.11.2020, 11:52:11
  • 1
@Cheshire: Znaczy, tak jak mówiłem, protesty i filmiki edukacyjne (myślę że moje o Szustaku i o wyroku TK można za takie uznać) mają inną funkcję. Edukacja może przynieść skutek, ale w długim okresie, a w kwestii aborcji nacisk na rząd trzeba było wywrzeć teraz, a nie za pomocą powolnej zmiany opinii społecznej (zresztą protesty pewnie też przyczyniły się do tego, że PiS stracił kilka p.p. w sondażach).

Całkowicie się zgadzam
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex 14.11.2020, 15:18:51
  • 16
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nazwex
Nazwex
Autor
14.11.2020, 15:49:02
  • 2
@valarr: Z ciekawości zajrzę, nie spodziewałem się że takie tematy też porusza
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
14.11.2020, 17:32:39
  • 3
@valarr: Obejrzałem i... no cóż, dałem trafny tytuł swojemu materiałowi. Najbardziej mnie bawi, że badania na temat homoseksualizmu z tego tysiąclecia uznaje za propagandę, ale już literatura o homeopatii jest najwyraźniej spoko
  • Odpowiedz

3

Zakaz aborcji - co oznacza i do czego doprowadzi?

Pokaż treści 18+

Zakaz aborcji - co oznacza i do czego doprowadzi?

Raczej nie jest to "wszystko, co musicie wiedzieć o wyroku TK w sprawie aborcji", ale myślę, że udało mi się zrobić kompleksowy materiał. Są zagadnienia prawne, etyczne oraz medyczne. Starałem się opierać to, co mówię na konkretnych danych, chociaż moich opinii oczywiście też nie brakuje.

Nazwex
z
youtube.com
dodany: 28.10.2020, 10:24:13
  • 0
  • #
    polityka
  • #
    aborcja
  • #
    neuropa
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazpisu
  • #
    strajkkobiet
Nazwex
Nazwex 23.08.2020, 12:34:21
  • 193
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 54
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 12:55:22
  • 1
@Nazwex: żeby nie było, tam gdzie piszę "antyLGBT" chodzi mi o szeroko pojęty ruch związany z prawami takich osób. Chyba oczywiste, ale wolę dodać
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 13:28:49
  • 2
@Nazwex: wahałem się, czy jeszcze raz to wrzucić, ale niech będzie: jeśli ktoś jeszcze nie widział, to nagrałem półgodzinny film z krytyką słów Szymona o LGBT, może kogoś zainteresuje
https://www.youtube.com/watch?v=X1hUveSzF0c&feature=youtu.be
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 16:32:06
  • 1
@cichooo: ale zrozumiałeś, że to był sarkazm?
@Bordomir @xloginlogin123 "podstawowe prawa czlowieka" to nie jest jasno zdefiniowane pojęcie, ale jeśli przeszkadza wam slowo "podstawowe", to mogę z niego zrezygnować, spoko
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 17:07:13
  • 1
@xloginlogin123: Pierwszy artykuł, jaki znalazłem szukając informacji o badaniu, który przytoczyleś, to ten: https://www.google.com/amp/s/familyinequality.wordpress.com/2013/10/11/the-douglas-allen-study-of-canadian-children-of-gaylesbian-parents-is-worthless/amp/

Z tego co rozumiem to wiesz, że ogólny konsensus jest taki, że dzieci w takich rodzinach rozwijają się tak samo dobrze, jak kiedy mają heteroseksualnych rodziców, ale jesli uważasz, że tę tezę muszę udowodnić, to później wyślę konkretne przeglądy badań. Natomiast to nawet nie jest takie ważne, załóżmy że faktycznie dzieci homoseksualnych rodziców gorzej radzą sobie
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 17:15:59
  • 0
@Bordomir: co to jest 48r? Poza tym definicje prawne nijak się mają do (bądź co bądź) potocznych dyskusji
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 17:37:54
  • 0
@Bordomir świetny przykład, jak nie pisać odpowiedzi na proste pytania, takim ofensywnym językiem na pewno przekonasz mnóstwo ludzi. Więc nie, nie masz racji. Jak najbardziej potocznie można mówić o "prawach czlowieka" mówiąc o innych rzeczach niż te okreslone w dokumencie sprzed 70 lat. W naszej konstytucji pojawia się oczywiście pojęcie "prawa do adopcji", a że uprawnieni do adopcji są oczywiście ludzie, to w luźnej dyskusji na wykopie jak najbardziej można mówić,
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 18:02:03
  • 0
@Bordomir a tu mnie akurat przylapałeś, nie wiem czemu napisałem o konstytucji xd chodziło o kodeks rodzinny. Natomiast prawo, to znaczy tyle (wg jednej z definicji) co "pozwolenie". 400 lat temu może możliwość adopcji byla przywilejem, ale czasy się zmieniają i yeraz taką możliwość, POZWOLENIE na nią, a więc i prawo, mają prawie wszyscy, jeśli żyją w zwiazku uregulowanym prawnie. Ale homoseksualiści nie mają prawa zawrzec nawet niego
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 18:06:09
  • 0
@Bordomir umówmy się, ta dyskusja opiera się na tym, że wg ciebie w tym kontekście jest jedna konkretna definicja słowa "prawo czlowieka", a ja to rozumiem szerzej, bo to nie jest akademicka debata prawników. Plus no, wg Ciebie homoseksualiści to zboczeńcy, więc slusznie koniec rozmowy
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 18:26:55
  • 0
@mroznykasztan: 1. Czy to są duże zmiany? Zmiana prawa w kwestii osób trans czy związki partnerskie to kwestie, które w Polsce były bardzo bliskie realizacji. Adopcja jest dalej, to prawda. 2. A co wywołuje dyskusje nad tym tematem? Materiały edukacyjne, czy zachowania takie jak niedawne powieszenie flag?
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 18:50:23
  • 0
@milymirek: ależ ja również zachęcam do obejrzenia,
żeby zweryfikować czy nie manipuluję, natomiast nie rozumiem w czym widzisz tę wybiórczość.
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 19:53:39
  • 0
@milymirek: nie jest trudno znaleźć. Edytowałbym, ale się nie da. Więc jak, co konkretnie mi zarzucasz
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 20:00:51
  • 0
@milymirek: a czy ja gdzieś temu zaprzeczam? Padły tam takie slowa, ale padły tez te wszystkie o których napisalem
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 20:18:01
  • 0
@milymirek: nie. Jeśli ktoś recenzuje jakiś film fabularny i pisze tylko o jednym wątku, to jest to bardzo słaba recenzja, która zasługuje tylko na krytykę. Ale jesli ktoś po prostu komentuje jeden wątek tego filmu i nigdzie nie obiecuje, że jego zamiarem jest recenzja całości, to nie ma w tym nic złego. Nie musi w tym celu streszczać calości, jeśli chce zwrócić uwagę tylko na niektóre fragmenty
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 20:31:18
  • 0
@milymirek: nie no, ale poważnie, czy Twój zarzut polega na tym, że gdybym chciał skrytykować jakiś jeden szkodliwy postulat którejś z partii, to nazwałbyś to manipulacją, bo nie omówiłem dobrych postulatów tej partii? No tak, nie omówiłem, bo nie taki był zamiar xx
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 20:51:15
  • 0
@milymirek: znowu: nie, nie wiem jaki Ty post czytałeś, skoro widzisz w nim takie rzeczy. Jedyne o czym piszę, to że jest to rozmowa z kolejną osobą negatywnie nastawioną do aktywistów LGBT, który jednocześnie prawie zawsze kiedy ich krytykuje, to krytykuje ich za tę samą rzecz, a później komentuję jedno konkretne zdanie.
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 21:13:45
  • 1
@milymirek: piszę, że dla ludzi, którzy zmian potrzebują teraz, ewolucja nie jest żadnym rozwiązaniem, więc w ogóle się nie dziwię, jeśli mają dosyć powolnej edukacji i spróbują bardziej kontrowersyjnych metod zwracania uwagi na swoje problemy. Nigdzie nie piszę, czy to popieram czy to potępiam, bo nie robię żadnej z tych dwóch rzeczy. Zdecydowanie zarzucam za to Szymonowi, że swoim ciągłym "rewolucje są złe" okazuje brak zrozumienia dla osób, dla których
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 21:16:47
  • 0
@milymirek: zresztą masz przykład Białorusi - nazwałbyś to, co się tam teraz dzieje rewolucją (a przynajmniej jej próbą?). Ja tak. Kilka osób już zginęło, a wielu jeszcze umrze, ale widocznie dla protestujących jest to poświęcenie warte swojego celu. Nie mówię, że to bliźniacze sytuacje, bo jest dużo róznic, po prostu podaję przykład rewolucji, którą (prawdopodobnie) popierasz
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 21:35:04
  • 0
@milymirek nie wiem w jakim obozie bym był, prawdopodobnie osób niezgadzających się z decyzją o powstaniu, ale to nie jest ta sama sytuacja. Bo tam byłbym jedna z osób, której na zmianie zalezy, a obecnie jestem osoba z zewnątrz, która mówiłaby ludziom, których to realnie dotyczy "nie róbcie tego, to jest złe, macie czekać i się męczyć z obecnym stanem rzeczy". Dlatego ja nic nie mam do osoby, z którą Szymon
  • Odpowiedz
Nazwex
Nazwex
Autor
23.08.2020, 22:00:22
  • 0
@milymirek: bo nie szukał. Szymon rozmawia z osobami, które się do niego same zglaszają, a wiadomo, że skoro oglądają go głównie ludzie o podobnych do niego poglądach, to tacy się będą zglaszać.

Inna sprawa, że skoro tak dużo Szymon mówi o tym, jak zła jest radykalizacja w tej kwestii i jak bardzo nie podobają mu się ostatnie dzialania chociażby Margot, dodając do tego mówienie o dobrej ewolucji i złej rewolucji
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 3 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 30.08.2025

    Rocznica
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking