Wpis z mikrobloga

Hej Mirki,

tak sobie od pewnego czasu dłubię moją wspaniałą grę w #unity3d posiłkując się do tego różnymi przykładami itp, mam już część funkcjonalności ale często przychodzą mi do głowy nowe rozwiązania, spore zmiany w skryptach itp. Stąd mam pytanie następujące: Czy istnieje jakiś zbiór "dobrych praktyk" dotyczących tworzenia samego prototypu gry. Co powinno być wyrzucone do oddzielnych skryptów, a co można z dużym spokojem zostawić. W wielu projektach natykam się na oddzielne skrypty w stylu game manager, inventory manager i sam nie wiem co o tym myśleć, szczególnie że tak jak napisałem na początku - dużo rzeczy się zmienia. Czy moglibyście polecić mi jakąś literaturę na ten temat? Może być ENG. Z góry dzięki.

#gamedev
  • 8
@popo_von_kox: Bardzo mało konkretne pytanie. Zapewne problem jest taki, że Twoje założenia się często zmieniają. Jeżeli chcesz profesjonalnie podejść do Tworzenia gier, zacznij od konceptu, potem napisz pitcha a następnie GDD. Wyznacz sobie jakieś ramy.
@popo_von_kox: Może "Extra Credits" na Youtube? Mają sporo filmów o tworzeniu gier od strony projektowania. Nawet jest jakaś seria o tworzeniu pierwszej gry: Link

@Edit: A z takich "poważniejszych" rzeczy od filmików na yt mam coś takiego w zakładach: Link
Jeszcze tego nie czytałem, ale patrząc na spis treści, to może zawierać ciekawe informacje na temat game designu.
@Mrodzi: Dzięki piękne za link. Wczoraj pół wieczoru spędziłem na oglądaniu tego zamiast dłubać swoją grę. :)
@fuuYeah: Strasznie nie lubię video tutoriali ale faktycznie - zapomniałem że informacji o Unity można szukać na stronach Unity :) Dzięki za info.
@Mithras: Zobacz Extra Credits - wczoraj po obejrzeniu kilku filmów zrobiłem zdecydowany down-size pomysłu.