Wpis z mikrobloga

Mireczki, poprawcie mnie, bo ogarnia mnie pusty śmiech - #unity3d jest jednowątkowe? W sensie Wszystko odpala się w jednym wątku (fizyka, grafika, wlasne skrypty)?
Oczywiście w dokumentacji ani słowa, z dyskusji wynika, ze mozna sobie swoje wlasne watki dodac, byleby nie odpalać nic z unity poza głownym threadem.
Prawda toto?
#gamedev
  • 6
@M4ks Gdzieś czytałem, że pracują nad przerobieniem Unity na wielowątkowy silnik, ale znaleźć tego nie mogę. :/ Wszystko miałoby być rozdzielane na małe zadania, które byłyby od siebie niezależne i wykonywane przez tyle wątków, ile da radę.
W razie czego możesz też zaglądać tutaj: https://unity3d.com/unity/roadmap w nadziei na pojawienie się informacji o pełnej wielowątkowości. :D
@Mithras: Tworzenie większej ilości wątków niż rdzeni procesora w grach mija się z celem. Rozdrobnienie nawet na milion wątków nic nie da, gdyż duża część operacji jest zależna od siebie. Gdzieś zatem musisz zrobić synchronizację tych wątków, więc w praktyce pisanie logiki w naiwny sposób na wątkach jest nieopłacalne i trudne. Przełączanie między wątkami to również dodatkowe cykle procesora.

Ma za to sens rozdzielanie operacji, które rzeczywiście są obciążające i nie
@regis3 Przez "wykonywane przez tyle wątków, ile da radę" chodziło mi bardziej o jakiś sensowny limit, narzucany np. przez liczbę rdzeni, a nie napitalanie ich do oporu. Chociaż tego nie napisałem, więc mea culpa. ;)
O PS3 nie wiedziałem, poszukam trochę informacji na ten temat.