Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko184
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Kodeksowy
Kodeksowy

Kodeksowy

Dołączył 1 rok i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 166
  • Znaleziska 68
  • Mikroblog 98
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 4
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 12.07.2024, 15:11:36
  • 1
Co tu się wydarzyło? Nie uderzyłem w nic. W dotyku jak jakaś poduszka powietrzna #motoryzacja
Kodeksowy - Co tu się wydarzyło? Nie uderzyłem w nic. W dotyku jak jakaś poduszka pow...

źródło: 1000005509

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy
Autor
12.07.2024, 15:23:40 via Wykop
  • 4
@Pawelkolega: ale czemu nieświadomego? Paweł nie tak się umawialiśmy wszystko miało być na tiptop
  • Odpowiedz
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 25.03.2024, 18:13:58
  • 0
Jest dostępny jakiś dobry plan treningowy na 10 km sub 40 min w 10-12 tygodni? #bieganie
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kidi1
kidi1
25.03.2024, 18:16:44 via Wykop
  • 0
@Kodeksowy: Tak. Biegniesz 10 km raz dziennie, jak masz ochotę to więcej. Możesz używać bezterminowo.
  • Odpowiedz
Soothsayer
Soothsayer
25.03.2024, 18:28:40 via Wykop
  • 7
@Kodeksowy: jeżeli chcesz robić X wynik za X czasu to bardziej się liczy to w jakim miejscu jesteś teraz, a nie jaki plan treningowy wybierzesz
  • Odpowiedz
e.....c
konto usunięte 14.02.2024, 20:55:18
  • 0
Ktoś wie jak się odwołuje radę nadzorczą spółki akcyjnej B, której 100% akcji ma spółka A?
- musi być WZA spółki B?
- radę nadzorczą spółki B odwołuje zarząd lub rada nadzorcza spółki A?

#kiciochpyta #prawo
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 15.02.2024, 20:05:17 via Wykop
  • 0
Jeżeli ze statutu spółki akcyjnej B nie wynika nic innego, to członków rady nadzorczej odwołuje zgromadzenie akcjonariuszy (WZA) spółki B (którego jedynym akcjonariuszem jest spółka A).

Na zgromadzeniu akcjonariuszy spółki B jedyny akcjonariusz spółki B, to jest spółka A musi być reprezentowana zgodnie z zasadami swojej reprezentacji (zarząd/prokurent), ew. przez pełnomocnika.
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
15.02.2024, 14:32:51
  • 0
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Prawo w wieku 35 lat: tak czy nie? Niby nigdy nie jest za późno na spełnianie marzeń.
#praca #studia #prawo

──

Prawo w wieku 35 lat:

  • Tak 58.5% (48)
  • Nie 41.5% (34)

Oddanych głosów: 82

  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 15.02.2024, 19:58:09 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim: Za późno nie jest, ale będziesz musiał poświęcić ok. 10 lat życia, żeby cokolwiek w tym zawodzie znaczyć (studia + ewentualna aplikacja/zbieranie doświadczenia). Jeżeli prawo cię interesuje, będziesz kumał co i jak, to zarobisz.
  • Odpowiedz
WstretnyOwsik
WstretnyOwsik
06.02.2024, 10:59:04
  • 0
#dziedziczenie #spadek #prawo

Powiedzmy że jest nieruchomość warta 300 000zl. Osoba zmarła miała 2/8 udziału. Czyli 75 000zl.

I teraz po tej osobie dziedziczą trzy osoby równo po 1/3. Czyli 25 000zl.

Czyli w druku do urzędu skarbowego SD-Z2 w polu wartość nabywanych rzeczy wpisujemy te 25 000 dobrze rozumie?
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 06.02.2024, 18:53:10 via Wykop
  • 0
Tak. Tam wpisuje się wartość udziału w tej nieruchomości, który nabyłeś (tj. który wynosi 2/24), a nie całego udziału przysługującego spadkodawcy, który wynosił 2/8. A więc 25000 zł.
  • Odpowiedz

259

Budżet na 2024 rok. Prezydent Andrzej Duda podjął decyzję w sprawie ustawy budże

Pokaż treści 18+

Budżet na 2024 rok. Prezydent Andrzej Duda podjął decyzję w sprawie ustawy budże

Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę budżetową na 2024 rok, ale jednocześnie zdecydował o skierowaniu jej w trybie kontroli następczej do Trybunału Konstytucyjnego.

CipakKrulRzycia
z
tvn24.pl
dodany: 31.01.2024, 16:35:34
  • 170
  • #
    sejm
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    wybory
  • #
    4konserwy
  • #
    duda
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 31.01.2024, 19:05:22 via Wykop
  • 4
Choć przesłanki stwierdzenia nieważności uchwały mogą mieć charakter formalny lub materialny, to jednak uchybienia formalne (np. wadliwość zwołania zgromadzenia), także w stadium poprzedzającym podjęcie uchwały, mogą być skuteczną podstawą żądania stwierdzenia nieważności uchwały tylko wówczas, jeśli wywarły wpływ na jej treść. Zwołanie zgromadzenia wspólników w sposób nieprzewidziany w art. 238 § 1 k.s.h. nie powoduje automatycznej nieważności uchwały, ponieważ wadliwość ta nie może mieć jakiegokolwiek wpływu na przebieg samego zgromadzenia ani na
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 31.01.2024, 19:21:29 via Wykop
  • 1
@awdr: nie odbiera :P
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 31.01.2024, 19:07:08
  • 0
Choć przesłanki stwierdzenia nieważności uchwały mogą mieć charakter formalny lub materialny, to jednak uchybienia formalne (np. wadliwość zwołania zgromadzenia), także w stadium poprzedzającym podjęcie uchwały, mogą być skuteczną podstawą żądania stwierdzenia nieważności uchwały tylko wówczas, jeśli wywarły wpływ na jej treść. Zwołanie zgromadzenia wspólników w sposób nieprzewidziany w art. 238 § 1 k.s.h. nie powoduje automatycznej nieważności uchwały, ponieważ wadliwość ta nie może mieć jakiegokolwiek wpływu na przebieg samego zgromadzenia ani na
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

realme7
realme7
realme7
29.01.2024, 19:20:26
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 29.01.2024, 19:48:35 via Wykop
  • 0
@realme7: Art.82 KC: Nieważne jest oświadczenie woli złożone przez osobę, która z jakichkolwiek powodów znajdowała się w stanie wyłączającym świadome albo swobodne powzięcie decyzji i wyrażenie woli. Dotyczy to w szczególności choroby psychicznej, niedorozwoju umysłowego albo innego, chociażby nawet przemijającego, zaburzenia czynności psychicznych.

Jeżeli spełnione są przesłanki z art. 82 KC to umowa jest nieważna, bez konieczności składania kupującym oświadczenia (choć mimo to dobrze byłoby im takie oświadczenie złożyć) i jesteś
  • Odpowiedz
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 29.01.2024, 20:18:33 via Wykop
  • 1
@realme7: Oczywiście, że mogą, ale najpierw będą musieli odstąpić od umowy i zażądać podwójnego zadatku, a jak nie zapłacisz to najpierw wystąpią do ciebie z wezwaniem o zapłatę, a dopiero potem z powództwem do sądu. Wtedy, po odstąpieniu albo po wezwaniu do zapłaty możesz im zapłacić, jeżeli uznasz, że nie zachodzi ani wyłączenie świadomości/swobody, ani błąd.

Czy choroba to stan wyłączający świadomość? Nie jestem lekarzem, ani biegłym, żeby to stwierdzić,
  • Odpowiedz
Frogi
Frogi
Frogi
29.01.2024, 14:01:29
  • 1
Mam mały problem a raczej pytanie natury prawnej.
Razem z bratem odzieczyliśmy samochód po zmarłym rodzicu, 50/50. Dogadaliśmy się, że ja go wezmę i spłacę brata w połowie. Jak to zrobić w kwestii urzędowej? Najpierw zarejestrować nas obu a potem przerejestrować czy też wystarczy akt darowizny tej części spadku przed rejestracją i z tym dokumentem rejestracja tylko na mnie?
#pytanie #prawo #samochody
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 29.01.2024, 16:11:43 via Wykop
  • 1
@Frogi: jak już macie akt poświadczenia dziedziczenia, to musicie podpisać umowę o dział spadku, na podstawie której dokonacie działu spadku w ten sposób, że samochód nabywasz ty, za spłatą brata.

Umowa o dział spadku dotycząca samochodu nie wymaga formy notarialnej (ani poświadczenia podpisu, ani aktu notarialnego). Wystarczy więc, że umowę taką podpiszecie między sobą w zwykłej formie pisemnej i akt poświadczenia dziedziczenia razem z tą umową będzie podstawą do przerejestrowania
  • Odpowiedz

1

Czy sprzedawca ma obowiązek wydać resztę albo czy może żądać zapłaty kartą?

Czy sprzedawca ma obowiązek wydać resztę albo czy może żądać zapłaty kartą?

Robiąc zakupy obowiązkiem kupującego jest zapłata ceny sprzedaży. Co należy zrobić w sytuacji, kiedy sprzedawca nie chce wydać reszty albo żąda zapłaty kartą płatniczą?

Kodeksowy
z
kodeksowy.pl
dodany: 28.01.2024, 16:34:28
  • 8
  • #
    prawo
  • #
    ciekawostki
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy
Autor
28.01.2024, 18:34:43 via Wykop
  • -1
@cerix: dokładnie tak - jak ktoś jest zainteresowany skąd to wynika, to warto kliknąć :)
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy
Autor
28.01.2024, 18:44:51 via Wykop
  • 1
@Blackorange: dokładnie tak jak piszesz.

@cisza666 dyspozycją powołanego przez Ciebie przepisu objęte są sytuacje m.in. kiedy np. cena na półce za jogurt wynosi 3,00 zł, zaś po skasowaniu produktu przez sprzedawcę podaje on cenę 4,00 zł. W takiej sytuacji masz prawo żądać - co do zasady - sprzedaży tego jogurtu za cenę 3,00 zł. Patrz: głośny ostatnio kazus Biedronki, w której często ceny na półkach nie były zgodne z
kurazjajami
kurazjajami
27.01.2024, 15:31:29
  • 4
Przykra sprawa. Pewna kobieta po 80 oddała księdzu w akcie darowizny swój dom w zamian za życie na plebani, jedzenie, pokój itd… Po trzech miesiącach okazało się, że pani była bardzo rozrzutna, bo ustawiała na maksa kaloryfery i „dużo jadła”. Ksiądz praktycznie wyłączył jej kaloryfer, bo niby nie ma pieniędzy. W domu zamki dawno zmienione. Podobno da radę cofnąć darowiznę, prawda to?

Jedna sprawa to to, że baba jest głupia, ale to
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 27.01.2024, 17:11:48 via Wykop
  • 0
@Limonene @kurazjajami Choć napisane jest, że "w akcie darowizny", to z opisu tego stosunku prawnego wynika, że prawdopodobnie była to umowa dożywocia, a zatem nie znajdą tu przepisy dotyczące odwołania darowizny (art 898-900 kc), bo umowa dożywocia to nie umowa darowizny.

Do umowy dożywocia zastosowanie ma art. 913. k.c.:
§ 1. Jeżeli z jakichkolwiek powodów wytworzą się między dożywotnikiem a zobowiązanym takie stosunki, że nie można wymagać od stron, żeby
  • Odpowiedz
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 23.01.2024, 17:23:48
  • 2
Dlaczego jako prawnik nie kupiłbym udziału w apartamencie na Złotej 44 od Rafała Zaorskiego? Zachęcam do zapoznania się https://wykop.pl/link/7343557/dlaczego-jako-prawnik-nie-kupilbym-udzialu-w-apartamencie-na-zlotej-44-od-rafala #zaorski #epickiflip #nieruchomosci #inwestycje #inwestowanie #prawo
@Kodeksowy 13

Dlaczego jako prawnik nie kupiłbym udziału w apartamencie na Złotej 44 od Rafała

więcej
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy
Autor
23.01.2024, 17:29:50 via Wykop
  • 7
Spoko, doceniam za szczerość ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy
Autor
23.01.2024, 18:11:20 via Wykop
  • 0
@affairz: "dlaczego jako doktor dietetykinie kupuję owsianki w biedronce" ;)
  • Odpowiedz
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy
Autor
23.01.2024, 18:24:35 via Wykop
  • 0
@Viore: nie każdy - dlatego między innymi powstał ten wpis. Ba nawet nie każdy prawnik dostrzega takie zagrożenia. Nie wiem jak teraz, ale na początku epickiego flipu trafiłem na rolkę jakiejś prawniczki, która była podekscytowana tym pomysłem i deklarowała, że kupi udział.
  • Odpowiedz
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy
Autor
23.01.2024, 18:48:09 via Wykop
  • 0
@Viore: niestety nie znajdę, bo nie zapisałem. Pamiętam jedynie, że była to kobieta. Rozumiem, że możesz nie wierzyć. Mnie osobiście, po 7 latach obcowania z różnymi prawnikami, jakoś specjalnie nie zdziwiło. Poziom prawników w Polsce jest bardzo zróżnicowany. A może to ja się mylę i za jakiś czas się okaże, że to ja jestem głąbem, a biznes "apartamentowy" z Rafałem Zaorskim to złoty strzał i nie niesie ze sobą żadnych
  • Odpowiedz
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy
Autor
23.01.2024, 19:47:18 via Wykop
  • 1
@Dev100: dzięki! Masz rację, sprawdziłem przed chwilą, dzisiaj o 13:27 pojawiła się wzmianka w księdze wieczystej. Ma ona taki sam charakter jak dwie pozostałe, które zostały opisane we wpisie. Tzn., na razie wiadomo, że złożony został wniosek o ujawnienie wpisu dotyczącego zakazu zbywania lub obciążania, a czy wniosek jest zasadny, to dopiero się okaże. Za chwilę zaktualizuję w tym zakresie post. Pozdrawiam! :)
  • Odpowiedz
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy
Autor
23.01.2024, 20:54:41 via Wykop
  • 0
@Dev100: Należy rozróżnić dwie kwestie. Jedna to jest wzmianka o złożonym wniosku o wpis, a druga to jest wpis w księdze wieczystej.

Jak składasz wniosek o wpis, to sąd z automatu umieszcza wzmiankę w księdze wieczystej o złożonym wniosku, żeby było wiadomo, że "coś się dzieje".

Przy składaniu wniosku o wpis sąd jedynie przyjmuje dokumenty, bez badania ich pod kątem
  • Odpowiedz
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy
Autor
26.01.2024, 18:16:01 via Wykop
  • 0
@hu-nows: tylko ten trolling może się skończyć tak, że umowa zostanie uznana za nieważną. Zarobi notariusz za taksę notarialną (pomijam ewentualną odpowiedzialność dyscyplinarną i odszkodowawczą, na jaką może się narazić, gdyby umowy zostały uznane za nieważne), sąd za opłatę sądową, skarbówka (skarb państwa i gmina) za podatek od czynności cywilnoprawnych. Gorszego sposobu na trollowanie tych podmiotów wybrać sobie nie można było. Sądząc po ostatnim zdaniu - niestety stwierdzam, że nie
  • Odpowiedz
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy
Autor
26.01.2024, 19:09:53 via Wykop
  • 0
@hu-nows: kończę dyskusję. Jestem praktykiem od 7 lat. Nie masz pojęcia o czym piszesz.
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
23.01.2024, 20:15:55
  • 1
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Jak wygląda sprawa z obowiązkiem zamieszkania w mieszkaniu na #kredyt2procent? To że muszę w takim mieszkaniu zamieszkać to wiem, ale czy w związku z tym muszę spełnić jakieś formalności? Meldunek? Na pobyt stały jestem zameldowany pod innym adresem gdzie jeszcze mam zarejestrowaną działalność gospodarczą. Jeżeli nie trzeba to wolałbym tego nie zmieniać. #kredythipoteczny #nieruchomosci

───────
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 23.01.2024, 20:48:17 via Wykop
  • 1
Lokal powinien służyć prowadzeniu gospodarstwa domowego, jednak z ustawy o rodzinnym kredycie mieszkaniowym i bezpiecznym kredycie 2% nie wynika obowiązek zameldowania się w nabytym lokalu/domu.

Meldunek może ewentualnie służyć ułatwieniu w udowodnieniu, że prowadzisz tam gospodarstwo domowe.

Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności powinieneś się zameldować w nowym lokalu, jeżeli to jest miejsce twojego pobytu. Wiadomo jednak jak to jest z przestrzeganiem tego obowiązku meldunkowego - mało kto tego przestrzega. Jednak wbrew
  • Odpowiedz
Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 26.01.2024, 18:11:35 via Wykop
  • 0
@essalysolu: Obowiązek meldunkowy polega na:
1) zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego;
2) wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego;
3) zgłoszeniu wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej,.

Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem
  • Odpowiedz
olderoc
olderoc
20.01.2024, 14:29:56
  • 0
#prawo #notariusz

Cześć mam pytanie czy jest możliwość zdalnego poświadczenia podpisanego dokumentu.

Sytuacja muszę podpisać żonie zgodę na wyjazd z dzieckiem zagranicę, ale jestem obecnie w innym mieście.
Czy można taka czynność wykonać zdalnie, aby żona odebrała pismo w Warszawie.
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kodeksowy
Kodeksowy
Kodeksowy 23.01.2024, 18:37:25 via Wykop
  • 0
@olderoc: Nie da się zdalnie załatwić takiej sprawy bez wizyty w kancelarii. Notariusz poświadcza pod taką zgodą własnoręczność twojego podpisu. Oznacza to, że musisz się wylegitymować, złożyć podpis w jego obecności (a jeżeli był złożony wcześniej to oświadczyć notariuszowi, że to jest twój podpis). Nie ma na gruncie obecnych przepisów możliwości poświadczenia podpisu zdalnie.
  • Odpowiedz

13

Dlaczego jako prawnik nie kupiłbym udziału w apartamencie na Złotej 44 od Rafała

W artykule przedstawiam powody dlaczego jako prawnik nie kupiłbym udziału w apartamencie na Złotej 44 od Rafała Zaorskiego.

Kodeksowy
z
kodeksowy.pl
dodany: 23.01.2024, 17:20:02
  • 0
  • #
    zaorski
  • #
    epickiflip
  • #
    nieruchomosci
  • #
    inwestycje
  • #
    inwestowanie
  • #
    prawo

Kodeksowy.pl

  • https://www.kodeksowy.pl/
  • ustawa
  • https://www.kodeksowy.pl
  • plkodeksowy@gmail.com
  • Facebook

Osiągnięcia

  • Gadżeciarz
    od 09.06.2024

    Gadżeciarz
  • Rocznica
    od 24.01.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking