@masiakla: od wielu lat samochód jest nie tylko wozidłem z punktu a do b. Już dawno stał się również wyznacznikiem statusu społecznego czy tego wykopki chcą czy nie. Jeśli odpowiednio zarabiasz to nie będziesz jadl czokoszokow i parówek za 2zł. Podobnie z autami, prezes dużej firmy nie będzie jeździć Dacia jeśli stać go na Mercedesa. To właśnie dlatego niektórzy ludzie zadłużają się i kupują auta na które ich nie stać
@TurboDynamo: może w Sosnowcu :P Nie zaklinaj rzeczywistości. Mieszkam w Warszawie i tutaj jest naprawdę dużo drogich aut. Powiedziałbym nawet, że więcej jeździ nowych BMW i Audic niż starych gruzów (w zamyśle- zaniedbanych aut) typu e36 czy civiców.
@zdzisiu69: @factoryoffaith_: @TurboDynamo: gdyby samochód nie był po części wyznacznikiem statutu społecznego czy "pokazania" siebie, to ludzie nie zadłużali by się czy brali aut w leasing ponad ich możliwości. A część ludzi to robi bo chce być postrzegana jak Ci którzy kupuja drogie auta nie dla "prestiżu".
Sam jeżdzę 20 letnią Alfą i mam to gdzieś jak jestem postrzegany ale nie jestem na tyle zaślepiony by
@Kick_Ass: jazda torowa/wyścigowa powoduje nawet 100-krotnie szybsze zużycie się auta. Kierowcy wyścigowi mówią że 1km jazdy na torze = 100km zwykłego użytkowania. https://youtu.be/SxK0N_Vn_Gk
@WuDwaKa: Włosi 23 lata temu zrobili coś co nadal nie mieści się ludziom w głowie. I bardzo dobrze, bo m.in. dzięki wielkiemu charakterystycznemu scudetto i rejestracji na boku, Alfy nadal się wyróżniają na drodze, poznasz je z kilometra. Czego nie można powiedzieć o wielu nowych autach które odróżnisz jedynie po znaczku.
W dzisiejszym odcinku ostatnie coupe od zapomnianej już włoskiej marki, która w tej chwili dogorywa gdzieś na wewnętrznym rynku włoskim produkując Lancie Ypsilon do miasta. Przypomnijmy, że w latach 80. i 90. Lancia była synonimem prestiżu i luksusu. Co za upadek.
Kierownictwo marki zleciło projekt manufakturze Maggiora, a do pomocy przydzielono również Lancia Centro Stile. Byli oni ograniczeni jednak płytą podłogową z limuzyny, zatem coupe bardzo przypomina sedana,
@smk666: Bo jak Alfa to tylko JTD albo v6 Busso. Sam mam 20 letnią 156 2.5 v6 która jest w lepszym stanie niż wiele 3 letnich aut. Te silniki przy zachowaniu odpowiedniej kultury technicznej są wyjątkowo żywotne i bezproblemowe co nie znaczy, że pancerne, pałowanie na zimnym czy lanie słabego oleju i przeciąganie interwałów szybko zajeździ te jednoski. Przebiegi rzędu 400-500 tys. km bez remontu to nic nadzwyczajnego. W silniku
Taki rzadki widok spotkałem dzisiaj na wycieczce: świetnie zachowany poliftowy Fiat Uno Turbo i. e. Czterocylindrowe, ośmiozaworowe 1.4 OHC, 118KM, 8.4s do setki, prędkość maksymalna 200km/h - w latach 90 to było prędkie. Więcej w komentarzach.
@Shamson: kupiłeś płytę za 900zl do procka za 400? xD zasilacz 750w gdzie 400 od seasonic by wystarczył. I do tego jeszcze najwyższej półki chłodzenie do procka któremu styknie boxowy cooler xDD Wybacz ale zestaw beznadziejnie dobrany. Zamiast tego mógłbyś mieć R5 3600 + b450 max i mieć 20-30% szybszy procesor a jeszcze zostały by kasy na 2060 super. Serio radzę to oddać do sklepu i poczytaj jakieś fora komputerowe
@Shamson: zestaw jest beznadziejnie dobrany a Ty sobie to sam jeszcze usprawiedliwiasz. Jedynym do czego piję jest to, że mogłeś wydać lepiej swoje pieniądze. Już płyty na b450 też ogarniają 3950x OC choć tego już w ogóle nie opłaca się podkręcać. Argument o pasywnej pracy zasilacza tez na wyrost bo taki zestaw zje poniżej 300w. Moj seasonic 520w nie zawsze odpala wentylator pod obciążeniem.
@Shamson: czym innym jak nie poziomem głośności można nazwać kulturę pracy? Raz mówisz że nie zależy Ci na hałasie a chwilę wcześniej, że kupiłeś zasilacz na zapas żeby chodził pasywnie
Dosyć mam już średniaków, Xiaomi i innych goowienek. Zastanawiam się nad iPhone, mam odłożone trochę grosza i zaledwie pstryknięcie palcem dzieli mnie od zakupu zwykłej 11. Warto? Ostatni iPhone jaki miałem to 4s ( ͡°͜ʖ͡°). Cholernie chciałbym coś nowego sobie sprawić, ale ciężko jest się rozstać z taką kasą. Potrzebuje motywacji mircy. #iphone