Wpis z mikrobloga

Ile można się zachwycać śmietnikiem? Dosyć długo, siedzisz i cieszysz się ile rzeczy jest spartolonych a ile nawet działa potem każdemu #!$%@? jakiego dobrego zakupu dokonałeś ale jak to powiedział Grucha „dość #!$%@?, robota czeka”.

Zabrałem auto na stację diagnostyczną aby wiedzieć co dokładnie mam do roboty. Pech chciał, że nie trafiłem na swojego ulubionego starszego diagnostę w którym jest jakaś pasja do aut tylko na młodego szczyla w moim wieku xD. Typ mało nie zesrał się a potem nie zszedł na zawał jak zobaczył to auto xD. Biedak pewnie wierzył, że całe życie będzie oglądać 3letnie poleasingowe auta.

3 razy pytał się czy nie boję się tym jeździć mimo że mu tłumaczyłem że dopiero ściągnąłem i będę robił aż będzie w miarę sprawny. Przysrał się, że po smrodzie wiadomo, że nie spełnia norm euro na co skisłem, że w 86 nikt nawet w głowie nie miał tworzenia norm ojro xD. Dalej mamrotanie, że jednego światła nie mam gdzie pokazałem magiczną sztuczkę z dociśnięciem kostki. Od spodu zaczął się lament, że cieknie, wbiłem sam na ten kanał i faktycznie widzę ślad po oleju ale dosyć mały (miewałem gorsze ( ͡° ͜ʖ ͡°) )

Mistrzostwem świata były tuleje, jak się zużyły stare to ktoś zamiast je #!$%@?ć to dołożył do nich nowe xD

Pytam go bo jestem ciekaw reakcji jak ocenia progi, podziubał w nie śrubokrętem i stwierdził „troszkę zostało” co jeszcze bardziej mnie rozbawiło bo kiedyś w 17 letniej toyocie miałem o wiele gorzej gdzie jak diagnosta zrobił to samo to cała podłoga kanału zasypała mu się moją rdzą xD.

Dalej łolaboga opony inne, biedak nie sprawdził dotu to by się przekręcił ( ͡° ͜ʖ ͡°) i marudzenie, że tylne amory nie istnieją. W końcu kończymy oględziny i się pyta czy to ja chcę na klasyka więc mówię na razie chcę doprowadzić do użytelności i albo będzie potem klasyk albo wrak race xD, biedak nie wytrzymał i wyszedł zapalić.
Diagnosta ewidentnie świeży i jeszcze wielu rzeczy nie widział ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

a i zapomniałem, mam negatyw na tylnej osi basse hohen, basse hohen

tag do obserwowania/czarnolisto: #smietnikmazda #mazda #jdm #motoryzacja #mechanikasamochodowa
Pobierz SzubiDubiDu - Ile można się zachwycać śmietnikiem? Dosyć długo, siedzisz i cieszysz s...
źródło: comment_1596517627q7HoT14Q7EWwboh1XMEuF8.jpg
  • 23
basse hohen, basse hohen

@SzubiDubiDu:
Tam chyba jest McPherson z tyłu, więc wymienisz sworznie albo poduchy amora i powinno być prosto ( ͡º ͜ʖ͡º)
Fajne autko na projekt! Ja póki co dłubię Alfę 166 przyjaciela, zaczęło się niewinnie a teraz od dwóch weekendów wymieniamy silnik ( ͡º ͜ʖ͡º).
akurat w maździe sohc działa zajebiście


@SzubiDubiDu:
Stare silniki są nie do zdarcia. Ten kumpel od alfy, żeby ją kupić sprzedał znajomemu golfa III 1.8 SOHC 90KM na monowtrysku. Silnik ma najechane 400 kkm, nigdy nie był ruszany poza uszczelką pokrywy zaworów bo korek sparciał i ciekło a do dziś pali od strzała na popękanych przewodach zapłonowych i jednej świecy z zardzewiałym tym cyckiem od fajki z olejem zmienianym w trybie
@SzubiDubiDu: nie czaje mireczku, jedziesz na przegląd żeby ktoś powiedział Ci w jakim stanie jest auto i co jest do zrobienia i po zajechaniu gdy mechanik mówi co jest do zrobienia to wyśmiewasz młodego tekstami typu "kiedyś w 17 letniej toyocie miałem o wiele gorzej" i ciśniesz z niego beke w internecie xD Serio nie kapuje, liczyłeś że pojedziesz gruchotem na sprawdzenie a mechanik powie coś w stylu: "mmm Panie piękny
@smk666: Bo jak Alfa to tylko JTD albo v6 Busso. Sam mam 20 letnią 156 2.5 v6 która jest w lepszym stanie niż wiele 3 letnich aut. Te silniki przy zachowaniu odpowiedniej kultury technicznej są wyjątkowo żywotne i bezproblemowe co nie znaczy, że pancerne, pałowanie na zimnym czy lanie słabego oleju i przeciąganie interwałów szybko zajeździ te jednoski. Przebiegi rzędu 400-500 tys. km bez remontu to nic nadzwyczajnego. W silniku jedyne
@SzubiDubiDu: Jak diagnosta ma problem z podbiciem dowodu zmieniamy diagnostę ;)

Ja mam spoko diagnostę mówi mi co jest nie tak ale i tak podbija i Ja sobie powolutko to naprawiam z biegiem wypłat.
Miałem parę lat temu golfa 3 mechanicznie perełka, blacharsko porażka - progów nie było. By zmienić koła musiałem dziury wykopywać pod kołami xD Ale 4 lata przejeździł i silnik z niego jest w innym aucie, diagnosta zawsze
rozrusznik, alternator bo dostep do nich jest utrudniony.


@Igoruss:
Wyjąć alternator w TSie to faktycznie masakra ale rozrusznik to już wykręcam po ciemku, #!$%@? i jedną ręką bo tyle razy trzeba było się #!$%@?ć ze skrzynią i tym zasranym łożyskiem co nie chce się wsunąć w łapę (przed awarią silnika zakładaliśmy nowe sprzęgło i przełożyliśmy do nowego silnika).
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@SzubiDubiDu: W lekkich autach, gdzie jest niskie obciążenie statyczne(szczególnie tylnej osi) przy badaniu amortyzatorów metodą eusama (a to urządzenie, które jest na zdjęciu ją wykorzystuję) współczynnik tłumienia, może być zaniżany. Teoretycznie powinien być powyżej 40%,ale lekkie auta, nawet nowe pokroju cors, fiest(lata 90)seicent,matizow miały go na poziomie ok 35%. Wiele diagnostów o tym nie wie, a część która ma tą świadomość potrafi to wykorzystywać do uzyskania dodatkowych profitów ( ͡°
@projekt: ogólnie to na nowych amorach w e11 dokładnie na tej maszynie pokazało diagnoście kiedyś tył 40-50% a teraz podobno 1% więc możliwe że trochę istnieją tak jak mówisz, co nie zmienia faktu że tył jest do zrobienia bo na negatywie nie zamierzam jeździć
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@SzubiDubiDu: 1%( ͡° ͜ʖ ͡°)to grubo. Generalnie badanie jest mocno umowne, nie bada samych amortyzatorów tylko ogólnie tłumienie zawieszenia. Tak jak zwróciłeś uwagę, kilka pośrednich elementów układu, też może mieć na nie wpływ. Aby zbadać amortyzator trzeba go wymontować(zbadać na specjalnym urządzeniu), oczywiście z przyczyn ekonomicznych nikt tego nie robi po za politechnikami i specjalistycznymi laboratoriami.
@projekt: wiem że stary komentarz ale dopiero teraz znalazłem tag
ogólnie to wystarczy sobie spuścić z 0,5-1 bara z opon i już na badaniu wyjdzie że amortyzatory elegancko tłumią i normalnie kurde jak w hydropneumatyku