@R2D2_z_Sosnowca: Nie sądziłem, że A-10 są tak duże ... w porównaniu do F-16. Na pewno żaden samolot nie będzie już wydawać tak pięknego dźwięku przy otwarciu ognia... BRYYYTTTTT
Męczy mnie to od kilku godzin, czy ktoś pamięta jak się zwał teledysk, dubstep ... sam nie mam pewności. POV, Rusek / Ukrainiec, a cały klip kręcił się wokół tarzajacych się lasek. Pamiętam, że miało to całkiem spora popularność w końcu nternetach.
Co by było, gdyby zamiast podatku dochodowego, składek do ZUS-u i do NFZ wynagrodzenia były obciążane jednolitą składką? Premier Szydło potwierdziła, że taki pomysł pojawił się(...) Gdyby rząd rzeczywiście zdecydował się na taką rewolucję podatkową, to ostatecznie kwoty wolnej w Polsce, by nie było.
Oczywiście na pewno jeszcze wiele można dopowiedzieć ale korzystając ze wspomnianych filmów macie broń w postaci kopalni wiedzy wydrukujcie poniższą listę i ...
Mam doświadczenie po obu stronach barykady. Sprzedaż auta, 5letnie - Rodziców, zmieniali na nowe, no to mi zostało zlecona sprzedaż. Samochód zadbany, mały przebieg, jak było coś do zrobienia to się robiło po prostu. Wystawione za cenę ponad przeciętna, ogłoszenie dwa zdania, następnego dnia zadzwonił, jak się później okazało, obecny właściciel pojazdu. Oczywiście przetrzepał dokładnie w ASO na swój koszt, od góry do dołu, potwierdzając tylko to co było mówione od początku, 2minuty
@nnogi: Każdy ruch do wykonania jest zaplanowany przez człowieka poprzez TOS (terminal operating system). Kontener ABCD leży w pozycji ... np A052403.4 (Linia A05, Bay 24, Rząd 3, Warstwa 4), został zaplanowany na statek X. Dysponenci terminalowi uruchamiają pracę w której mamy ABCD, system wysyła na ekran RTG (suwnica placowa), który został podpięty w obszar działania gdzie jest to pudło, informacje, że z pozycji A052403.4 ma wyciągnąć kontener ABCD i
@CzarnyFilc: Też się trochę rozpędziłem z pierwszym zdaniem :) Owszem, w większości wypadków planowany jest przez człowieka, jednak odpowiednio zaprogramowane moduły do TOS potrafią równie dobrze (jak nie lepiej) zaplanować prace załadunkowe / wyładunkowe. W najnowocześniejszych terminalach kontenerowych na świecie praca człowieka zminimalizowana jest do kontroli i korekty nietypowych sytuacji. Ogólnie temat rzeka, a i moja wiedza w tym temacie nie jest jakaś porażająca, żeby silić się na wykłady (
@sciana: @frax: @Mazowia: Np. Londow Gateway jest zautomatyzowany, a i do pewnego stopnia autonomiczny. Rola człowieka ogranicza się do korekty pracy suwnic placowych lub zadziałania w sytuacji nietypowej. Jedynie suwnice nabrzeżowe opierają się dość skutecznie automatyzacji, słyszałem o wielu przymiarkach i do tego, jednak na te chwilę jest niezwykle trudno stworzyć system, który działałby równie szybko i skutecznie jak dobry operator... Jak kogoś będzie interesować temat
@sciana: Znalazłem coś ciekawego "REAL LIFE" ( ͡º͜ʖ͡º) Jak widać, STS obsługiwany jest zdalnie przez operatora, podobnie jak RTG, z tą różnicą, że operator jest tutaj w razie czego... zaletą takiego rozwiązania jest to, że do obsługi 4 suwnicy wystarczy jeden operator. Widziałęm gdzieś fajny filmik o porcie w Singapurze, właśnie ze względu na automatyzację, ale nie mogę znaleźć... poszukam.
@JaxGW: Niekoniecznie, rozwiązanie jak wyżej masz w wielu europejskich terminalach kontenerowych - Rotterdam, Bremerhaven (chyba nabrzeże MSC i NTB), więcej nie pamiętam zatem nie chce wprowadzać w błąd. W tak wielkich portach wdrażanie systemu jest dość powolne, bo nie możesz po prostu zamknąć terminalu i lecimy! Wymiana / przebudowa infrastruktury oraz wymiana sprzętu przebiega etapowo. Jeżeli dział odpowiedzialny za optymalizację procesów i kosztów stwierdzi, że właśnie nastał moment, w którym
@sciana: No z tą wydajnością to póki co dyskusyjne. Na przykładzie:
Kontener podejmowany jest z 1 warstwy z brzegu i musi przejechać nad 4 rzędami np. w których masz słupki po 2-3warstwy. Operator przejedzie po skosie (lekkie nagięcie BHP i "sztuki", ale znacząco skraca czas przejazdu, aż nad ciągnik), natomiast algorytm w automatycznej zostałby tak skonstruowany, aby uniknąć zdarzeń nieporządanych, że kontener zostałby wciągnięty na pod samą kabinę, tak by
@wroclawowy: Sztuką jest unikanie takich sytuacji, ale niestety można tylko minimalizować takie przypadki. A proces jest dość prosty, jeżeli w rzędzie (lub ogólnie w bayu) obok stoją kontenery, których nie będzie trzeba w najbliższym czasie ruszać, albo jest pusty... no to te stojące na interesującym nas pudle trafiają tam ( ͡°͜ʖ͡°) Inaczej ny dy rydy.
Na terminalach funkcjonuje określenie "housekeeping" gdzie porządkuje się plac,
@sciana: Nastąpił błąd i system widzi w słupku 3, a nie 4 warstwy kontenerów, gdyby pozwolić mu przejeżdżać po najkrótszej drodze nastąpiłoby piękne BUM ( ͡°͜ʖ͡°) Dlatego suwnica podciągałaby kontener na wysokość przejazdu (a w końcowej fazie prędkość znacząco spada) i wtedy dopiero jechałaby nad pozostałymi rzędami. Zresztą podobna zasada w teorii obejmuje operatorów, jednak w praktyce nie jest stosowana, bo po co? Widzi
@sciana: Kontener został np. złożony Reachstacekerem... nastąpiła awaria zasilania w linii i było trzeba użyć innego sprzętu, człowiek błędnie potwierdził kontener (w złej pozycji), albo np zamiast niskich, stoją tylko wysokie kontenery ( 4x0,30m = 1,2m) i krawędź słupka jest wyżej o 1,2m. W momencie tworzenia tych rozwiązań próbuje się przewidzieć takie niefortunne zbiegi okoliczności, chociażby zachowaniem bezpiecznego sposobu przejazdu nad bayem, czyli przesunięcie wzdłuż wyłącznie na wysokości przejazdu nad
@sciana: Reachstacker (RS), jak na zdjęciu jest obsługiwany przez człowieka, który musi ręcznie potwierdzić kontener w danej lokalizacji (tutaj może nastąpić błąd), co do możliwości złożenia kontenerów o innym ISO, no i tutaj może być luka systemowa, błędnie opisana puszka (zdarza się), niewyraźnie itd. Na każdym etapie projektowania podobnych systemów trzeba brać pod uwagę, że system zawiedzie na jakimś etapie, dlatego albo musi zwracać odpowiednim komunikatem do weryfikacji przez człeka
Kto z czytających posiada Mazdę 3 (2013+)? Chętnie usłyszałbym opinie osób, które nie przesiadują na forach i po prostu eksploatują auta, a nie się nad nimi spuszczają...
Będę wdzięczny, plusa nawet dam, a co tam ( ͡°͜ʖ͡°)
@AntiPlay: Diesla nawet nie brałem pod uwagę. Jeżeli nie robisz 30-40kkm rocznie, z czego 98% trasa, to nowoczesne jednostki są tylko utrapieniem - filtr cząstek stałych, EGR, jeszcze (sic!) Adblue...
@alibomaye: No mam podobne odczucia, dlatego teraz już tylko muszę wewnętrznego dusigrosza uspokoić, że będą to dobrze wydane pieniądze ( ͡°͜ʖ͡°) Prowadzi się świetnie, wspaniała skrzynia biegów, ekstra wygląda (w szczególności na 18'), spalanie umiarkowane, coś za coś - wolnossący motor to i będzie więcej łykać, no i potrzeba kręcenia... chociaż w tym aucie to sama frajda, bo brzmi nieźle. Wyposażenie, w mojej opinii,
@alibomaye: Co do wyciszenia to słyszałem o tym, na jazdach próbnych jechałem więcej niż 140kmh i albo to "głośno" mi nie przeszkadza, albo też nie zwróciłem na uwagi ... bądź co bądź, w klasie kompakt chyba tylko VW ma naprawdę dobre wygłuszenie. Co do wnętrza, siedziałem w SkyEnergy i SkyPassion, niestety niektóre elementy pozostawiają wiele do życzenia, nie są to oczywiście wady dyskwalifikujące, jednak siedząc w aucie za 80-90k chciałoby
@alibomaye: Dzięki za informację o pakiecie Enso, nie słyszałem o tym, a brzmi mega ciekawie!
Byłem przedwczoraj w salonie i na tę chwile odbiór 10 kwietnia (Gdańsk). Na stocku nie było nic co przykułoby moją uwagę, a i mazda jest śmieszna ze swoimi "gratisami", z tego co pamiętam do rocznika 2015 dorzuca gwarancję +2 i chyba dywaniki welurowe (⌐͡■͜ʖ͡■) Ale j----i wiedzą,
@alibomaye: cześć, chciałem tylko napisać o rezultacie. Wybór: mazda 3 skypassion AT 120, soulred. Niestety enso wyłącznie z manualną skrzynią. Odbiór, 1/2 maja, najpewniej koniec kwietnia.
Ogólnie jestem mega zadowolony z wyboru. Wolałbym enso, ale zależało mi na automacie, niech żyje lenistwo ( ͡°͜ʖ͡°)
@alibomaye: no bez dwóch zdań, soul red jest niebywale efektowny :) w sumie mazda walczyła teraz z nowym megane gt 205, ten model byłby dodatkowo nietypowy. Wiadomo więcej kucy etc, ale 7stopniowe EDC, które bywa powolne, no i 1.6 tce. Cenowo minimalnie na korzyść megane (tajne przez poufne, uchylili mi rąbka tajemnicy co do ceny, bo oficjalnie jeszcze cenników nie ma). Jednak mazda w czerwonym bardziej przypadła mi do gustu,
Wymienianie się hasłami do kont w serwisach streamingowych albo dzielenie opłat na dwie osoby staje się coraz popularniejsze. I Netflix - tak jak wcześniej HBO GO - mówi, że nie ma nic przeciwko temu. Tylko trzeba uważać np. na liczbę urządzeń, na której można oglądać jednocześnie.
Używam od kilku dni netflix-a, byłoby idealnie, gdyby nie tak słaba biblioteka vs. US/Canada ... Seriale jak House of cards (rozumiem, że nc+ ma wyłączność), wiele animowanych. Filmy także, nie zależy mi na wszelkich nowościach typu blockbuster, ale przeglądając PL zbiory nie mam chęci niczego obejrzeć, albo już oglądałem ( ͡°ʖ̯͡°)
Oczywiście wina leży po stronie debilnych blokad regionalnych, ale i sam netflix jest przychylny używaniu
@Pabick: nie wiem co gorsze - siedzieć w robocie w sylwestra czy mieć na rano w nowy rok i nie móc się napić ( ͡°͜ʖ͡°) obie opcje w sumie tak samo p--------e
Szokująca historia z Teksasu w Stanach Zjednoczonych. Kobieta ogoliła 7-letniej córce głowę, żeby wyłudzić pieniądze na jej rzekomą terapię antyrakową.
@Obserwator_z_ramienia_ONZ: No ja dawno nie miałem tak ciepłych uczuć do różowego w ekranie. Mogłaby mnie wozić gdziekolwiek i kiedykolwiek... I to "wrummm" pod koniec ( ͡º͜ʖ͡º)
Słucham RMF FM, w przerwie wspominają o filmiku z miśkiem Coca-Coli, komentarz DJ-a, po odpowiednich zmianach kropka w kropkę jak skomentował @SerCheddar ( ͡°͜ʖ͡°)
Widać skąd czerpią inspirację .... Szkoda, że nie byłem w stanie nagrać.
Marc Petit - szef francuskiej restauracji Cyrano&Roxane w Sopocie przyjechał do Polski w 2005 po tzw. "buncie przedmieść". Teraz do Polski chce ściągnąć swoje dzieci, a Francji zwiastuje wojnę.
@Deny89: i zostawią ich z arsenałem nuklearnym oraz nowoczesnym sprzętem wojskowym i bronią. No k---a zajebiście. Należy zapobiec temu, w przeciwnym razie staniemy się linią frontu, znowu.
Zamach w środku Europy, zginęło 160 osób - tragedia, ale zwróćcie uwagę na reakcję i jej skalę społeczeństwa, mediów etc. Jesteśmy tak absurdalnie wątłym i słabym społeczeństwem, które na śmierć ludzi na naszym podwórku, w porównaniu do chociażby Syrii, gdzie giną tysiącami, dziesiątkami tysięcy, zostaje sparaliżowane.
Od razu przypomina mi się fragment filmu mroczny rycerz z jokerem.
Budowa drugiego terminalu DCT Gdańsk. Ogólnie za wiele się nie dzieje, prace ziemne, dobudowywanie Polski, ponad poziomem morza jeszcze niewiele jest. Mimo wszystko sądzę, że warto zobaczyć ( ͡°͜ʖ͡°)
Chiński producent smartfonów, który zasłynął z nietypowej formy sprzedaży swoich urządzeń ogłosił właśnie, że najnowszego OnePlus 2 będzie można nabyć przez godzinę bez konieczności posiadania zaproszenia.
Ja od bardzo długiego czasu uważam, że PO i PiS można traktować jako jedną partię. Widząc działania jednej i drugiej, gdzie kreowany jest obraz polityki wyłącznie z dwoma partiami, tak jak wyżej chociażby czy w czasie większości dyskusji w tv itp gdzie debatują jedni z drugimi. Oni w sumie trzymają 70% elektoratu i to od 10 lat. Dopóki ludzkie będą podchodzić do polityki dwubiegunowo : proPO / proPiS i nic po za