MSC Gülsün w drodze do Portu Gdańsk. Największy na świecie kontenerowiec spodziewany jest w DCT Gdańsk w najbliższy piątek w ramach serwisu Silk/AE10. Na pokładzie pomieści prawie 24 000 20-stopowych kontenerów, co czyni go rekordzistą wśród tego typu jednostek. Statek w Gdańsku będzie...
@secretservice666: @maciej-kossakowski: jakim cudem miałby tak wypłynąć, skoro Gdańsk jest ostatni w rotacji? Czyścimy go prawie do zera i ładujemy, a po Gdańsku są jeszcze 3 zawinięcia w Europie, po ostatnim z nich płynie na fulla. W tym serwisie Gdańsk jest największy pod względem ruchów, nawet azjatyckie nie robię tyle co my, 11-12k za jednym strzałem.
@Mike767er: około 70-80% importu i tranzytu (załadunek na feedery i dalej w morze) wylatuje w ciągu 5-7dni od zacumowania. Kolej na razie to jakieś 30-35% ruchu export/import. Nie pamiętam dokładnych danych na dzień dzisiejszy, mogę trochę przekłamywać. Niedługo znacząco wzrośnie udział za sprawą rozbudowy bocznicy i u nas, jak i w porcie, stawiamy 3 suwnice kolejowe (obecnie pracuje 2 suwnice, ale placowe, które są dużo wolniejsze).
W ramach przedsięwzięcia przewidziano budowę 9 terminali, 4 obrotnic oraz 3 torów podejściowych. Inwestycja zakłada też budowę 19 km nabrzeży eksploatacyjnych oraz 8,5 km falochronów.
Oby było w tym choć źdźbło prawdy. Pieprzyć co ślina na język przyniesie to jedno, a stworzyć warunki pod inwestycje i wyładować górę kasy na infrastrukturę, by to wszystko urzeczywistnić to drugie.
Oceńcie proszę zasadność kupna mieszkania, do życia w najbliższym czasie? Żadna inwestycja, po prostu dach nad głową dla mnie i mojej narzeczonej. Wkład 20% i urządzenie środki własne, czyli kredyt wyłącznie na 80% ceny nieruchomości, rata (chcemy wziąć kredyt na stałe oprocentowanie 5 lat) będzie zjadać 18-20% miesięcznych wpływów. Mieszkanie w Pruszczu Gdańskim.
Czytam trochę nt i ceny mogą, nie muszą zacząć spadać. No i wysokość samych spadków może nie być powalająca.
@TwojStaryToKorniszon: źle ująłem to :) rzecz jasna na 25 lat, ale przy stałym oprocentowaniu na 5 lat > jako odnośnik do potencjalnego wzrostu stop procentowych.
@posrednik_nieruchomosci: no zdaje sobie z tego sprawę, dlatego bierzemy mieszkanie w granicach naszych możliwości, tych nizszych. Wybraliśmy mieszkanie na uboczu Gdańska, więc pewnie będzie bardziej wrażliwe na sytuację na rynku, ale z drugiej strony realna strata w gotówce, przy spadkach, będzie niższa niż
DCT Gdańsk jest największym terminalem kontenerowym w Polsce. Polski Fundusz Rozwoju wraz PSA oraz IFM INVESTORS wspólnie kupili 100 proc. udziałów w porcie. DCT należy do 15 największych europejskich portów tego typu.
PSA: 40% ; PFR 30% ; Fundusz inwestycyjny australijski 30%. Ciekaw jestem, z pkt widzenie pracownika, jaki to będzie miało realny wpływ na rozwój firmy. Sądzę, że na ostro pójdziemy w automatyzacje procesu, zreszta zapowiedziano już - w przeciągu najbliższych 3-5lat powstanie kolejny terminal (T3), czyli zdolność wzrośnie do około 5mln TEU rocznie.
@Awizer: tak jak piszę @Line-Storm, ilość potężna. Dość mocno podgryziemy Niemców, kasa przetaczać się będzie również potężna z tytułu cła etc. Ktoś gdzieś wspominał o Kłajpedzie, terminal na tę chwilę nie jest w stanie obsłużyć w pełni statków jak DCT. Ostatnio próbnie lądowaliśmy któregoś z MSC Ingy chyba? Max 3 warstwy na klapach, bez ostatnich 5 prowadnic (od wody), z nowymi STS'ami (3 z 8 na T2) praktycznie
@sokalski: @Adsu: @kRz222: dla funduszu emerytalnego DCT Gdańsk nie był inwestycją długoterminowa, emeryci chcą zwrotu kasy :) inwestorów zaskoczył tak ogromny sukces, pierwsze plany zakładały sprzedaż po 7-8 latach od uruchomienia inwestycji.
@Mehow115: tak jak już wspomniała @matbiela , w rozbudowę infrastruktury portu północnego lecą olbrzymie pieniądze, po stronie DCT to samo - nowa bocznica z trzema RMG (suwnice kolejowe - bardzo wydajne), docelowo jeszcze więcej. Duża część kierowców z pewnością nie jest zadowolona :) przez 3 miesiące place były wypchane po brzegi, ogromną ilość bezproduktywnych ruchów wydłużała czas obsługi, piętrzące się ruchy drogowe wpływały na pozostałe obszary (kolej, statek) i
Port Gdańsk wsród europejskiej czołówki. Znalazł się na liście największych kontenerowych portów w Europie, opublikowanej przez Shanghai Maritime University. Do pierwszej 15 awansował z ubiegłorocznego, 16 miejsca przeskakując portugalski port w Sines.
@pawelmikolajczyk313: wiele można powiedzieć nt tego serwisu i społeczności, ale na pewno nie to, że odpuszczą kręcenie Małysza w słusznej sprawie ( ͡º͜ʖ͡º)
Może generalizuje, ale ciężko jest mi sobie wyobrazić w Polsce podobną sytuację, jak i od strony policjanta, jak i zatrzymanego nieraz... Jeden wie, że popełnił wykroczenie, bez ściemy i debilnych wymówek, a drugi rozumie na czym polega jego praca.
@Pepegus: @M_longer: Dostałem pod choinkę MACK ANTHEM ( ͡°͜ʖ͡°) Zanim zacząłem składać uznałem, że złoże A i B. Gdzieś po 30 stronach stwierdziłem, że rozłożenie zajmie mi więcej czasu niż składanie. Niektóre rozwiązania, mocowania zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Jako już dojrzały facet zapowiedziałem Rodzinie, że od teraz wyłącznie LEGO mnie interesuje pod choinką.
No sporo się dzieje i dziać jeszcze długo będzie. Kwestia kiedy Gdynia i konkurencja na wschód się obudzi. Od strony terminali kontenerowych, na tę chwilę nie za wiele podmiotów (istniejących) może zabrać torcik DCT, kiedyś powstanie konkurencja, na razie widać ospałe kroki ku temu.
Od przyszłego roku DCT może wskoczyć jeszcze wyżej, 3 nowe suwnice na drugim nabrzeżu, nowe place składowe i sporo sprzętu. Cel to 2mln + TEU.
Popisy warszawskiego aktywu rowerowego oraz kilka sytuacji z innych miejscowości.\n\nPierwsze 3 sytuacje pochodzą z kanału Kozy, seria \"C**le na kamerce\" której jesteśmy fanami i mamy nadzieję że kiedyś ulegnie wznowieniu (choć to pewnie płonna nadzieja).\nKanał Kozy:...
Taka anegdotka odnośnie Warszawy. Zamawiałem dawno temu ubera z odbiorem w Wilanowie, wsiadłem i jednym z pierwszych pytań kierowcy było skąd jestem? A po czym Pan wnosi, że jestem przyjezdny? Pana ocena to 4,99, takich się nie widuje wśród klientów z tego obszaru. Oczywiście jest to potężne uproszczenie, ale dużo łatwiej jest natknąć się na chamskie zachowanie na drogach w Warszawie, ze strony kierowców i rowerzystów (mieszkańców jakby nie było) niż chociażby
@MrMate: tak, dzban jak cholera, jeszcze na łuku. Fakt, że pas był mocno zawalony śniegiem, ale żadnego ostrzeżenia, a ktoś mógł zdecydować mimo wszystko jechać nim i dzwon.
@wycz: masz rację, ale może ktoś wykaże się i ukażą chociaż firmę za taki debilizm. Jakby nie było jest to droga szybkiego ruchu.
Moi drodzy, w nocy z 8.12 na 9.12 skradziono nam dopiero co zakupiony samochód!!!TOYOTA YARIS HYBRIDRok 2015, Kolor: Brązowy metallicSamochód widziany ostatnio przy ulicy Puszczy Solskiej na Bemowie. Nr rejestracyjny: PCH 9XH7, ale możliwe że został już zmieniony...
@Hornic: ja jak odbierałem auto miałem już pełne ubezpieczenie AC/OC. Po kilku dniach zrobiłem aktualizacje blach tylko. Musiałem przejechać nim 400km, zimą. Kurde wszystko może się zdarzyć - kradzież, wypadek, poślizg, czy nawet zderzenie nie z twojej winy, a sprawca się zawinie. Wywalasz w auto 40-50k i no nie mogę sobie wyobrazić, aby tego natychmiast nie ubezpieczyć.
Po około 2 miesiącach prac nad dwiema nowymi suwnicami nabrzeżowymi dla DCT, PZT wczoraj przepchnęło je na swoje miejsce przy nabrzeżu T2. Jedna suwnica waży około 1200-1300t, nowa konstrukcja kablo-zwijaka pozwala na podciągania chwytni wyżej, co daje około 1 warstwę kontenerów więcej możliwej do obsługi względem pozostałych 5, już operacyjnych.
Do końca roku T2 będzie miało 7 suwnic operacyjnych, a na początku przyszłego roku dojdzie ósma.
@cadet: teraz widzę w branży rozkwit "pomysłów i nowych inwestycji" w tym kierunku, jak port zewnętrzny w Gdyni, Gdańsku, Szczecin też ma chyba swoją koncepcje rozwoju stworzona, pod terminal kontenerowy. To jest dobry moment na walenie tych terminali, porty zachodnie łapią zadyszkę, szukając miejsc pod rozbudowę, my zamiast korzystać to nic nie robimy, poza DCT. Dosłownie każda rozbudowa u nas (jak T2 czy teraz T2B) wiąże się z wyczerpaniem możliwości
źródło: comment_Oz2zKEKTbEPlPDIBGCTnhoS4KLV2x4a1.jpg
Pobierz