- 0
Hej
Miałem wymieniać tylko tłok(Honda CR 85) bo nalatane ponad 40mth (po tłoku nic nie widać, że tyle ma). Ale po ściągnięciu cylindra (nicasil sel. C - tłok 46,96mm vertex) nie wygląda to źle ale jest jedna dosyć spora rysa i trochę głęboka.
Dodatkowo jest luz na łożysku od strony magneta (wyczułem ruszając magnetem góra dół i słychać stukanie).
Co robić z cylindrem? Oddać gdzieś do pomiarów i ogólnej oceny stanu? Czy
Miałem wymieniać tylko tłok(Honda CR 85) bo nalatane ponad 40mth (po tłoku nic nie widać, że tyle ma). Ale po ściągnięciu cylindra (nicasil sel. C - tłok 46,96mm vertex) nie wygląda to źle ale jest jedna dosyć spora rysa i trochę głęboka.
Dodatkowo jest luz na łożysku od strony magneta (wyczułem ruszając magnetem góra dół i słychać stukanie).
Co robić z cylindrem? Oddać gdzieś do pomiarów i ogólnej oceny stanu? Czy
Cinek93 via Android
- 0
@Cinek93 zdjęcie głowicy
Cinek93 via Android
- 0
Cinek93 via Android
- 0
@opk20 właśnie nie wiem bo pierwszy raz rozbieram silnik od kupna.
To poprzedniemu właścicielowi
To poprzedniemu właścicielowi
Cinek93 via Android
- 0
@adgufo wolę chyba oddać gdzieś do jakiś znawców. Myślałem o motor tech żeby może zmierzyli i ewentualnie przehonowali już pod ostatnia selekcję D na 46,97 mm
Te wżery chyba raczej nie przeszkadzają na tej głowicy?
Te wżery chyba raczej nie przeszkadzają na tej głowicy?
Cinek93 via Android
- 0
@adgufo No nie wiem czy jest sens tu cokolwiek honować czy coś. Tej rysy pewnie już się nie usunie bo kolejny i ostatni nadwymiar tłoka to 46,97mm(teraz był tłok 46,96mm).
Więc może po prostu to zostawić i kupić kolejnego tłoka na 46,96 mm?
Bo chcący dać tłoka 46,97 mm muszą przetoczyć?
Więc może po prostu to zostawić i kupić kolejnego tłoka na 46,96 mm?
Bo chcący dać tłoka 46,97 mm muszą przetoczyć?
Cinek93 via Android
- 2
@WykopanyDzon to silnik 2t jest.
Chyba, że Ci chodzi o olej ze skrzyni ale co to ma do rzeczy :)
Chyba, że Ci chodzi o olej ze skrzyni ale co to ma do rzeczy :)
Cinek93 via Android
- 0
@Reynald ok
Wyślę cylinder do Wojtala Garage żeby to zobaczył zmierzył i ocenił.
Głowica chyba może zostać? Raczej wpływu na osiągi nie będzie to miało
Wyślę cylinder do Wojtala Garage żeby to zobaczył zmierzył i ocenił.
Głowica chyba może zostać? Raczej wpływu na osiągi nie będzie to miało
Cinek93 via Android
- 0
@krzysztof2033 wiesz co wyślę cylinder, tłoka i głowice do Wojtala Garage. Niech mi to pomierzy, oceni stan. Może przehonuje i dobierze tłoka.
Silnik już wyjąłem. Tak zrobię remont generalny. Luzu na korbie nie ma więc raczej nie będę ruszał. Wymienię łożyska wału, wszystkie uszczelniacze. Sprawdzę łożyska skrzyni etc.
Muszę kupić nowy wybierak skrzyni biegów bo z frezów nic nie zostało. Musiałem kombinować żeby dźwignia się trzymała na wałku.
Chciałem kupić wydech HGS
Silnik już wyjąłem. Tak zrobię remont generalny. Luzu na korbie nie ma więc raczej nie będę ruszał. Wymienię łożyska wału, wszystkie uszczelniacze. Sprawdzę łożyska skrzyni etc.
Muszę kupić nowy wybierak skrzyni biegów bo z frezów nic nie zostało. Musiałem kombinować żeby dźwignia się trzymała na wałku.
Chciałem kupić wydech HGS
Cinek93 via Android
- 0
@krzysztof2033 dzięki za opinie. Właśnie chciałem kupić taki dyfuzor ale trochę mi wytłumaczyłeś o co z tym chodzi :
https://www.greenlandmx.eu/en/hgs-honda-cr-85-r-96-04-exhaust-pipe/HG01E309.html#q=Honda%2Bcr%2B85&lang=en&start=1
Nie mogę znaleźć żadnej charakterystyki tego dyfuzora.
Ale z tego co piszesz to chyba zostanę przy oryginalnym dyfuzorze. Jak i na tych oryginalnych gratach mocy było bardzo dużo. Na 3 biegu z gazu motocykl stawiało na jedno koło.
Ja w sumie to jeździłem tym crossikiem tak w miarę normalnie. Nie latałem cały
https://www.greenlandmx.eu/en/hgs-honda-cr-85-r-96-04-exhaust-pipe/HG01E309.html#q=Honda%2Bcr%2B85&lang=en&start=1
Nie mogę znaleźć żadnej charakterystyki tego dyfuzora.
Ale z tego co piszesz to chyba zostanę przy oryginalnym dyfuzorze. Jak i na tych oryginalnych gratach mocy było bardzo dużo. Na 3 biegu z gazu motocykl stawiało na jedno koło.
Ja w sumie to jeździłem tym crossikiem tak w miarę normalnie. Nie latałem cały
Cinek93 via Android
- 0
@krzysztof2033 tyle znalazłem odnośnie dyfuzora HGS:
The pipe is of the highest quality and provides an increase in power at mid-range and a reduction in weight compared to the original.
Więc wzrost mocy w średnim zakresie by wychodziło.
The pipe is of the highest quality and provides an increase in power at mid-range and a reduction in weight compared to the original.
Więc wzrost mocy w średnim zakresie by wychodziło.
Cinek93 via Android
- 0
@krzysztof2033 "Na całym systemie z dobrze doregulowanym gaźnikiem przyrost: 2-5km (tak deklarują producenci) wszystko pod warunkiem że silnik będzie w dobrym stanie. Reasumując: przyrosty są nie wielkie, ale charakterystyka zmienia się wyraźnie.
"
No i dźwięk wiadomo jak kupi się końcówkę do tego to zmienia się pewnie wyraźnie.
"
No i dźwięk wiadomo jak kupi się końcówkę do tego to zmienia się pewnie wyraźnie.
Cinek93 via Android
- 0
@Reynald @krzysztof2033 panowie rozpołowiłem sobie silnik do wymiany łożysk wału i sprawdzałem też luz na korbie. Gdy wał był jeszcze w silniku nie wyczuwałem luzu góra-dół.
Ale spróbowałem metodą (wał w ręce i uderzać druga dłonią w główkę korbowodu przy zwisającym wale) i tak to słychać jak w filmiku. I sam do końca nie wiem czy to się kwalifikuje do wymiany.
btw
Głowice mi będą regenerować od podstaw. Spawanie i później toczenie
Ale spróbowałem metodą (wał w ręce i uderzać druga dłonią w główkę korbowodu przy zwisającym wale) i tak to słychać jak w filmiku. I sam do końca nie wiem czy to się kwalifikuje do wymiany.
btw
Głowice mi będą regenerować od podstaw. Spawanie i później toczenie
Cinek93 via Android
- 0
@Reynald https://wojtala-garage.pl/obrobka-glowic-2t/
https://youtu.be/tNQaFYKRWR0?si=x9gPZaXTmTE50QkJ
Ta moja głowica nie wygląda zbyt dobrze. Chłopy się znają i robią profesjonalnie więc dobrze, że mi tą głowicę odnowią.
Tą korbę chyba sobie wymienię.
Remont drożej niż zakup motoru? Ale jakiego? Zobacz po ile dobre CR 85 są do sprzedania.
Tutaj wymieniam tłok, honowanie do tego, regeneruje głowicę i wymienię tą korbę.
Honowanie, tłok i głowica wyjdzie mnie gdzieś 700-800 zł.
Kupno korby i wymiana też pewnie nie
https://youtu.be/tNQaFYKRWR0?si=x9gPZaXTmTE50QkJ
Ta moja głowica nie wygląda zbyt dobrze. Chłopy się znają i robią profesjonalnie więc dobrze, że mi tą głowicę odnowią.
Tą korbę chyba sobie wymienię.
Remont drożej niż zakup motoru? Ale jakiego? Zobacz po ile dobre CR 85 są do sprzedania.
Tutaj wymieniam tłok, honowanie do tego, regeneruje głowicę i wymienię tą korbę.
Honowanie, tłok i głowica wyjdzie mnie gdzieś 700-800 zł.
Kupno korby i wymiana też pewnie nie
Cinek93 via Android
- 0
Te zadziory w skrzyni korbowej wyrównać jakoś papierem ściernym? Czy to nie przeszkadza w sumie
Cinek93 via Android
- 0
@krzysztof2033 ok więc skrzyni korbowej nie ruszam.
Głowica już po regeneracji.
Głowica już po regeneracji.
Taki komunikat wyskoczył. Actros MP4 2016r.
Da się to jakoś wykasować z poziomu tego komputera w samochodzie?
#mechanikasamochodowa #motoryzacja #ciezarowki
#mercedes #bekaztransa
Przynajmniej tego nie znalazłem
Będę smarował zwrotnice to zerknę przy okazji na te klocki