Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko215
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
AdamFrey

AdamFrey

Dołączył 10 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 3242
  • Znaleziska 445
  • Mikroblog 2797
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 26

63

Złapał kłusownika na gorącym uczynku

Złapał kłusownika na gorącym uczynku

Mężczyźnie, który za pomocą kuszy upolował dorodne karpie, grozić może kara nawet do trzech lat pozbawienia wolności.

jerryatric
z
istotne.pl
dodany: 06.08.2018, 12:03:03
  • 27
  • #
    polska
  • #
    klusownik
AdamFrey
AdamFrey 06.08.2018, 14:25:22
  • 0
Podejrzewam, że organy wbiją wacka w te karpie. Ale jeśli gość nie miał pozwolenia na kuszę, to go dojadą ^^.
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

AdamFrey
AdamFrey 06.08.2018, 17:14:27
  • 0
@zuken: nie wiem jak jest z tymi kuszami z gumowym naciągiem, ale generalnie na kusze trzeba mieć pozwolenie.
AdamFrey
AdamFrey 06.08.2018, 17:33:18
  • 0
@zuken: z kuszą jest tak samo, jak z pozwoleniem na b--ń palną - robisz pozwolenie do celów kolekcjonerskich, albo sportowych i w zależności od drogi przedstawiasz zaświadczenie o członkostwie w stowarzyszeniu kolekcjonerskim, albo aktywnym udziale w zawodach :). Rekonstruktorzy mają dużą wiedzę w tym temacie, warto ich pytać w razie czego.
AdamFrey
AdamFrey 01.08.2018, 12:32:20
  • 6
#tworzeniemuzyki #tworczoscwlasna #muzyka #blues #bluesrock #rock

No więc gram sobie na bębnach w takim jednym zespole, a to jest numerek z naszej demówki. Co myślicie, nada się?
AdamFrey - #tworzeniemuzyki #tworczoscwlasna #muzyka #blues #bluesrock #rock

No wi...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

AdamFrey
AdamFrey
Autor
01.08.2018, 12:58:07
  • 0
@mxrxq: Miksu praktycznie wcale tu nie ma :D. Kawałek został zarejestrowany jako wersja demo i nikt się nad nim specjalnie nie pastwił. Niemniej fajnie, że da się znaleźć jakieś pozytywy :D.
  • Odpowiedz
Krizz
Krizz
04.08.2018, 10:15:58 via Android
  • 0
Mi się wydaje że gitara strasznie goni.
  • Odpowiedz
AdamFrey
AdamFrey 28.07.2018, 17:05:10
  • 22
#fotografia #astrofoto #astronomia #mojezdjecie

Wczoraj było to sławne #zacmienieksiezyca, a jak się odwróciło aparat w drugą stronę, to było tak:
AdamFrey - #fotografia #astrofoto #astronomia #mojezdjecie 

Wczoraj było to sławne...

źródło: comment_syzXvZWtZEei65uHczaDRzcpyHUF4dEl.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

djnorbert
djnorbert
29.07.2018, 12:07:30 via Android
  • 0
@AdamFrey czym robione zdjęcie?
  • Odpowiedz
AdamFrey
AdamFrey
Autor
29.07.2018, 13:28:15 via Android
  • 1
@djnorbert D700 + Tokina 16-28/2.8
  • Odpowiedz

2978

Super Zoom Camera!

Super Zoom Camera!

Właśnie w takim celu powstał zoom, dla rozrywki.

Sonet
z
liveleak.com
dodany: 19.07.2018, 20:44:01
  • 132
  • #
    rozrywka
  • #
    fotografia
AdamFrey
AdamFrey 19.07.2018, 22:28:15 via Android
  • 19
@neoartysta86 nie do końca. Powyżej pewnych ogniskowych falowanie powietrza wprowadza kaszanę do obrazu, niezależnie od tego, na jak bardzo pro sprzęcie pracujesz. Wydłużanie ogniskowej w nieskończoność po prostu nie ma większego sensu.
AdamFrey
AdamFrey 19.07.2018, 22:41:22 via Android
  • 8
@neoartysta86 ale to nadal nic nie zmienia w kwestii, którą opisałem. Problemu przejrzystości powietrza nie przeskoczysz.
AdamFrey
AdamFrey 19.07.2018, 22:47:20 via Android
  • 1
@Marcinowy jest. Na przykład Canon Digisuper 100. Polecam wygooglac filmy zrobione przy jego użyciu (✌ ゚ ∀ ゚)☞
AdamFrey
AdamFrey 19.07.2018, 22:57:23 via Android
  • 5
@Marcinowy obiektyw zaprojektowany do transmisji z ogromnych stadionów, dzięki któremu możesz zrobić zbliżenie pojedynczego zawodnika stojąc na drugim końcu stadionu. Matryce kamer używanych do takich zastosowań są sporo mniejsze, niż matryce lustrzanek. Gdyby chcieć wykonać analogiczny obiektyw dla fotograficznej pełnej klatki, musiałby byc jeszcze większy :D. Jednocześnie przy sprzęcie filmowym dochodzi kilka kwestii, które są pomijalne w sprzęcie fotograficznym, stąd ten obiektyw jest taki kosmiczny :D.

1247

Prośba o wykop effect! Feministki atakują sklep muzyczny :D

Pokaż treści 18+

Prośba o wykop effect! Feministki atakują sklep muzyczny :D

Za to, że na zdjęciach promujących wyprzedaż sprzętu z magazynu widnieje kobieta z mopem...najpierw zleciały się na google maps, teraz nawet jest już artykuł na wp...więcej w powiązanych.

variath
z
kobieta.wp.pl
dodany: 23.06.2018, 11:38:34
  • 206
  • #
    polska
  • #
    kultura
  • #
    zainteresowania
AdamFrey
AdamFrey 23.06.2018, 14:12:19
  • -2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

644

Na środku chodnika

Pokaż treści 18+

Na środku chodnika

Pokaźna mina

Zeswirowany_Michal
z
vimeo.com
dodany: 22.06.2018, 13:58:29
  • 86
  • #
    europa
  • #
    rosja
  • #
    dzieci
  • #
    madki
AdamFrey
AdamFrey 23.06.2018, 13:50:02
  • 5
Oni tam chyba mają taki folklor na wschodzie. Siedziałem sobie ostatnio w Łazienkach w Wawie na ławce, 3 metry ode mnie rósł sobie wielki, rozłożysty krzak, taki gęsty i wystrzyżony w jakąś tam figurę geometryczną. Alejką między mną a krzakiem przechodziły dwie (chyba!) Ukrainki. Jedna pchała wózek z dzieckiem, a druga bez najmniejszej krępacji dała nura w ten krzak, schowała się w nim cała, nie przerywając konwersacji z koleżanką zrobiła co miała
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

651

OGNISKOWA (12mm vs 180mm)

OGNISKOWA (12mm vs 180mm)

krótko na temat i w praktyce jak obiektyw zakrzywia obraz.

henryk-oween
z
youtu.be
dodany: 21.06.2018, 10:54:12
  • 112
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    fotografia
AdamFrey
AdamFrey 21.06.2018, 17:29:36 via Android
  • 5
@mars10 what? O.o
AdamFrey
AdamFrey 21.06.2018, 17:58:05 via Android
  • 0
@jarzyn123 to może mieć sens.
AdamFrey
AdamFrey 28.05.2018, 15:32:11 via Android
  • 4
#justwykopthings #mistrzowiekontekstu #heheszki

Sekty, powiadacie? ( ͡º ͜ʖ͡º)
AdamFrey - #justwykopthings #mistrzowiekontekstu #heheszki

Sekty, powiadacie? ( ͡º ͜...

źródło: comment_eiitrkQcI8vMiJyEViq4C3L0NykH00iZ.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

NDSS
NDSS
28.05.2018, 15:38:39 via Android
  • 1
@AdamFrey nie wiemy o czym mówisz bracie
  • Odpowiedz
AdamFrey
AdamFrey 24.05.2018, 11:47:58
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

iskra-piotr
iskra-piotr
24.05.2018, 11:59:02
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
AdamFrey
AdamFrey 10.05.2018, 10:27:53
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

690

Jak skręcać kable wedlug standardów NASA

Jak skręcać kable wedlug standardów NASA

Do zadań specjalnych :)

konto usunięte
z
youtu.be
dodany: 01.05.2018, 15:42:09
  • 80
  • #
    elektronika
  • #
    ciekawostki
  • #
    majsterkowanie
  • #
    nasa
  • #
    nauka
  • #
    technologia
AdamFrey
AdamFrey 01.05.2018, 21:40:53 via Android
  • -15
A to ktoś lutuje inaczej?
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

AdamFrey
AdamFrey 26.04.2018, 07:29:13
  • 18
https://www.wykop.pl/link/4283959/stream-z-kontaktu-ariss-w-szkole-w-buczku/

Hej!
Dziś o 12:52 polskiego czasu (10:52 UTC) będzie miał miejsce kontakt ARISS ze Scottem Tingle KG5NZA. Dzieciaki z trzech polskich szkół nawiążą łączność radiową z krótkofalowcem pracującym z pokładu stacji ISS, który będzie odpowiadał na ich pytania.

#krotkofalarstwo #iss #kosmos
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

WyrwalemChwasta
WyrwalemChwasta
26.04.2018, 09:17:03
  • 1
@AdamFrey: Dzięki! Czekałem na jakieś info odnośnie ich projektu, czekam by posłuchać ich na swoim SDR.
WyrwalemChwasta - @AdamFrey: Dzięki! Czekałem na jakieś info odnośnie ich projektu, c...

źródło: comment_l7MEiAo3yCzqgwL8VdFQjHDAqKdayFWV.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
WyrwalemChwasta
WyrwalemChwasta
26.04.2018, 09:18:11
  • 1
@AdamFrey: Właśnie zaczyna się ładny przelot ISS, może coś będą próbować
  • Odpowiedz

31

Stream z kontaktu ARISS w szkole w Buczku!

Stream z kontaktu ARISS w szkole w Buczku!

12:52 polskiego czasu (10:52 UTC) - kontakt ARISS ze Scotttem Tingle KG5NZA. Dzieciaki z trzech polskich szkół nawiążą łączność radiową z krótkofalowcem pracującym z pokładu stacji ISS, który będzie odpowiadał na ich pytania.

AdamFrey
z
youtube.com
dodany: 26.04.2018, 07:26:11
  • 0
  • #
    polska
  • #
    kosmos
  • #
    krotkofalarstwo
  • #
    iss

321

[AMA] z okazji Światowego Dnia Krótkofalowca.

[AMA] z okazji Światowego Dnia Krótkofalowca.

Grupowe #ama z okazji Światowego Dnia Krótkofalowca. Jeśli chcielibyście się dowiedzieć czegoś o tym niezwykłym hobby, to wraz z kolegami z tagu #krotkofalarstwo zapraszamy do zadawania pytań ( ͡° ͜ʖ ͡°).

AdamFrey
z
wykop.pl
dodany: 18.04.2018, 12:27:53
  • 486
  • #
    ama
  • #
    krotkofalarstwo
  • #
    technologia
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 12:30:01
  • 29
@wytrzzeszcz: czy dobrze? najlepiej! ( ͡º ͜ʖ͡º)
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 12:40:35
  • 13
@weglowy: Jako krótkofalowcy używamy różnych zakresów częstotliwości w różnych pasmach. Pracujemy od 1,8MHz do 50MHz, wyżej na częstotliwościach około 145MHz, 450MHz i aż po fale gigahercowe. Rozmowy o ogórkach i pogodzie to standard w okolicach 3,7MHz ;). Jestem z centralnej Polski, ale pewnie ktoś z Twoich okolic też się tu znajdzie.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 12:47:16
  • 38
@PrawicowyPrawiczek:

ad1. średnią krajową, ale moja praca nie ma związku z krótkofalarstwem.
ad2. o czym chcę - głównie o sprzęcie na jakim pracuję ja i mój korespondent. Czasem o pogodzie, czasem o naszych innych hobby. Staramy się unikać drażliwych tematów - polityki, czy religii. Nie zawsze trzeba gadać, na pasmach amatorskich można używać na przykład alfabetu Morse'a (praca telegrafią), albo korzystać z łączności cyfrowej sterowanej przez komputer (praca emisjami cyfrowymi)
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 12:47:40
  • 6
@weglowy: Oba te pasma są używane głównie lokalnie, w promieniu kilkudziesięciu kilometrów :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 12:48:42
  • 47
@strachu8: zależy od miasta, ale słychać tylko trzaski i skrzypienia, bo służby się szyfrują ( ͡º ͜ʖ͡º).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 12:53:36
  • 9
@kam3o:

ad1. z tego co pamiętam, to zrobienie licencji zamyka się w kwocie 100zł. Egzamin jest prosty, można się do niego przygotować w lokalnym klubie krótkofalarskim, albo samemu. Wszystkie materiały dostępne są w internetach. Myślę że sprawa jest do ogarnięcia w 2 tygodnie, jeśli akurat Twoja lokalna delegatura Urzędu Komunikacji Elektronicznej będzie organizować egzamin.
ad2. Jeśli dobrze złoży się kilka czynników, to myślę że 20-30km jest do ugryzienia. Warto wiedzieć,
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 12:54:24
  • 5
@weglowy: Ale też im dłuższa fala tym dłuższa antena i więcej mocy trzeba w nią wpompować. Ale owszem, tak to działa ;).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 12:54:58
  • 7
@sp6drt:
73! de SQ5FR :)
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 12:56:15
  • 40
@strachu8: w zabitych dechami wiochach, gdzie nie używają cyfry można ich posłuchać na byle czym. W większych miastach raczej temat nie do ogarnięcia bez wiedzy i sprzętu. Poza tym szkoda czasu, tam naprawdę nie mówią nic ciekawego.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 13:01:16
  • 4
@canis_lupus: temat rzeka ( ͡º ͜ʖ͡º).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 13:06:09
  • 7
@sp6drt: No tak, te 2 miesiące to z oczekiwaniem na wszystkie kwity, które muszą przyjść pocztą. Racja.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 13:07:37
  • 41
@sp6drt: zgadza się. Można słuchać też dyspozytorów pogotowia, okolicznych kolejarzy i paru innych formacji. Pozostaje tylko pytanie: jak długo można słuchać o tym, że "21 wyjeżdża do bólu brzucha"? :D
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 13:11:48
  • 20
@Stivo75: Ciężko o dwustronną łączność z ISS, z nimi trzeba się umówić i zazwyczaj takie przedsięwzięcia organizują większe grupy ludzi. Jakiś czas temu chyba nawet w którejś polskiej szkole zorganizowano łączność z ISS. Nie ma natomiast problemu, żeby przy okazji przelotu ISS odebrać coś, co nadają, na przykład obrazek z kosmosu emisją SSTV. Ja nie odbierałem, ale stawiam dychę, że jest tu ktoś, kto odbierał, kilka dni temu bardzo ładnie
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 13:18:40
  • 13
@kam3o: rozumiem, że interesują Cię tematy prepperskie? Dwa proste radia działające w paśmie, które umożliwi taką komunikację powinny się zamknąć w kwocie 1000 zł. Tu naprawdę wiele nie potrzeba, ale nie będą to radia ręczne, tylko urządzenia wielkości powiedzmy radia samochodowego.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 13:19:57
  • 5
@cevilo: Eeeee tam, znam paru takich co wychodzą ze swoim hobby do ludzie gdzie i kiedy się da :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 13:26:06
  • 6
@kam3o: Możesz spokojnie skorzystać z tego, który masz w samochodzie :). Radia można na luzie zasilać z zapalniczki samochodowej, bo większość tych przewoźnych jest wręcz do tego projektowana.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 13:27:45
  • 1
@cevilo: dla kogoś, kto nie wie o czym mowa, każda rozmowa na pasmach będzie dziwna i niezrozumiała, no chyba że ktoś połączy wieczorną flaszkę z posiedzeniem przy radiu, bo i tak się czasem zdarza i zaczynają się mętne słowotoki. Rozmów niekrótkofalarskich raczej nie słucham, więc ciężko coś takiego znaleźć.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 13:34:11
  • 4
@bartek_j: Ja najczęściej dłubię w okolicach 3,5MHz, 7MHz, albo 14MHz, lubię emisje cyfrowe i najczęściej tym się bawię. Teraz mam na dachu biednego dipola na 7MHz, na dniach mam zamiar wrzucić W3DZZ.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 13:51:44
  • 2
@nerdianek: było niżej :D https://www.wykop.pl/link/4270809/#comment-54358777
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 13:52:47
  • 26
@stillhet: Zgodnie z prawną definicją, wszyscy którzy pchają się do zabawy są amatorami, bo krótkofalarstwo nazywane jest "służbą amatorską" ( ͡º ͜ʖ͡º).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 13:59:09
  • 8
@Lavie: U mnie to rodzinne skrzywienie - ojciec i dziadek krótkofalowcy i po prostu żyłem w tym środowisku od urodzenia. Ja myślę, że dla każdego najciekawsze będzie co innego. Dla mnie to multum fajnej i przydatnej wiedzy, możliwość kontaktu ze światem w każdych warunkach i po prostu nietypowe hobby ( ͡° ͜ʖ ͡°).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 14:14:40
  • 17
@Gizmo_R: Fajne pytanie. Stacje numeryczne to chyba najbardziej znany przykład "dziwności" w eterze. Szczerze mówiąc niespecjalnie śledzę takie ciekawostki, więc przydałaby się tu wypowiedź kogoś, kto bardziej ogarnia :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 14:32:13
  • 4
@hasiok: za totalnego gówniarza zbudowałem jakiś bardzo prosty odbiornik radiowy, ale to strasznie stare dzieje. Mój dziadek przez długie lata konstruował różne urządzenia nadawczo-odbiorcze, wzmacniacze i tak dalej. Ja zostaję przy samodzielnym konstruowaniu anten, sprzęt mam fabryczny :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 14:32:48
  • 23
@dj_oj: im nas więcej tym weselej, rozmiar nie ma znaczenia, stawiam na drugą opcję ( ͡º ͜ʖ͡º).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 14:36:11
  • 19
@dj_oj: bo sprzęt nadawczy i anteny na fale długie zajmuje przestrzenie zupełnie nierozsądne dla naszych zastosowań :D.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 14:41:00
  • 5
@hasiok: To fakt, służba radioamatorska jako jedyna zwolniona jest z zakazu używania niehomologowanych urządzeń nadawczo-odbiorczych :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 14:41:25
  • 12
@dj_oj: masz mnie (✌ ゚ ∀ ゚)☞
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 15:17:08 via Android
  • 13
@LowcaAndroidow bo w dobie internetu, na pierwszy rzut oka wydaje się głupkowate, ale tylko na pierwszy rzut oka :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 15:30:15 via Android
  • 15
@pierzak na szczęście mieszkam w niewielkim bloku w niewielkiej miejscowości i mam dobre układy z sąsiadem, który jest przewodniczącym wspólnoty mieszkańców. Do tego nie wieszam niewiadomo ile drutów, więc nikt się nie czepia ^^. Marzy się porządne pole antenowe, ale to według mnie temat na własną działkę :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 16:52:59
  • 8
@Vikary999: Na ten moment, wedle różnych szacunków, jest nas w Polsce kilkanaście tysięcy. Na świecie koło trzech milionów. Część z nas na pewno zna się i kojarzy, zresztą im dłużej jesteś w temacie i im więcej zjazdów i zlotów zaliczysz, tym więcej ludzi znasz, albo przynajmniej kojarzysz znaki, którymi się posługują. A otwarcie porozmawiać można z każdym, to takie środowisko, że nie ma się czego wstydzić ;).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 16:53:31
  • 13
@frankenchrist: Myślę, że w ponad 90% to festiwal parówek, ale zdarzają się panie zainteresowane tym sportem ( ͡º ͜ʖ͡º).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 16:57:45
  • 21
@moooka: Końcowy etap krótkofalarstwa? Zaliczyć łączności z każdym możliwym krajem (a jest ich trochę więcej, niż wydaje się z geografii :D), na wszystkich możliwych pasmach i wszystkimi możliwymi emisjami. Rzecz w zasadzie niewykonalna. Jasne, jest multum zawodów, programów dyplomowych i przedsięwzięć, w których można się spełniać. Są zawody ogólnokrajowe, kontynentalne i międzynarodowe. Są też ciekawe programy jak np. SOTA - rzecz polega na tym, że ładujesz sprzęt w plecak, wchodzisz
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 16:59:38
  • 2
@altell: na ten moment bardzo niewiele, może ze 20, wszystkie wewnątrz Europy i potwierdzone przez eQSL. Licencję mam od dwóch lat i do tej pory cierpiałem na dość solidne braki antenowe. Nie jest to też coś, czym zajmuję się w każdej wolnej chwili, siadam żeby poklikać w radio jak mam czas. Myślę, że znajdzie się tu kilku o wiele lepszych zawodników.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 17:00:39
  • 1
@hetii: sorry, ale używanie tego w Polsce nijak nie będzie legalne, chyba że z koncesją nadawczą na konkretną częstotliwość. Ten nadajnik pracuje w zakresie przeznaczonym dla komercyjnych nadawców radiowych.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 17:01:43
  • 9
@sp6drt: Córki są spoko (。◕‿‿◕。).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 17:05:47
  • 15
@pierzak: po pierwsze ja myślę, że w razie globalnego konfliktu to krótkofalowcy jako pierwsi będą "na celowniku" władz, jako ci którzy posiadają dobrej klasy sprzęt i umieją się nim posługiwać. Niestety w UKE leżą kwity na każdego z nas, albo wpadnie do nas wojsko i zarekwiruje nam sprzęt, albo dostaniemy powołanie wraz z dobrodziejstwem inwentarza, do służby Ojczyźnie :D. Myślę, że w razie przysłowiowego "w" kwity nie będą miały znaczenia.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 17:08:37
  • 2
@hetii: Nie jestem w stanie dokładnie odpowiedzieć na to pytanie, ale strzelam że to kwoty rzędu setek tysięcy złotych. Koncesja na nadawanie telewizji w standardzie HD potrafi kosztować nawet kilkanaście milionów złotych, więc obstawiam, ze radiowa ciut taniej :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 17:11:05
  • 4
@malecontent: Mam takiego jednego ziomeczka, który się ze mnie podśmiechuje, ale gdzieś tam wiem, że skrycie szanuje (✌ ゚ ∀ ゚)☞. Moi znajomi są raczej przyzwyczajeni do tego, że jak ktoś ma wymyślić coś porąbanego, to najprędzej ja, ale spotykam się najwyżej z ocenianiem mnie jako niegroźnego świra. No i oczywiście nie obyłoby się bez podrzucenia mi od czasu do czasu tego filmu:
AdamFrey - @malecontent: Mam takiego jednego ziomeczka, który się ze mnie podśmiechuj...
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 17:20:35
  • 2
@NoOne3: Najtańszy sensowny sprzęt to wszechobecny aktualnie Baofeng, warty stówkę. Serio, to pełnoprawny sprzęt krótkofalarski. Niezbyt wysokich lotów, ale lokalnie pogadasz. Żeby wyjść w świat potrzeba radia na KF - do 1000zł kupisz jakiś stary, sprawny model, a za 2000-3000zł coś nowocześniejszego. Do tego zasilacz za kilka stówek, parędziesiąt metrów kabla o wartości 200zł jako antena i eter jest Twój. Jeśli masz wiedzę to sprzęt możesz zbudować samodzielnie. Opcji jest
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 17:24:14
  • 5
@robert5502: Sprzęt nie jest kiepski (poza najtańszym, chińskim badziewiem), tylko ludzie nie wiedzą, jak z niego korzystać. Nawet President ma kilka starszych, fajnych modeli (np Lincoln, z którego można pracować na wstęgach). Po prostu uruchomienie stacji nadawczo-odbiorczej nie polega na wrzuceniu do samochodu najtańszego barachła i powieszeniu na dachu najtańszej anteny. Ludzie kupują marne zestawy w marketach i myślą, że będzie działać, a to nie do końca tak. Warto by
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 17:36:30
  • 0
@robert5502: trudno mi powiedzieć, raczej nie używam CB, ale o sprzęcie krótkofalowym też często się mówi, że kiedyś to był fajny sprzęt a teraz to są szumofony i kompjutry. Znawcom nie dogodzisz :D. Pytanie jeszcze co w tych Presidentach Wam się tak pieprzy? Może problem leży po stronie operatorów? ( ͡º ͜ʖ͡º)
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 17:39:25
  • 0
@hetii: stary FM to 65-74MHz. W tych okolicach jest amatorskie pasmo 4m - 70.100 MHz - 70.300 MHz. O innych częstotliwościach w tym zakresie nic mi nie wiadomo.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 17:41:11
  • 5
@Xaveri: Można, jak najbardziej. Wszystkim co związane z problemami z eterem i zakłóceniami w naszym kraju zajmuje się Urząd Komunikacji Elektronicznej. To chyba najnowocześniejsza i najfajniej działająca instytucja publiczna w Polsce, więc warto z nimi rozmawiać :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 17:44:48
  • 4
@pierzak: to jest tekst pod którym mogę się praktycznie podpisać, poza dwiema sprawami:

- używanie Baofenga w paśmie PMR jest nielegalne i to jest bardzo szeroko dyskutowany temat :D.

- w ostatnim akapicie mowa o FT-817 a nie FT-917 :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:10:55
  • 4
@moooka: Krótkofalowcy to straszni gadżeciarze i myślę, że żaden z nas nie odmówi sobie nowego radia, czy nowej anteny :D. Jeśli chodzi o te mityczne odległości, to to nie jest taka prosta sprawa. Fale krótkie mają taką specyficzną cechę, że ich rozchodzenie się zależy od warunków propagacyjnych. Te z kolei zależą na przykład od burz magnetycznych na słońcu, serio :D. Czasami jest tak, że warunki są fatalne i ile mocy
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:14:14
  • 2
@pierzak: na KF UC1. Na UKF jest mi totalnie wszystko jedno :D.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:23:41
  • 1
@hiteeek: Ja wiem czy obiegł świat? Może raczej odbił się od czegoś i wrócił. Zdarzają się takie echa sygnału :). Największy zasięg radia CB? Z dobrą anteną na FM pewnie parędziesiąt kilometrów. Z dobrą anteną na wstęgach pewnie paręset kilometrów. Jest dużo zmiennych :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:25:35
  • 0
@ramolDL: raczej mi się nie zdarza, może czasem jak się naprawdę baaaaaardzo nudzę. A co do "dziennikarzyn", to wiadomo jak jest. Potem w lokalnej gazecie można wyczytać jakieś nie do końca sprawdzone informacje, albo szokujące niusy totalnie z bani. Nie szanuję takiego "dziennikarstwa" na poziomie brukowym, albo i niżej.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:26:47
  • 1
@pierzak: jeszcze BNC jest dość szeroko stosowane ;).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:28:58
  • 0
@ramolDL: prawo jest skonstruowane w ten sposób, że osoba postronna może tego słuchać (o ile oczywiście takie informacje są nadawane w "otwartym paśmie"), ale nie może podawać dalej tego co usłyszała, ani wykorzystywać pozyskanych w ten sposób informacji do żadnych celów. Za wykorzystanie pozyskanych w ten sposób informacji jest sztum.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:30:45
  • 0
@Chrzonszcz: z tym pytaniem niestety nie do mnie, takiej wiedzy nie posiadam. Ale może ktoś z #krotkofalarstwo posiada :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:34:13
  • 3
@tomekb1999: jeśli mam być szczery to 90% mojej wiedzy o krótkofalarstwie pochodzi z czasów na długo przed internetem :D. Nie wiem gdzie szukać takich rzeczy, jak chcę czegoś posłuchać to po prostu siadam do radia i kręcę tak długo, aż znajdę i najwyżej googlam info na bieżąco. Polecałbym poszukać jakiegoś lokalnego klubu krótkofalowców, kontakt z żywymi ludźmi uprawiającymi ten "sport" zawsze będzie ciekawszy, niż grzebanie w internecie :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:36:23
  • 3
@sylwester-hordejuk: 1,2GHz czy 868MHz to częstotliwości stosunkowo rzadko używane przez krótkofalowców, więc szansa na sytuację, w której akurat w niedużej odległości od siebie znajdzie się krótkofalowiec pracujący w tak wysokich częstotliwościach i modelarz z taką aparaturą jest dość nikła :D.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:37:11
  • 3
@tebezoo: obawiam się, że chodzi o konstrukcję przepisów. Prawdopodobnie w którejś ustawie jest napisane, że nie można rozmawiać przez TELEFON, a o RADIOTELEFONACH nic nie ma ¯\_(ツ)_/¯
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:38:25
  • 2
@Felonious_Gru: na Baofengu fabryczny, na dachu mam dipola drutowego :D.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:39:07
  • 3
@arkbag: Sierra Quebeck Five Foxtrot Romeo ( ͡º ͜ʖ͡º).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:40:31
  • 0
@czlowiekbutelka: jestem zwolennikiem teorii, że do nasłuchu to i kawał drutu się nada, chociaż to kontrowersyjna teoria.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:42:50
  • 2
@rasmor:

ad1. bardzo krótko mówiąc - na nawiązywaniu łączności przy pomocy fal radiowych, z pominięciem jakiejkolwiek istniejącej, komercyjnej i niekomercyjnej infrastruktury (internet, telefonia itp.)
ad2. po to, żeby eter nie został zalany przez falę ludzi, którzy nie potrafią z niego korzystać i po, żeby ci ludzie nie zrobili sobie krzywdy na przykład prądem w.cz.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:45:05
  • 1
@Chrzonszcz: na ~3,72MHz często można posłuchać o bólach reumatycznych i rwie kulszowej ( ͡º ͜ʖ͡º). To pytanie do ludzi pasjonujących się nasłuchem :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:46:27
  • 2
@Yayek: jeśli to ten Vari od "Sygnału czasu" to osobiście nie, ale książkę napisał świetną.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:50:50
  • 16
@sefgtdvsdvwetw34m32wdd: dlatego, że te słonie co noszą Ziemię i które stoją na tym słoniu bardzo dobrze kontrolują rozchodzenie się fal radiowych (✌ ゚ ∀ ゚)☞.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:52:16
  • 0
@czlowiekbutelka: kluczowa to jest czułość i selektywność odbiornika :), ale nie jestem specjalistą od odbioru, do odbioru używam tych samych anten, które służą mi do nadawania.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:53:51
  • 6
@Nicolai:

Cieszą się z każdego kolejnego krótkofalowca, więc nie będą robić pod górkę, wszyscy w moim terminie zdali.


Dokładnie! Warto mieć świadomość, że idąc do UKE na egzamin praktycznie na pewno będziesz egzaminowany przez pasjonatów krótkofalarstwa :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:54:10
  • 0
@xraying: przyłączam się z amatorskim 73! ( ͡º ͜ʖ͡º)
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:54:52
  • 7
@pierzak: nie zasięg, a warunki propagacyjne (✌ ゚ ∀ ゚)☞.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:56:45
  • 0
@Chrzonszcz: Dziś raczej kupuje. Rynek sprzętu fabrycznego jest duży i każdy znajdzie sobie coś, co mu będzie odpowiadać. Chyba, że to naprawdę pasjonat i po prostu lubi pracować na samoróbkach - wtedy lutuje. Tak naprawdę największy rozkwit samodzielnie składanych konstrukcji był w PRLu, wtedy było ciężko o fabryczny sprzęt.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 18:58:45
  • 2
@PowerfulTransistor:

ad1. póki co korzystam głównie z eQSL. Jakoś nie mogę się zebrać, żeby zarejestrować się w LOTW, a do obsługi papierowych QSLek przydałoby się być członkiem PZK, a jakoś mi nie po drodze, żeby się zapisać ¯\_(ツ)_/¯.
ad2. jeszcze mi się nie zdarzyło, głównie chyba przez braki antenowe. Jak zawieszę W3DZZ to wystartuję choćby w jakichś lokalnych na 80m :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:01:21
  • 0
@xraying: rozumiem, że ultrakrótkofalowcy nie mają uszanowanka? ( ͡º ͜ʖ͡º)
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:03:12
  • 3
@Aeris451: Oczywiście, aczkolwiek wymagałoby to posiadania licencji. Posiadanie takowej upoważnia Cię do wykonywania praktycznie dowolnych eksperymentów radiowych na częstotliwościach przyznanych radioamatorom. Droga wolna :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:08:42
  • 0
@wbielak: OKej, zwracam honor. Nie połączyłem faktów. Ale warto podkreślać, że Baofeng i PMR w normalnych warunkach to e-e :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:10:38
  • 2
@wladek-wlodyszkiewicz: pierwsze rozwiązanie jest drogie, drugie nielegalne jeśli obie strony nie posiadają pozwolenia radiowego, trzecie raczej mało stabilne. Użyłbym jakichś Motorolek działających w paśmie PMR - będzie legalnie, w rozsądnej cenie i solidnie. Chyba, że motocykle mają być oddalone od siebie o kilka kilometrów, wtedy może być problem.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:15:13
  • 0
@wbielak: Amen.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:19:02
  • 3
@krzysiek-podz:

ad1. nie wiem czy dobra, ale: http://nadajniki.olo.ovh/
ad2. nie wiem, nie bywam.
ad3. nie robię tego w kółko i na okrągło, poza tym częściej nawiązuję łączności, niż słucham, więc nie nudzi się :).
ad4. to nie jest specjalnie daleko, ale mało kto kojarzy kraj, który nazywa się
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:21:13
  • 3
@FunkcjonariuszOperacyjnySarna: Nie są, bo i nie sposób zabezpieczyć analogowej części eteru. Jak zaczniesz nadawać i potrwa to dłuższy czas to Urząd Komunikacji Elektronicznej wyśle miły samochodzik z antenami kierunkowymi w celu namierzenia źródła sygnału i jak znajdą to dop****olą taką karę, że odechce się zakłócania komercyjnych częstotliwości :D.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:22:39
  • 1
@wbielak: wiecznie zapominam o istnieniu tych pozwoleń na dwie częstotliwości. To jest bardzo dobra opcja!
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:23:21
  • 2
@DeVaK: Tych pytań nie jest dużo, szczerze mówiąc wystarczy je wkuć na pamięć. Tak, jest to jak najbardziej wykonalne :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:25:13
  • 0
@FunkcjonariuszOperacyjnySarna: jeśli ten sygnał będzie w danym miejscu silniejszy, niż sygnał komercyjnej rozgłośni, to jak najbardziej.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:27:34
  • 3
@stasioto: Baofeng jest bardzo kiepskim wyborem jako skaner z dwóch powodów - po pierwsze skanuje BARDZO wolno, po drugie ma mocno kiepski odbiornik bez porządnych filtrów wejściowych i kiedy w okolicy masz dużo silnych sygnałów, to radio po prostu głuchnie. Myślę, że coś tam generalnie powinno być słychać, jakichś dyspozytorów karetek chociaż, bo że posłuchasz w Krakowie policji, to akurat wątpię.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:29:24
  • 4
@rav33: porozmawiać, potitać alfabetem Morse'a, popiskać emisjami cyfrowymi. Można też przeprowadzać eksperymenty radiowe (na przykład wysyłać w powietrze balony z podczepionymi małymi nadajnikami, a potem ich szukać, jak wylądują) i robić miliard rzeczy. Do samego słuchania nie trzeba być krótkofalowcem :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:30:34
  • 0
@DeVaK: Krótkofalowcy mają przyznane bardzo precyzyjne zakresy częstotliwości, na których mogą pracować. Jeśli częstotliwość należy do krótkofalowców, to znaczy, że mogą na niej pracować :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:31:27
  • 2
@FunkcjonariuszOperacyjnySarna: Michał "Vari" Jonakowski napisał książkę pod tytułem "Sygnał Czasu". Książka opowiada o piractwie radiowym w latach 90-tych. Polecam motzno.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:34:05
  • 1
@Tboom: powiedziałbym że najsensowniej byłoby posłuchać na 3,7MHz, bo tam będzie dużo w naszym języku. To pasmo do rozmów lokalnych, powiedzmy krajowych. Sęk w tym, że bardzo często siedzą tam stare grzyby (sorry panowie) gadające o cewnikach i problemach z uwiądem starczym :D. Myślę, że zależy co jest dla kogo ciekawe po prostu.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:36:04
  • 0
@Chrzonszcz: lotników można posłuchać nawet w internetach. Bardzo dużo wież kontroli lotów prowadzi transmisję sygnału radiowego do internetu. Szczerze mówiąc nie jestem fachowcem od budowania sprzętu, stawiałbym jednak na fabryczne urządzenia. Jakiś skaner z pasmem air.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:37:27
  • 1
@DeVaK: tak, konkretne kategorie pozwoleń umożliwiają pracę na konkretnych częstotliwościach.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:39:13
  • 2
@MalpkaJeanPaul: w zasadzie są tylko dwa zakresy częstotliwości, których możesz używać (w sensie - nadawać na nich) bez kwitów. Jest to PMR i CB i w obu przypadkach występują dość rygorystyczne obostrzenia. Wszędzie indziej do nadawania potrzebna jest licencja, bez niej nadawanie jest nielegalne.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:41:06
  • 1
@stasioto: "walkie talkie Motorola" to pewnie radio PMR. Nadawanie na Baofengu GDZIEKOLWIEK i JAKĄKOLWIEK MOCĄ bez odpowiednich kwitów jest nielegalne. Używanie Baofenga w paśmie PMR, czyli tam gdzie walkie talkie, też jest niezbyt zgodne z prawem.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:42:04
  • 0
@Chrzonszcz: zgadza się. Tak jak mówię, nie jestem specjalistą od konstrukcji radiowych. Szukałbym skanerów albo odbiorników globalnych obsługujących AM :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:42:38
  • 0
@DeVaK: nie zapomnij dać znać, jak już go zdasz :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:44:34
  • 20
@ziobro2: dzisiaj mamy, jutro możemy nie mieć. A łączności radiowej nie da się zablokować :). Inna sprawa, że niektórym po prostu sprawia frajdę robienie na opak, Panie Ministrze :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:45:12
  • 0
@staszaiwa: nie ja interpretuję przepisy :D.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:45:57
  • 2
@SzymonCzarownik: a ja prowadzę swoją krucjatę przeciwko takiemu postrzeganiu krótkofalarstwa, chociaż lekko nie jest :D.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:46:30
  • 2
@D3TRO: szanuję i zwracam uwagę wszystkich śledzących temat, to fajna sprawa jest :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:47:14
  • 3
@PRWL: czy można długofalowo nadawać na krótkich falach? Jasne, mój dziadek robi to pewnie już z 60 lat :D.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:48:06
  • 1
@stasioto: Mam nadzieję! :)
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:48:59
  • 0
@FunkcjonariuszOperacyjnySarna: "Sygnał Czasu" nie jest jakiś bardzo długi, ale w takim razie warto go zapamiętać na luźniejszy czas :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:49:58
  • 4
@Rad-X: haha! Nic osobistego :). Po prostu nie mogę się zebrać, żeby się tam zapisać. Oczywiście w każdym związku w naszym kraju trafia się beton, ale w PZK prężnie działają też ludzie, którym zależy na kruszeniu betonu i bardzo to szanuję :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:51:25
  • 2
@wielkidorado: jasne, ale to margines, chociaż przyznaję - upierdliwy. Zdarza się, że jakiś baran puści na przemienniku retransmisję z jedynego słusznego radia i nic nie poradzisz ¯\_(ツ)_/¯. Niemniej to sporadyczne przypadki.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:51:47
  • 2
@raceman: coś mi to mówi ( ͡º ͜ʖ͡º).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:54:11
  • 3
@erdber: cholernie cenny komentarz! Ja przyznaję, że większość mojego podejścia do krótkofalarstwa pochodzi z dość dawnych (jak na mój młody wiek) czasów i sam trochę nie ogarniam tych wszystkich nowości, ale faktycznie to jest ogromna nowa gałąź i fajnie by było, gdyby ktoś ja pokrótce przybliżył :)
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 19:57:25
  • 3
@Rad-X: sorry, nie mam wąsów ヽ( ͠°෴ °)ノ.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:06:19
  • 0
@dildo-vaggins: SR5W leży od 1 kwietnia (chyba, że wstał a ja nie zauważyłem :D). Nie radzę odzywać się bez znaku na przemienniku (ani generalnie na częstotliwościach amatorskich) bo Cię zjedzą żywcem i ja też nie pochwalę ;).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:16:23
  • 1
@LaurenceFass:

ad1. Ja nie mam nic do ukrycia, skoro chcę być krótkofalowcem to i tak mają na mnie i kwity i tak, nic na to nie poradzę ¯\_(ツ)_/¯.
ad2. Wiesz jak to jest, że zazwyczaj najgłośniej krzyczą ci, co mają najmniej do powiedzenia. Co prawda nadawanie bez licencji nie powinno być pochwalane, ale krzykaczy i kapusi też nie lubię. Marzę o tym, żeby to środowisko było jednak kulturalne i pomocne.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:17:33
  • 1
@dildo-vaggins: nie pochwalę tego, egzamin nie jest trudny, a frajda spora. Takie jest moje zdanie.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:18:36
  • 0
@pszk93: na DXy miałem za słabe anteny póki co, wszystko wewnątrz Europy. QRP w czasach FT8 i JT65 nie jest wielkim wyczynem. Generalnie nie mam póki co wielkich osiągnięć, traktuję krótkofalarstwo jako luźne hobby w wolnym czasie :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:19:34
  • 1
@Rad-X: w założeniu ruchu krótkofalarskiego jest brak szyfrowania przekazów. To ma być po prostu ogólnodostępne i transparentne.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:20:03
  • 2
@seven4pl: szanuję! ᕦ(òóˇ)ᕤ
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:20:59
  • 0
@ebybe: uważam, że jest to wykonalne w zasadzie bez żądnej większej wiedzy. Wystarczy trochę poczytać i wykuć pytania egzaminacyjne, które są dostępne :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:25:32
  • 0
@kacperinjo: pogooglaj "J-pole". Ale wiele to nie zmieni w odbiorze na Baofengu, on ma po prostu kiepski odbiornik.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:27:40
  • 1
@medevacs: w warunkach zarządzania kryzysowego każdy krótkofalowiec powinien zwinąć graty i lecieć z nimi do najbliższego sztabu zarządzania kryzysowego żeby pomagać :]. Krótkofalowcy ogarnęli kawał niesamowitej roboty w czasie powodzi w 1997 kiedy nic innego nie chciało działać, można znaleźć na ten temat sporo informacji w internetach :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:29:06
  • 0
@kacperinjo: trzeba patrzeć w stronę odbiorników globalnych np. TecSun, lub skanerów szerokopasmowych, choćby Unidena. Wszystko zależy od budżetu :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:34:09
  • 0
@yolantarutowicz: Masz na myśli coś w formie rozgłośni radiowej? Puszczać muzykę, gadać do słuchaczy i tak dalej? Dobre pytanie - wydaje mi się, że dysponując pozwoleniem radiowym można to robić na każdej częstotliwości, na którą jest pozwolenie, o ile oczywiście będzie wolna. Tyle, że to raczej nie jest popularna sprawa i raczej nikomu się takie wykorzystanie eteru nie spodoba. Od rozgłośni radiowych są inne częstotliwości :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:42:33
  • 1
@yolantarutowicz: krótkofalarstwo i radioamatorstwo to praktycznie tożsame pojęcia.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:48:38
  • 3
@ufik78:
ad1. przemienniki to bezobsługowe stacje, które służą do tego, żeby retransmitować w czasie rzeczywistym sygnał, który do nich dociera z większą mocą i z lepszego punktu, co pośrednio sprawia, że możesz dowołać się dalej. Wygląda to tak: Ty nadajesz do przemiennika na częstotliwości wejściowej -> przemiennik odbiera i jednocześnie retransmituje to co odebrał na częstotliwości wyjściowej -> Twój rozmówca słucha na częstotliwości wyjściowej.
ad2. w zasadzie w każdym paśmie
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:50:02
  • 0
@yolantarutowicz: sporym problemem byłoby w jego warunkach zbudowanie odpowiedniej anteny. Kwestia zasilania radia też nie jest super łatwa do rozwiązania w kajaku. Niemniej teoretycznie mógłby użyć radia.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:54:53
  • 2
@kam3o: Tu masz spisane wszystkie egzaminy w całej Polsce w 2018 roku: https://sites.google.com/site/sp1pmy/home/egzaminy-2014 :). Wszystkie formalności załatwiasz przelewami i przez internet, musisz tylko przyjść na sam egzamin, a po jego zdaniu kwity dostajesz pocztą :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 20:56:09
  • 0
@yolantarutowicz: dokładnie tak. No i trzeba by pracować sporą mocą co wymagałoby dość wydajnego (a co za tym idzie ciężkiego) zasilania.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 21:05:44
  • 7
@reev: oko moskwy teoretycznie jest radarem :D. Jasne, że się da, zawsze można postawić nośną z ogromną mocą i bardzo szeroko, ale to wymagałoby jakichś niebotycznych instalacji antenowych. Ciężko zablokować na raz cały eter, to w zasadzie niewykonalne, chyba ze na stosunkowo niewielkim obszarze, a i to niełatwo.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 21:08:35
  • 1
@kam3o: praktyczny sprawdzian to rozmowa miedzy Tobą a egzaminatorem, ale tak jakbyście rozmawiali przez radio - to znaczy z wymianą znaków, raportów i tak dalej :).

Wczytaj się dokładnie w tę stronę: https://archiwum.uke.gov.pl/swiadectwa-amatorskie-4390 na dole masz wnioski, wypisujesz, pakujesz w kopertę i wysyłasz na adres, który też jest tam podany ;).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 21:09:40
  • 0
@czarna_sraczka: zgadza się. Nie twierdzę, że teraz w przypadku jakiegoś konfliktu byłoby inaczej. Ryzyk fizyk.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 21:18:02
  • 3
@mailtalk: Tak, nie ma z tym żądnego problemu. Co prawda każda długość fali, a co za tym idzie każde pasmo, zachowuje się trochę inaczej, ale są pasma służące do bardzo bliskich łączności i takie służące do gadania z drugą półkulą. Wszystko jest możliwe dzięki odbiciu fali od stratosfery i temu podobnym cudom :). A ten sprzęt jest "amatorski" tylko z definicji. Większość służb mogłoby go krótkofalowcom pozazdrościć ;).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 22:00:50 via Android
  • 1
@debenek a niech stalkują, nie mam nic do ukrycia :D. 73!
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 22:03:04 via Android
  • 2
@Tboom odbiorniki globalne w stylu TecSun, coś takiego by było rozsądne. Tak, 3,5-3,7MHz to 80m.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 22:14:07 via Android
  • 2
@Tboom na KF mam Icoma 756Pro, na UKF Baofenga UV5r.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
18.04.2018, 22:16:23 via Android
  • 1
@debenek jest jakiś okres czasu, przez który możesz nadawać bez żadnych problemów, ale nie chce skłamać jak długo, kilka tygodni na pewno. Możesz łamać swój znak przez prefiks danego kraju. Oczywiście mówimy o cywilizowanych krajach, które nie są w stanie wojny ;).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 07:04:54
  • 0
@Nienormalnyb: co Ty, laski lecą na długie antenki ( ͡º ͜ʖ͡º).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 07:07:16
  • 1
@zezward:
ad1. szczerze mówiąc to nie jestem pewny, ale obstawiam że znajdą się tacy :).
ad2. w 1997 roku miałem 8 lat (✌ ゚ ∀ ゚)☞.
ad3. j/w
ad4. jeden film wart jest tysiąc słów :).
AdamFrey - @zezward: 
ad1. szczerze mówiąc to nie jestem pewny, ale obstawiam że zna...
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 07:08:01
  • 1
@Marcinowy: Wyniosłem ją z domu rodzinnego, ojciec i dziadek krótkofalowcy i mi się jakoś rykoszetem oberwało ;).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 07:08:58
  • 0
@hetii: Nie. Warto pamiętać, że moc to nie wszystko. Bardziej liczy się dobra antena :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 07:10:23
  • 0
@swagerstom:
ad1. możliwe jak najbardziej jest. Natomiast czy jako krótkofalowcy możemy to robić jest kwestią sporną.
ad2. Tak, tylko nadawanie bez zezwolenia jest nielegalne. Do namierzania nielegalnych źródeł sygnału służy na przykład klasyczna triangulacja. Potrzeba dobrych odbiorczych anten kierunkowych i kilku punktów odbioru :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 07:11:06
  • 1
@ivanoszka: pardon', oczywiście masz rację :). 73!
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 07:14:27
  • 1
@ufik78: i jeszcze ad1.

można samemu postawić przemiennik, jak najbardziej, ale trzeba dla niego uzyskać pozwolenie radiowe dla stacji bezobsługowej. Nie jest to skomplikowana procedura i raczej nikt nie robi problemów, wszystkim zależy na powiększaniu infrastruktury przemienników :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 08:20:13
  • 0
@swagerstom: nie chodzi o legalność, tylko o zasadę. Krótkofalarstwo jest służbą, która ma być z założenia transparentna i otwarta, takie zasady po prostu :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 08:30:33
  • 1
@kontomierz: Między innymi na tym to polega :). Chodzi o nawiązywanie łączności, zdobywanie i pogłębianie wiedzy radiotechnicznej i współzawodnictwo sportowe i wiele, wiele innych rzeczy.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 08:31:33
  • 0
@swagerstom: w dobie internetu, wszechobecnej cenzury i poszukiwania poczucia anonimowości faktycznie może być trudno. My stoimy z drugiej strony, zależy nam na otwartości i ogólnodostępności :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 08:56:35
  • 0
@sq5ebm: Zarówno CB jak i PMR posiada obwarowania, tak "mocowe" jak i sprzętowe.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 09:27:04
  • 2
@kontomierz: hobby jak każde inne, jedni lubią moczyć kija, inni kręcić gałką. Warto pamiętać, że to konkretne hobby jest też służbą i są sytuacje, w których każdy krótkofalowiec powinien podjąć pewne kroki.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 09:29:41
  • 0
@canis_lupus: tak, nieprecyzyjnie się wyraziłem. Mówiłem o łącznościach lokalnych przez pryzmat "ręczniaków". Sam robiłem łączności na 145MHz na ~150km, ale używałem duuuuuużej yagi :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 09:33:12
  • 0
@canis_lupus: To było naprawdę dawno, a i tak wszyscy słuchający myśleli, że robimy sobie jaja, że Łomża rozmawia z podwarszawską miejscowością na 2m ;).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 10:04:43
  • 0
@sq5ebm: OKej, zwracam honor. Widocznie taka łączność jest do zrobienia, ale łatwe to na pewno nie jest :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 10:35:08
  • 0
@Tboom: daj znać skąd jesteś, poszuka się jakichś niezbyt odległych klubów ;).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 11:01:23
  • 1
@Tboom: o Panie, to na terenie Wawy masz spory wybór - przede wszystkim SP5KAB przy Placu Zbawiciela. Wiem, że ostatnio koledzy coś majstrują też w okolicach FSO, ale nie znam szczegółów :).
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 12:27:29
  • 0
@ZenobiuszFoobar: On chyba na CB głównie bredził. Nie wiem czy dalej się pojawia :D.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
19.04.2018, 13:31:39
  • 0
@Lk_hc: Pamiętaj, że żeby nadawać na Baofengu potrzeba licencji. Te 40km przy ręcznych radiach z fabryczną anteną to różnie - czasem się uda, czasem nie, wszystko zależy od ukształtowania terenu i wielu czynników. Wszystkie popularne modele chińskich ręczniaków pracują na tych samych częstotliwościach, różnią się praktycznie tylko wyglądem. Jedni polecą UV-5r inni UV-82.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
20.04.2018, 18:43:30 via Android
  • 0
@Piotr89 do CB potrzeba długiej anteny. Praktycznie nie istnieją ręczne urządzenia CB.
AdamFrey
AdamFrey
Autor
20.04.2018, 20:31:00
  • 1
@ufik78: To jest odwieczny problem, bo z jednej strony na sam początek przygody najrozsądniej byłoby kupić coś taniego, czego nie będzie szkoda, jeśli się nie spodoba, a z drugiej strony ja zawsze uważałem, że dobrze kupić najlepsze na co nas stać od samego początku, żeby wiecznie nie dokładać do interesu. Niemniej uważam, że jeśli chodzi o zabawy na UKF to warto kupić najprostszego Baofenga. Pogadać pogadasz, posłuchać posłuchasz i masz
AdamFrey
AdamFrey
Autor
23.04.2018, 21:28:52 via Android
  • 1
@instinCtoriginal lubię słuchać radia, "wyławiać" sygnały z szumu. Jest coś fajnego w tym, jak ludzki głos brzmi w modulacji SSB, zupełnie inaczej niż choćby przez telefon. Podoba mi się techniczny wymiar tego hobby, to że dorastając wśród krotkofalowców w wieku 10 lat umiałem już choćby lutować. Podoba mi się sam pomysł na komunikowanie się że światem inaczej, niż robią to wszyscy, czasem fajnie jest robić coś po swojemu. Podoba mi się,

13

Władza zza tronu, czyli szara eminencja toalety

Pokaż treści 18+

Władza zza tronu, czyli szara eminencja toalety

Szary przedmiot pożądania w PRL-u, element wyposażenia toalety, którego brak przyprawia niektórych o palpitacje serca, a osoby z wielu kręgów kulturalnych najzwyczajniej w świecie brzydzi. Luksus w szarej postaci, awaryjny ręcznik i chusteczka do nosa! Papier toaletowy!

ciekawe-ciekawe
z
ciekawe.org
dodany: 19.04.2018, 21:20:45
  • 6
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekaweciekawe
  • #
    gownowpis
  • #
    srajzwykopem
  • #
    pajeet
  • #
    ciekawostkihistoryczne
AdamFrey
AdamFrey 20.04.2018, 13:35:50 via Android
  • 1
@iskra-piotr ćwągli, gryngli i dingdongów.

6

Patostreamy coraz popularniejsze. Jak uchronić najmłodszych?

Pokaż treści 18+

Patostreamy coraz popularniejsze. Jak uchronić najmłodszych?

Coraz bardziej popularne w sieci stają się patostreamy, a w nich głupie pomysły i wulgarne treści, które oglądają nawet dzieci. Aby ochronić przed tym najm...

AdamFrey
z
tvn24.pl
dodany: 05.04.2018, 08:07:15
  • 4
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    patostreamy
  • #
    magicaldaniel
  • #
    gural
  • #
    tvn24
AdamFrey
AdamFrey 01.04.2018, 16:05:57 via Android
  • 6
#fap #nofapchallenge #mojezdjecie #koniecwalenia

Koniec walenia, drogie Murki.
AdamFrey - #fap #nofapchallenge #mojezdjecie #koniecwalenia

Koniec walenia, drogie M...

źródło: comment_sz70sROb44TKj9OMfJcsX5OC3gCUJlrW.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

AdamFrey
AdamFrey 01.04.2018, 13:40:14 via Android
  • 4
#fotografia #mojezdjecie #portugalia
AdamFrey - #fotografia #mojezdjecie #portugalia

źródło: comment_bcvRDh5yWxBQf5j0oeciMpcx2pBcTsTe.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

overjoyed
overjoyed
01.04.2018, 13:57:46 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@AdamFrey: jesteś jeszcze w Portugalii?
  • Odpowiedz
AdamFrey
AdamFrey
Autor
01.04.2018, 15:26:13 via Android
  • 0
@overjoyed tak, a co?
  • Odpowiedz
AdamFrey
AdamFrey 31.03.2018, 17:58:31 via Android
  • 6
#fotografia #mojezdjecie #portugalia
Cabo de Roca, moi drodzy.
AdamFrey - #fotografia #mojezdjecie #portugalia
Cabo de Roca, moi drodzy.

źródło: comment_GyuuQ0caeN5LCgoW4sfRsOvk9lnLWI2C.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

AdamFrey
AdamFrey 30.03.2018, 17:40:48 via Android
  • 16
#fotografia #mojezdjecie #portugalia
AdamFrey - #fotografia #mojezdjecie #portugalia

źródło: comment_OQOAl8oR6e5saT1CCauc43pw2ExhrvEJ.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

AdamFrey
AdamFrey
Autor
30.03.2018, 17:52:12 via Android
  • 1
@Tomek1902 on generalnie jest nieduży, a szeroki obiektyw i użyty system fotograficzny jeszcze potęguje to wrażenie :).
  • Odpowiedz
AdamFrey
AdamFrey
Autor
30.03.2018, 19:05:28 via Android
  • 0
@wszystkiefajneloginysajuzzajete nie mój, a gdyby był mój to pewnie bym sprzedał i kupił inny :D. Dostałem go na testy ;).
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Strona 9 z 13
  • >

Adam Frey

  • http://malecontent.pl

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 19.04.2018

    Komentator
  • Rocznica
    od 19.06.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 19.06.2015

    Gadżeciarz
  • Ekspert
    od 18.04.2018

    Ekspert
  • Mikroblogger
    od 03.07.2019

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking