Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko279
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

809

Pomoc techniczna Play to tak naprawdę test psychologiczny

Pomoc techniczna Play to tak naprawdę test psychologiczny

Nie widziałem gorszego supportu. Nie dlatego, że coś się zepsuło, bo to się zdarza wszędzie. Ale dlatego, że nikt nie potrafił/nie chciał/nie miał narzędzi, żeby to naprawić. A ja, jako klient, zostałem przerzucony przez pięciu konsultantów, zignorowany przez bota i na końcu jeszcze... pozdrowiony

SystemHalted2_0
SystemHalted2_0
z
wykop.pl
dodany: 28.09.2025, 06:26:05
  • #
    play
  • #
    telefony
  • #
    polska
  • 224
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nie widziałem gorszego supportu. Nie dlatego, że coś się zepsuło, bo to się zdarza wszędzie. Ale dlatego, że nikt nie potrafił/nie chciał/nie miał narzędzi, żeby to naprawić. A ja, jako klient, zostałem przerzucony przez pięciu konsultantów, zignorowany przez bota i na końcu jeszcze pozdrowiony jakby to była rodzinna wigilia.

Jeśli to czyta ktoś z Play: Wasz support nie jest zły. On jest bezużyteczny. Zgodnie z umową mam prawo do usługi nie do quizu z frustracją.

Chciałem zrobić coś prostego. Naprawdę prostego. Doładować numery z  abonamentu. Nic wielkiego - nie planowałem przelewu na Kajmany, nie próbowałem hakować NASA, chciałem tylko przekazać kilkadziesiąt złotych na numery w tej samej sieci. Ale Play uznał, że to będzie dobry moment, żeby przetestować moją psychikę, cierpliwość i granice absurdu.

System mówi mi, że przekroczyłem miesięczny limit doładowań. Problem w tym, że ten limit miał się zresetować 25. dnia miesiąca. A dziś - niespodzianka -jest już 28. I nadal nie działa. Dodatkowo przestaje działać usługą zapłać z play, chociaż limit jest dostępny w całości, przynajmniej według aplikacji.

Więc zaczynam kontakt z supportem. A właściwie  z botem. Żeby przejść do człowieka, trzeba z botem walczyć. Nie kliknąć. Nie zapytać. Walczyć. Zadać odpowiednie pytanie, potem inne, potem udawać, że jestem idiotą, żeby mnie w końcu łaskawie przepuścił do konsultanta.

BOT: Cześć jestem wirtualnym asystentem. Opisz proszę swój problem a ja postaram się pomóc

Ja: (opisuje problem) i dodaję że chce gadać z konsultantem 

BOT: Aby doładować konto wejdź w aplikacje Play24 wybierz (bla bla)

Ja: Nie chce doładować konta, mam problem z jego doładowaniem i nie działają limity. Przekieruj mnie do konsultanta

BOT: Prosze doprecyzuj wybierając jedną z opcji:...

Ja: ŻĄDAM ZEBYS PRZEKIEROWAL MNIE DO KONSULTANTA

BOT: Zanim przekieruje cię do konsultanta daj mi szansę i opisz proszę swój problem a ja postaram się pomóc

Ja: NAPISALEM POWYŻEJ!!!! Czego nie rozumiesz!!!!

BOT: Proszę doprecyzuj wybierając jedną z opcji ...

Ja: Ją nie mówić po polsku mieć problema z doładowaniu

BOT: Łącze z konsultantem...

Wreszcie człowiek! I co słyszę? „Zrobimy synchronizację ustawień karty SIM.” Czyli Playowy odpowiednik: „Nie wiem, co się dzieje, więc udam, że robię coś technicznego.”

Kolejny konsultant: „Limity są niewykorzystane.”
Jeszcze inny: „Wczoraj doładował Pan trzy numery.”
I jeszcze kolejny, może ciut bystrzejszy: „Jeśli problem będzie nadal za 24h  proszę się zgłosić.”

Czekam dobę. Problem nie zniknął. Wracam na czat, znowu walka z botem, znowu klik, klik, „nie rozumiem pytania”, klik, enter, „czy chodziło ci o roaming w Peru?”… i w końcu, ledwo żywy, docieram do człowieka. Ale zanim napiszę jedno zdanie  przypadkowo zamykam aplikację.

_Witamy ponownie w lochu wsparcia technicznego._

Kolejny raz przebijam się do konsultanta. Proszę o kontakt z tym poprzednim, co mówił, że jak nie zadziała, to zgłosi. A tu odpowiedź: „Jest zajęty. Jak mogę pomóc?”

I teraz moment kulminacyjny: ilu jeszcze ludzi mam przeprowadzać przez całą tę historię od zera? Ile razy mam tłumaczyć podstawy? Ile razy słyszeć „synchronizacja karty SIM” jakby to była mantra na odczynienie złego ducha?

Więc napisałem jasno: Play nie realizuje usługi zgodnie z umową, zamierzam złożyć wypowiedzenie.

A w odpowiedzi…?

„Dużo zdrowia.”

Nie: „Rozumiem frustrację”, nie: „Już się tym zajmujemy”, nie: „Zrobimy wyjątek i pomożemy”.
Tylko: dużo zdrowia.

Treści powiązane (1)

Każdy telefon do pomocy technicznej...
msuma
z youtube.com
  • 27

Komentarze (224)

najlepsze

BoloYeung
BoloYeung
BoloYeung
28.09.2025, 07:41:45 via Wykop
  • 303
Boty do odpowiadania to obecnie rak. Może za kilka lat, jak będą w stanie zrozumieć o co człowiekowi chodzi... ale jeszcze nie teraz.
No ale oczywiście, cięcie kosztów i tabelki w Excelu świecą na zielono, to najważniejsze.

Sam miałem parę miesięcy temu problemy w Play, jak mi założyli na ofertę "no limit" ukryty lejek na 30 Mb/s i za każdym razem konsultanci mówili co innego...), tyle że i w Orange i w
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kureci_paratko
kureci_paratko
kureci_paratko
28.09.2025, 08:05:34 via Android
  • 40
@BoloYeung tak straciłem prawie dwie godziny na infolini jednego z kurierów. Naprawdę skomplikowana kombinacja by dodzwonić się do człowieka. I to najgorsze ku..stwo jak szybko pojawia się formułką, że wszystkie informacje są dostępne na stronie internetowej i następuje rozłączenie.
  • Odpowiedz
TJ_Laser
TJ_Laser
28.09.2025, 17:26:04 via Wykop
  • 62
Może za kilka lat, jak będą w stanie zrozumieć o co człowiekowi chodzi... ale jeszcze nie teraz.


@BoloYeung: Nigdy tak nie będzie. Nawet jeżeli zaczną rozumieć, nikt zdrowy na umyśle nie da botowi uprawnień w systemie, by mógł rzeczywiście rozwiązać jakiś problem. Każdy model językowy można zmanipulować albo doprowadzić do halucynacji.

To jest cięcie kosztów i tyle. Najlepiej żebyś się poddał, a nuż zapomnisz o sprawie i będziesz grzecznie płacił
  • Odpowiedz
FilipWWL
FilipWWL
FilipWWL
28.09.2025, 10:47:53 via Wykop
  • 153
Ciekawe dlaczego jak chcesz podpisać umowę to od razu z człowiekiem łączy a nie botem walczysz :)
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Tryt_on
Tryt_on
29.09.2025, 07:16:14 via Wykop
  • 39
@FilipWWL: Chyba właśnie shakowałeś system. Jak następnym razem zgłosi się bot, trzeba mówić że chce się podpisać nową umowę, a jak już przełączy do konsultanta to można zgłosić rzeczywisty problem( ͡° ͜ʖ ͡°).
  • Odpowiedz
babicz99
babicz99
29.09.2025, 11:11:47 via Wykop
  • 14
@FilipWWL: Nastepnym razem dzwon do dzialu podpisania umowy i od razu uprzejmie przepros, ze pomylka i masz problem do zgloszenia i niech przelacza. Ominiesz wszelkie boty.
  • Odpowiedz
makrofag74
makrofag74
28.09.2025, 07:01:47 via Wykop
  • 123
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Atreyu
Atreyu
28.09.2025, 17:00:27 via Wykop
  • 41
Wcale nie tak trudno zatrudnić kilku kumatych w supporcie.


@makrofag74: oczywiście, ale w BOKu na pierwszej linii pracują studenci na minimalnej, mający ogólnie wywalone j---a, robiący tyle byle ich nie zwolnili. Nie trzeba mieć też żadnej wiedzy, ani wykształcenia do tej pracy, siadasz na słuchawkę po krótkim kursie.

Tak, chodzi o pieniądze. Kompetentni ludzie kosztują ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
WOparachAbsurdu
WOparachAbsurdu
28.09.2025, 17:41:17 via Wykop
  • 28
@makrofag74: no i dlaczego przychodzą te SMS-y z zablokowanego numeru?
  • Odpowiedz
Matkasiedziztylu
Matkasiedziztylu
Matkasiedziztylu
28.09.2025, 17:15:03 via Wykop
  • 81
Julkonomia vel anetkonomia. Rozpropagowano pogląd, że w zawodach wymagających kontaktu z klientem najważniejsze są umiejętności interpersonalne, dlatego wszystkie etaty obsługi klienta są obsadzone kobietami, które nie mają żadnych informacji ponad to co klient może sam wyczytać na stronie, oraz żadnego wpływu na cokolwiek, mogą tylko "przekazać sprawę do odpowiedniego działu" z którym już bezpośredniego kontaktu nie ma, ale za to bardzo ochoczo i wielokrotnie będą Cię zapewniać, że doskonale rozumieją Twoje wzburzenie.
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Manah
Manah
28.09.2025, 17:34:27 via Wykop
  • 24
@TJ_Laser: Rozmowa o technikach wymaga jedynie bardzo podstawowych umiejętności interpersonalnych. Tu nie chodzi o to, żebyś „dobrze wypadł” albo zawierał znajomości. Musiałbyś mieć poważny autyzm żeby tego nie ogarnąć.
  • Odpowiedz
Pink_Floyd
Pink_Floyd
28.09.2025, 18:41:28 via Wykop
  • 8
Umiejętności interpersonalne są najważniejsze.


@TJ_Laser: chyba po to aby uspokoić w---------o klienta na tyle, że ten bez k--------a zgodzi się zadzwonić na kolejny numer i pogadać z kolejnym botem.
  • Odpowiedz
spunky
spunky
28.09.2025, 18:10:39 via Wykop
  • 51
A ja ostatnio miałem pierwszą w życiu sytuację, że mi się telemarketer sam rozłączył xD Oczywiście z Play:

- mam dla pana super duper ofertę na internet z umową na X miesięcy
- mam umowę bezterminową. Nie jestem zainteresowany
- na umowie bezterminowej nie ma pan gwarancji, że cena nie ulegnie zmianie i w każdej chwili może zostać podniesiona
- jak zostanie podniesiona, to skorzystam z oferty konkurencji
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Rebeliant
Rebeliant
28.09.2025, 18:17:53 via Wykop
  • 9
@spunky: miałem to samo, tylko z UPC ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
enzomatrix
enzomatrix
29.09.2025, 02:20:31 via Wykop
  • 7
@spunky: miałem prawie identyczną sytuację, przy czym jestem na karcie w Play, a próbowali mnie namówić na abonament, ten sam argument: nie ma Pan gwarancji, że oferta się nie zmieni - no to jak się zmieni to przeniosę numer gdzie indziej i elo.
  • Odpowiedz
preseed42
preseed42
preseed42
28.09.2025, 13:14:03 via Wykop
  • 50
boty, ludzie to tam tez sa zabawni

"dzien dobry internet nie działa, <lokalizacja>, informacja, ze wysiadlo klilka kierunkow, testy mtr "
"dzien dobry, nie ma awarii internetu, prosze o restart routera"
"jestem juz po restarcie routera"
"jednak jest awaria do 20:00"
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

FrasierCrane
FrasierCrane
29.09.2025, 04:42:56 via Wykop
  • 8
@gnijacy_wypok: przecież OPowi chodziło o to, że infolinia kosztuje OPERATORA xD, dlatego jak może to ogranicza z nią kontakt. Nie, że OP musi coś wydać na kontakt z nią.
  • Odpowiedz
gnijacy_wypok
gnijacy_wypok
gnijacy_wypok
29.09.2025, 08:54:06 via Wykop
  • 3
@FrasierCrane: No faktycznie masz rację, późno w nocy się czyta to tak jest. Ja mam tele na kartę i mnie dzwonienie na infolinię kosztuje i zrobiłem ekstrapolację nie w tą stronę. xD
  • Odpowiedz
trebeter
trebeter
28.09.2025, 17:26:50 via Wykop
  • 42
,,,
trebeter - ,,,

źródło: finalboss

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Alalamba
Alalamba
Alalamba
28.09.2025, 17:19:17 via Wykop
  • 42
Moje doświadczenia - za czasów UPC brak problemów, po przejęciu - gorsza stabilność Internetu, kiedy dzwoniłem odbierała elektroniczna suka i jedynie co zauważyłem działa - Połączenie z konsultantem - cos tam gada - połączenie z konsultantem i po 3 - 5 powtórzeniach łączy z konsultantem
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gajowy-marucha
gajowy-marucha
28.09.2025, 17:36:56 via Wykop
  • 35
@Alalamba: Play to g---o. Od kiedy przejęli UPC są ciągłe problemy z internetem
  • Odpowiedz
Alalamba
Alalamba
Alalamba
28.09.2025, 18:17:35 via Wykop
  • 2
@gajowy-marucha: Dokładnie to samo u mnie - zwłaszcza w godzinach nocnych. Mam umowę na czas nieokreślony, co chwilę do mnie dzwonią z "wspaniałą ofertą" która okazuje się mi nie potrzebna albo wręcz droższa
  • Odpowiedz
siap_tiruriruri
siap_tiruriruri
28.09.2025, 19:43:14 via Wykop
  • 28
Tylko prepaid. Pozdrawiam sfrustrowanych abonamentowców. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Ranger
Ranger
29.09.2025, 07:19:23 via Wykop
  • 12
Tylko prepaid


@siap_tiruriruri: i tylko doładowanie co miesiąc akurat na koszt pakietu - w Play pewnego dnia zaczęli pobierać opłaty za mmsy i jakieś inne rzeczy, a tak się chronisz przez złodziejstwem, z pustego nie ukradną
  • Odpowiedz
Gadgetztan
Gadgetztan
29.09.2025, 08:49:31 via Wykop
  • 10
@Ranger: Od 15 lat stosuję tą metodę, ze względu właśnie na złodziejstwo polskich operatorów (w tamtych czasach).

Pamiętam jak miałem abonament, 29zł/mc, wtedy jeszcze płaciło się za połączenie. Średnie rachunki miałem około 55zł. Nagle przychodzi 380zł, na fakturze jakieś pakiety nie wiadomo skąd (niczego nie aktywowałem, korzystałem z telefonu jak każdego miesiąca). Reklamacja nic nie dała, operator sie nie poczuł, prosił abym udowodnił że to nie ja aktywowałem te pakiety.
  • Odpowiedz
Ilahinefes
Ilahinefes
Ilahinefes
28.09.2025, 07:30:51 via Wykop
  • 24
Chyba jedynym sposobem na takie qrestwa byłoby odpalić jakiegoś bota po swojej stronie i niech się dogadują sześć godzin.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

fliso
fliso
fliso
28.09.2025, 17:18:36 via Wykop
  • 10
@Ilahinefes: NIe da rady. Jak się rozmowa nie klei to po pewnym czasie łączy z człowiekiem. Sprawdzone.
  • Odpowiedz
damch
damch
damch
29.09.2025, 11:41:14 via Wykop
  • 5
@fliso: Czyli cel osiągnięty, gorzej jak się dogadają i zmienią ci abonament na full uperduper vip ultra dla firm.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 7
  • Strona 1 z 7
  • >

Hity

tygodnia

Międzynarodowy dzień awarii sprężarki
Międzynarodowy dzień awarii sprężarki
3176
Bezdzietne kobiety powinny później przechodzić na emeryturę - petycja.
3029
Sklep nike.com nie respektuje zasad o pokazywaniu najniższej ceny z 30dni
Sklep nike.com nie respektuje zasad o pokazywaniu najniższej ceny z 30dni
2898
Pijany biznesmen w Darłowie. Sędzia nie zabrała mu nawet prawa jazdy. Umorzenie
Pijany biznesmen w Darłowie. Sędzia nie zabrała mu nawet prawa jazdy. Umorzenie
2867
Sprawa Sebastiana M.: Rodziny ofiar wypadku nie chcą kontynuować mediacji
Sprawa Sebastiana M.: Rodziny ofiar wypadku nie chcą kontynuować mediacji
2482
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #orange
  • #internet
  • #plus
  • #tmobile
  • #telefony
  • #upc
  • #pytanie
  • #lte
  • #rozdajo
  • #gsm
  • #kiciochpyta
  • #virginmobile
  • #fanta
  • #fantaspriteplay
  • #siecikomorkowe

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking