Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko141
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

799

Proponowana rewolucja - Koniec znakozy, redukcja znaków do tych najważniejszych!

Proponowana rewolucja - Koniec znakozy, redukcja znaków do tych najważniejszych!

Oczyszczenie Polskich dróg z lasów znaków, ograniczeń prędkości na wyrost. Tereny zabudowane, strefy zamieszkania tylko tam gdzie jest niebezpieczeństwo. Do tego ujednolicenie prędkości ogólnych a nie dzielenie ekspresówek na jedno czy dwujezdniowe, mniej absurdów. Kto jest za?

ErogowyDrogowy
ErogowyDrogowy
z
wykop.pl
dodany: 25.04.2025, 11:53:22
  • #
    wykop
  • #
    heheszki
  • #
    motoryzacja
  • #
    znakidrogowe
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • 206
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Na naszych drogach jest chorobliwa liczba znaków, mówi się niby o redukcja znaków ale to zbytnio nie wychodzi.

Należałoby oczyścić polskie drogi ze "znakozy", zwłaszcza że bardzo przeszkadzają mi, jak i większości kierowców "ograniczenia prędkości na wyrost", nie mają nic wspólnego z bezpieczeństwem, a z fanaberią urzędników i drogowców, lub limity prędkości są po prostu przestarzałe, może i nie umiem się wypowiedzieć na temat prędkości bo każdy indywidualnie dostosowuje prędkości do warunków jazdy, ale rażący jest limit 50 na szczerym polu i znak "D-42 obszar zabudowany" bo są 3 budynki w oddali i przystanek autobusowy a dalej brak zabudowań i prosta droga z świeżo wylanym asfaltem. - Jakby kogoś interesowało pisałem podobny post w 2019 roku ze starego konta ale od tego czasu dużo się zmieniło więc stworzyłem te znalezisko.

Kontynuując znalezisko w Polsce jest pierdyliard niepotrzebnych znaków drogowych. Z czego 75% powinno być usunięte i można by było je zastąpić hasłem "uważaj, zwolnij i żyj"!

Obszary zabudowane, strefy zamieszkania, strefy tempo 30 lub tempo 40, inne nierealne ograniczenia prędkości (gdzie i tak każdy jedzie 20 km/h szybciej i nic się nie dzieje) są nadużywane, i to powoduje lekceważenie znaków drogowych. Tereny zabudowane powinny być zredukowane do minimum o czym już pisałem miesiąc temu, i być ustawiane w miejsach naprawdę niebezpiecznych, oraz zazwyczaj zabudowane na głównych drogach w dużych miastach być często podnoszone do 70-80 km/h, gdy nie ma kolizji z pieszymi.
Ograniczenie na dwupasmówkach do 50-ciu lub wyznaczanie na nich obszarów zabudowanych powinno być zakazane, z wyjątkiem miejsc szczególnie niebezpiecznych, prowadzi to zresztą do absurdalnych sytuacji - nie po to buduje się "szybką" drogę przez miasto by nią wolno sunąć tak jak na drogach osiedlowych, przeczy logice.

To samo tyczy się stref zamieszkania, taką strefą nigdy NIE powinna być droga która ma chodniki i przejścia dla pieszych (wtedy jazda 20 jest nieuzasadniona), oraz bezwzględne pierwszeństwo pieszych na jezdni utrudnia ruch, skoro pieszy nie musi iść środkiem drogi, a nawet nie powinien bo ma chodnik, a powinien przechodzić przez pasy. Taka strefa powinna być zamieniona na strefę tempo 30 lub tempo 40 w zależności od osiedla.

Informacje o zakręcie który nie jest ostry, znak zakaz wyprzedzania przed zakrętem (co jest dublowaniem przepisów ogólnych). Znak zakazu zatrzymywania gdzie i tak nie można się zatrzymywać według przepisów (lub z tabiczką "nie dotyczy zatoki postojowej", jakby mógł się zatrzymywać na środku drogi). Niejasność skrzyżowań, skrzyżowaniem nie jest przecięcie z drogą wewnętrzną, strefą ruchu, strefą zamieszkania, czy drogą gruntową. Tylko skąd ma to wiedzieć kierowca co jest skrzyżowaniem przy tej podniesionej 70-tce, ma odwracać głowę i patrzeć że droga z prawej jest drogą wewnętrzną lub strefą ruchu/zamieszkania, i za skrzyżowaniem zwolnić do 50-ciu lub jechać 70? Ostatecznie moglibyśmy wprowadzić system że znaki obowiązują aż do odwołania, lub jeżeli trudne jest to wprowadzenie to na głównych drogach zamiast tradycyjnych ograniczeń ustawić znaki B-43 strefy tempo 70 - które obowiązują aż do odwołania, a nie że co skrzyżowanie musisz powtarzać znak.

Ponadto w Polsce jest za dużo już samych ogólnych limitów prędkości.

To się miesza - niezabudowany jednojezdniowy, niezabudowany dwujezdniowy, ekspresówka jednojezdniowa, ekspresówka dwujezdniowa i autostrada, do niedawna jeszcze zabudowany w dzień i w nocy ale zostało to ujednolicone. Uważam że ostatecznie kierowcy na kategorię B (oraz A) powinni mieć trzy limity prędkości jeżeli nie ma znaków: (20 w strefie zamieszkania), 50 w terenie zabudowanym, 100 poza terenem zabudowanym, 130 drogi ekspresowe, i tyle (takie prędkości są w większości krajów Europy). Inne limity powinny być regulowane znakami drogowymi przed miejscami niebezpiecznymi. Na autostradzie również powinniśmy skopiować od Niemiec brak limitu na autostradzie a zalecaną prędkość 130 km/h, a także przemianować większość dróg ekspresowych w tym (S3 S5 S7 S8 S12) na autostrady - o czym już mówiłem na starym usuniętym koncie 2 miesiące temu bez 2 dni. Autostrada to autostrada jest bezkolizyjna i ma dwie jezdnie i pasy awaryjne, wystarczy. Nie dzielenie ich na ekspresówki.

Powinniśmy też zlikwidować bramki, w zamian na prywatnych odcinkach autostrad zarządzanych przez firmy jak już miałyby być opłaty to mogliby przynajmniej wprowadzić np. e-winiety, czy e-bilety przez internet. Budujemy szybką drogę by przejazd był płynny, a nie po to by stać połowę czasu przejazdu na bramkach. Natomiast jeśli chodzi o drogi i autostrady zarządzane przez GDDKiA powinny zostać BEZPŁATNE jak to ma miejsce obecnie od zniesienia opłat 1 lipca 2023 roku - co mi się bardzo podoba. Ostatecznie gdyby GDDKiA przejęło odcinki prywatnych kocesjuszy to powinny być wszystkie autostrady DARMOWE dla pojazdów do 3,5 tony.

Odnoszę wrażenie że trzeba pokazać że coś się robi nawet jak się nic nie robi.

Przecież narracja o zaostrzeniu kar idzie praktycznie non-stop. Ciągle słyszę tylko słyszę o nowych karach, większych karach, mniejszych limitach, że prędkość zabija - tylko się dokręca kierowcom śrubę. Nie ważne czy to ma sens czy nie, byle dokręcić bo wtedy można pokazać ze coś się robi. Najlepszy przykład z brzegu to ostatnie przepisy odnośnie pierwszeństwa pieszych zerżnięte z Niemiec, lub limit 50 km/h w zabudowanym, gdzie to co złe dla kierowców skopiowano, ale to co dobre już zostało za Odrą. Mianowicie to że w Niemczech nie ma przejść dla pieszych co 20 m, ani terenów zabudowanych ciągnących się kilometrami czy lasów znaków drogowych. Jednocześnie tu się mówi się o Sebach z 10-tym zakazem prowadzenia pojazdów, o drogówce stojącej w zabudowanym lesie zamiast pod szkołą - i co? Rząd udaje głuchego??? Chyba jedyny dobry przepis jaki wprowadzili w ostatnim ćwierćwieczu to był zakaz korzystania z telefonu podczas jazdy i przechodzenia przez jezdnię, ewentualnie odblaski dla pieszych w nocy poza zabudowanym - reszta to tępe dokręcanie śruby. 

Kontynuując nadmiar znaków, proszę bardzo, post z grudnia 2021, i obiecują że je usuną, były pilotaże w Bydgoszczy i usunęli tam znaki, ponoć jeszcze w Gdańsku zwalczono znakozę, ale w reszcie Polski do dzisiaj znakozy można spotkać pełno na głównych drogach. Fakt że znaki w terenie zabudowanym można "upchnąć" co 10 metrów według przepisów.

Przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach nie określają wprost maksymalnej liczby pionowych znaków drogowych, jakie można ustawić na kilometrze drogi. Określają jednak minimalne odległości pomiędzy nimi. -na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 90 km/h minimalna odległość pomiędzy znakami to 50 metrów, -na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h – 20 m, -na pozostałych drogach następny znak może być umieszczony w odległości co najmniej 10 metrów.

Znak co 50 metrów na autostradzie lub ekspresówce, 20 metrów na drodze krajowej??? to jakiś żart? Chociaż i tak często znaki są bliżej niż przepisy, co już totalnie nie powinno mieć miejsca. Powinni wkońcu "dokręcić śrubę" drogowcom odnośnie maksymalnej liczby znaków drogowych i PODWOIĆ te odległości i tak z założenia:

-Na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 100 km/h minimalna odległość między znakami powinna WZROSNĄĆ do 100 metrów.
-Na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h minimalna odległość między znakami powinna WZROSNĄĆ do 50 metrów.
-Na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 30 km/h minimum 20 metrów.
-Na reszcie dróg (dojazdówki, strefy zamieszkania, tempo 30, osiedlowe, parkingi) - minimum 10 metrów.

Po mojej zmianie byłoby to minimum co 20 metrów w terenie zabudowanym i drogach lokalnych, minimum 50 metrów na drogach wojewódzkich/krajowych, minimum 100 metrów na drogach ekspresowych i autostradach, (nadal często ale akceptowalnie), ograniczyłoby to znakozę jeszcze bardziej. Co sądzicie o moich propozycjach? Kto ma podobne zdanie?

Komentarze (206)

najlepsze

janekplaskacz
janekplaskacz
janekplaskacz
25.04.2025, 12:31:28 via Android
  • 295
Uwierzę, jak zobaczę. Jak do tej pory każdy, kto proponował zmniejszenie ilości znaków po pokazaniu, których znaków nie ma na zachodzie twierdził, że w Polsce tak się nie da. Nawet Zboralski, tak często odwołujący się do zachodnich standardow.
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

janekplaskacz
janekplaskacz
janekplaskacz
25.04.2025, 13:14:15 via Wykop
  • 51
@ErogowyDrogowy:
Nic się nie zmniejszyło. A największą znakozę tworzą nasze przepisy. Drogowcy i ich radosna twórczość to dopiero drugie miejsce.

Największą patologią jest konieczność stosowania aż trzech znaków do odwołania pierwszeństwa. Najpierw stawiana jest para D-2 + A-7 a potem, na samym skrzyżowaniu znak A-7. W większości krajów wystarcza sam ten ostatni znak A-7.

Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną na zachodzie nie stosuje się np. znaku przejście dla pieszych. Nie ma tylu
  • Odpowiedz
mco111
mco111
26.04.2025, 06:00:15 via Wykop
  • 22
Trochę może znakoza się zmniejszyła


@ErogowyDrogowy: Właśnie mam odwrotne wrażenie. Był rzeczywiście okres kiedy było mniej znaków, ale obecnie przy każdej nowej inwestycji jest tego tak na..ebane że głowa boli. Druga sprawa, że znaki w Polsce są wielkie i oczojebne.
  • Odpowiedz
cz4rnuch
cz4rnuch
cz4rnuch
25.04.2025, 12:11:10 via Wykop
  • 116
W strefie zamieszkania ulica ma służyć pieszym i też do zabawy przez dzieci. To, że są chodniki nie ma nic do rzeczy. To taki plac po którym warunkowo mogą poruszać się pojazdy ustępując innym. W kilku innych przypadkach też można by się przyczepić twojego roku rozumowania.
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kulorok
kulorok
kulorok
25.04.2025, 12:29:46 via Wykop
  • 41
@cz4rnuch: podpisuję się. U mnie musieli ostatnio zagęszczać progi, bo ludzie myślą, że panamera uprawnia ich do z-----------a pod setkę przy osiedlowym parkingu po którym co chwila chodzą piesi. Niestety żadne znaki nie zmienią problemu, ale znak "przejście dla pieszych" na takim terenie jest zdecydowanie nadmiarowy. U mnie są takie przejścia, ale IMO to bardziej informacyjnie zeby kierowca wiedział gdzie jest największy ruch pieszych.
  • Odpowiedz
Pawel993
Pawel993
26.04.2025, 06:52:09 via Wykop
  • 39
@ErogowyDrogowy: naprawde pomiedzy blokami, boiskami, placami zabaw mozna jechac te 20 km/h
Te 300 metrow przezyjesz jadac wolniej

Zawsze na tych drogach trzeba nawalic progow zwalniajacych bo inaczej bydlo z--------a po takiej drodze

Uwielbiam to „dzieci trzeba uczyc zeby…” powiedzial ktos kto dzieci nie ma
  • Odpowiedz
intri
intri
26.04.2025, 06:15:39 via Wykop
  • 102
Ale przecież jest dobrze, co komu przeszkadzają te znaki.
intri - Ale przecież jest dobrze, co komu przeszkadzają te znaki.

źródło: 6380c434689e2_o_medium

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
26.04.2025, 07:34:56 via Wykop
  • 9
@ErogowyDrogowy: musiałbyś wczuć się w urzędnika żeby zrozumieć sens znakozy: każda zmiana i uproszczenie wymaga pracy, myślenia, kompetencji. A możesz za te same pieniądze zakazać wszystkiego na wyrost i mieć fajrant - co wybierzesz?

Tak samo działają dopłaty - zamiast wymyślać rozwiązania na demografię czy mieszkalnictwo prościej jest nadrukować pieniądze i zrobić dopłaty - zamykasz ludziom gęby na jakiś czas i fajrant (。◕‿‿◕。)
  • Odpowiedz
marek-lew
marek-lew
26.04.2025, 14:53:48 via Wykop
  • 0
@intri: no ktoś rozbił bank. Postawienie znaku to ponad trzy tysiące, a tu jeszcze tyle tablic pewnie dycha poszła.
  • Odpowiedz
ArtVSS
ArtVSS
26.04.2025, 08:38:28 via Wykop
  • 83
zapraszamy do Poznania:
ArtVSS - zapraszamy do Poznania:

źródło: image

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ErogowyDrogowy
ErogowyDrogowy
Autor
26.04.2025, 08:55:55 via Wykop
  • 5
@ArtVSS: cóż, jakby nie wystarczył jeden znak Parking na początku wjazdu, ale nie trzeba nastawić naście znaków na jednym parkingu i tabliczki koniec parkingu, parking, jakby człowiek był ślepy i nie widział wysepek trawnikowych. - po co to komu?
  • Odpowiedz
Drake87
Drake87
26.04.2025, 11:56:25 via Android
  • 4
@ArtVSS na litość k---a boską niech ktoś w końcu ureguluje umiejscowienie znaku pierwszeństwa przejazdu w tym kraju, znak ten często znajduje się na długo przed skrzyżowaniem a jak ktoś się zlituje to wisi tuż obok sygnalizatora, sytuacje w których jedziesz i cyk pada sygnalizator a ty w szybkiej panice ogarniasz czy masz pierwszeństwo nie są wcale rzadkością, jakoś znak ustąp czy stop zawsze jest przy skrzyżowaniu...
  • Odpowiedz
Pawel993
Pawel993
26.04.2025, 06:35:12 via Wykop
  • 33
„ To samo tyczy się stref zamieszkania, taką strefą nigdy NIE powinna być droga która ma chodniki i przejścia dla pieszych (wtedy jazda 20 jest nieuzasadniona)”

Potem male dziecko wyjedzie na hulajnodze na droge i tragedia bo debil jechac 50 przez osiedle
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pawel_187
pawel_187
26.04.2025, 07:30:28 via Wykop
  • 49
@MokryBatmann: strefa zamieszkania to nie ulica do jazdy tylko przestrzeń do użytku ludzi z możliwością przejazdu.
  • Odpowiedz
mroq
mroq
mroq
26.04.2025, 10:27:49 via Wykop
  • 7
@MokryBatmann: faktycznie brzmi jak bełkot, ale kolega ma rację: strefa zamieszkała to obszar, gdzie kierowca ma zachować szczególną ostrożność oraz podporządkować swoją jazdę pieszym.
  • Odpowiedz
mco111
mco111
26.04.2025, 06:10:28 via Wykop
  • 29
WYKOP kur..wa! Jestem jak najbardziej za! Często jestem w Austrii gdzie jest dużo mniej znaków i się jeździ lepiej. Po powrocie do Polski jest dramat.
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krolik
Krolik
Krolik
26.04.2025, 08:22:12 via Wykop
  • 11
@mco111: jeździ się lepiej bo tam jak jest ograniczenie do 80 to niemal wszyscy jadą równo 80 na tempomacie. A jak się komuś spieszy to jedzie 85. U nas jak jest ograniczenie do 80 to tak większość jedzie 90-100, część jedzie >130 przeklejona do lewego pasa i udaje że nie było żadnego znaku i że nakaz jazdy prawym ich nie dotyczy, a do tego zawsze trafi się jakaś ameba czy
  • Odpowiedz
foooo
foooo
foooo
26.04.2025, 09:45:06 via Wykop
  • 5
Często jestem w Austrii gdzie jest dużo mniej znaków i się jeździ lepiej.


@mco111: jeżdżę trochę po Europie i czasami przez brak znaków można się pogubić. Nie jest tak czarno-biało że na zachodzie jest lepiej.
  • Odpowiedz
gieroj777
gieroj777
26.04.2025, 05:22:00 via Wykop
  • 24
to nie przejdzie. jeśli zlikwidują durne ograniczenia na prostych, bezpiecznych odcinkach to gdzie czarni normę z radarem wyrobią? tam, gdzie jest niebezpiecznie i znaki są zasadne ludzie przeważnie jadą zgodnie z przepisami. w takich miejscach jeszcze nigdy radaru nie widziałem, bo to mało dochodowe punkty. przecież nie chodzi o bezpieczeństwo ale o jak największą ilość mandatów
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

qesq
qesq
26.04.2025, 07:08:57 via Wykop
  • 7
@gieroj777: dodam że zgłaszanie wyścigów ulicznych regularnych w takiej Łodzi nic nie daje. Ale złapanie za wiaduktem za jazdę 60 km/h na drodze 2 jezdniowej to jak najbardziej można jeszcze jak
  • Odpowiedz
MokryBatmann
MokryBatmann
MokryBatmann
26.04.2025, 07:12:20 via Wykop
  • 6
to nie przejdzie. jeśli zlikwidują durne ograniczenia na prostych, bezpiecznych odcinkach to gdzie czarni normę z radarem wyrobią?


@gieroj777: Żeby wyrobić te mityczne normy na mandaty to wystarczyłoby, aby zaczęli karać wieśniaków parkujących jak popadnie.
  • Odpowiedz
Brut_all
Brut_all
Brut_all
26.04.2025, 01:06:55 via Wykop
  • 24
Co sądzicie o moich propozycjach? Kto ma podobne zdanie?


Z mojej strony więcej na "nie".

rażący jest limit 50 na szczerym polu i znak "D-42 obszar zabudowany" bo są 3 budynki w oddali


Niepopularna
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pumba320
pumba320
26.04.2025, 08:50:33 via Wykop
  • 13
@ErogowyDrogowy: Znowu ten sam tekst i to samo pieprzenie które sprowadza się do "chciałbym jeździć szybciej i nie musieć ponosić konsekwencji".

rażący jest limit 50 na szczerym polu i znak "D-42 obszar zabudowany" bo są 3 budynki w oddali - Niepopularna opinia na Wykopie, ale takich miejsc jest niewiele. Warto zgłaszać i fajnie by było, jakby takie zgłoszenia były traktowane poważniej przez urzędników, niż jest to obecnie.


Właśnie wiele jest
  • Odpowiedz
Brut_all
Brut_all
Brut_all
26.04.2025, 09:18:27 via Wykop
  • 12
@ErogowyDrogowy:

Dobrze że to tylko twoja opinia.


Skoro sam zapytałeś, co ludzie myślą, to uznałem, że Cię to interesuje. Jeśli chciałeś się tylko polizać po jajkach, to przepraszam, że podzieliłem się swoją niewygodną opinią
  • Odpowiedz
Krupier
Krupier
25.04.2025, 14:57:06 via Wykop
  • 18
znak zakaz wyprzedzania przed zakrętem (co jest dublowaniem przepisów ogólnych).


Nie jest, bo zakaz wyprzedzania obowiązuje na dłuższym odcinku, a nie tylko na zakręcie.

Chyba jedyny dobry przepis jaki wprowadzili w ostatnim ćwierćwieczu to był zakaz korzystania z telefonu podczas jazdy i przechodzenia przez jezdnię


Nie
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krupier
Krupier
26.04.2025, 08:51:42 via Wypiek
  • 4
@gophffer

@Krupier równolegle z pierwszeństwem pieszych wprowadzono zakaz korzystania z elektroniki podczas przechodzenia przez jezdnię.


Nie wprowadzono zakazu korzystania z elektroniki podczas przechodzenia przez
  • Odpowiedz
Krupier
Krupier
26.04.2025, 17:09:31 via Wykop
  • 2
ja nie wiem, chyba inny internet mamy. W linku, który wam podałem, z głównej oficjalnej strony Policji - jak byk stoi w pierwszym akapicie:


@gophffer: ale mnie średnio obchodzą linki, w którym jakieś osoby coś sobie mówią. Przepisy w ustawie masz jasne. Zajrzałeś do niej w ogóle?

Osobiście zostałem nawet przez patrol pouczony i tym przepisie, więc on faktycznie jest
  • Odpowiedz
Miesiaczny_Prosze
Miesiaczny_Prosze
Miesiaczny_Prosze
26.04.2025, 06:24:05 via Wykop
  • 15
Oj, drodzy moi, gdybyście tylko wiedzieli ile kosztuje taki znak, i że nie może ich robić przypadkowa firma to by się ta znakoza wyjaśniła tak myślę.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

munioman
munioman
munioman
26.04.2025, 09:13:48 via Wykop
  • 0
@Miesiaczny_Prosze: https://wimetoznakowanie.pl/

Nie widzę w sklepiku kołczingowej książki prezesa pod tytułem "znaki i drogowskazy" xD może już cały nakład wyprzedał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 8
  • Strona 1 z 8
  • >

Hity

tygodnia

Jest ostateczna decyzja Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Będzie ekstradycja
Jest ostateczna decyzja Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Będzie ekstradycja
7823
Barbara Engelking szefową Rady Muzeum Auschwitz
Barbara Engelking szefową Rady Muzeum Auschwitz
4024
14 latka potrącona na pasach przez wojskowego - kara? 6 tys. zł
14 latka potrącona na pasach przez wojskowego - kara? 6 tys. zł
3271
Kolejne bananowe dzieciaczki bawią się 170 km/h w zabudowanym
Kolejne bananowe dzieciaczki bawią się 170 km/h w zabudowanym
3018
Skandal! Polak ma placic 4.92 zl za glos na Eurowizji, a Niemiec tylko 0.20 eur
Skandal! Polak ma placic 4.92 zl za glos na Eurowizji, a Niemiec tylko 0.20 eur
3019
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #heheszki
  • #moderacja
  • #moderacjacontent
  • #pytanie
  • #afera
  • #ciekawostki
  • #nowywykop
  • #kiciochpyta
  • #mirko
  • #polska
  • #statystyki
  • #stopcham
  • #oswiadczenie
  • #zalesie
  • #gotujzwykopem

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl