historia koryt wodnych: jak parowozy piły wodę na pełnej prędkości!
Wyobraź sobie: siedzisz w luksusowym wagonie Pullman, pędząc przez brytyjską wieś klasycznym parowym ekspresem. Widok jest idealny, świeci słońce, a rytmiczny pomruk lokomotywy hipnotyzuje. Nagle steward pochyla się nad twoim stołem i cicho zamyka okno. Co może pójść nie tak?
- #
- #
- #
- #
- #
- 39
- Odpowiedz
Komentarze (39)
najlepsze
A aktualnie tą samą książkę katują moi synowie ;)
źródło: 4cbc5c9c4d6aace33013c1838c4f
Pobierz@sncf: No przynajmniej jestes szczery i mowisz ze to "wy" tworzycie te problem. My tam tworzymy rozwiazania.
likwidacja elektrowni atomowych dla panelikow na słońce?
albo aut spalinowych dla elektryków z pół-tonowym akumulatorem na 300km zasiegu ?
albo emencypacja kobiet i upadek rodziny, dzietnosci
albo likwidacja zadan domowych by były jeszcze większe tępaki
aa tak zapomniałem zastąpi ich wasze wspaniałe rozwiązanie - zaprogramowane odpowiednio AI
mozna by tak wymieniac kilka dni te wasze dzisiejsze rewelacje
Wie ktoś jak utrzymywali koryta w czystości? Wodę do lokomotyw się nawet zmiękczało, więc podejrzewam że przypadkowe liście czy zwierzę mogło być problemem nawet nie tyle mechanicznym, co chemicznym.
https://www.youtube.com/watch?v=P-h1xstIl38
Dalej technologia parowa.
Po prostu do zbiornika wpadało dużo wody na raz
Ogólnie to rozwiązania zapewne by się znalazły, zgaduję że zjawisko przepełnienia zbiorników było albo na tyle rzadkie, albo na tyle nieproblematyczne, że po prostu nie było warto się nad tym głębiej pochylać.
@pietryna123: wystarczy że koniec koryta będzie miał po prostu długi łagodny skos, a nie pionową ścianę.
Poza tym w tym filmie mi brakuje informacji ile trwało takie napełnianie. ale, np tutaj w filmie o samolocie pożarniczym "Super Scooper" (canadair CL-215 i pochodne) facet mówi że napełnianie jego zbiorników trwa 12 sekund (nabiera ok. 5 ton wody)
@cation: Relatywnie niezbyt dużo. Ale nawet cieńka warstwa to dramatycznie mniejsza efektywność kotła, aż do jego wybuchu włącznie.