Doszliśmy do momentu, w którym skoda scala w podstawowej wersji kosztuje tyle co Mustang z '67. Ktoś to musiał wreszcie rozbić i dobrze, że pojawili się Chińczycy ze swoją ofertą.
@Bestia_z_Jellystone: Nie licz na to że cena chińczyka będzie jakaś szczególnie zajebista. A już na pewno nie wtedy gdy się u nas rozgoszczą. Już teraz mają sporo wyższe ceny niż na swoim rynku i tu nie chodzi o cła.
@Bestia_z_Jellystone chinole na dzień dzisiejszy produkują samochody z gónwa i kartonu. Może na pierwszy rzut oka na folder reklamowy wydaje się inaczej, ale wystarczy z tym produktem spędzić kilka minut i czar szybko pryska. No i spalanie w zasadzie wszystkich oferowanych w Europie modeli jest dużo wyższe niż konkurencji. Jak tylko zaczną produkować samochody o jakości porównywalnej europejską czy japońską konkurencją to ceny też pójdą do góry tak jak stało się
@Dupa01: Na co liczyłeś? Że zaciągną ręczny, zrobią z piskiem opon skręt o 180 stopni i po 8 latach socjalu wprowadzą ostry liberalny kapitalizm? Już tak było po 1989 roku, dlatego po 5 latach, demokracji i 50 latach komuny - do władzy wrócili tryumfalnie PZPR-owcy, wzięli sejm i fotel prezydenta.
Bo tak to można wpierw przeleciec po jednym modelu każdej popularnej w PL marki, które są oferowane powiedzmy od 2019/2020+, a potem powtórzyć cykl od początku, lecąc po kolejnych autach z gamy danego producenta ;)
A potem porównać nowe i stare generacje, np. Superba w 2015 i obecnego
Cena to nic, na początku można sobie było kupić Renegade w wersji benzynowej 170 koni z napędem 4x4, podobnie w dieslu. Z każdym rokiem było coraz gorzej, entry level kosiarka 1.0 3 cylindry a 4x4 dostępne tylko w hybrydzie plug in Teraz to szkoda gadać
Pandemia po prostu pokazała, że ludzie są w stanie zapłacić za to auto tyle to sprzedawali za tyle, a to że ilość sprzedanych sztuk trochę spadła to nie jest dużym problemem przy prawie 2x cenie. Widać nikt z europejskich producentów nie chciał się wyłamać i zaoferować taniej, czyli nie zadziałała normalna konkurencja. Bardziej to wygląda na zmowę cenowa.
@ggs-hg sam przyznałeś, że ludzie kupowali. Winnym jest to stado baranów, a producenci tylko znajdują sobie wymówki typu łańcuchy dostaw, inflacja, unia. I barany w to wierzą.
Czasy covid to jedno z najgorszych wydarzen ostatnich czasow, ktory pokazuje, ze wladza robi co chce, dochodzi do ogromnych manipulacji przez media, a "autorytety" mowia to, co kaze mainstream. Od covida powstala akceptacja dla inflacji, podniosly sie marze, zyski wielu firm. W niektorych przypadkach faktycznie byly problemy z dostawami, ale inni po prostu "pojechali na fali".
@paczajki: Jak się niby uzewnętrznia ta "akceptacja"? Co ludzie mają iść i kijkami Wisłę zawracać? To jest złożony, stary jak świat problem, na który nie ma prostych sposobów, a Ty się dziwisz, że ludzie to "zaakceptowali"?
Wjadą ryżojady i europejskie ceny albo polecą albo będą zamykali fabryki, ktoś może powiedzieć że jednak chińskie to nie mają jakości, to powiem że g---o prawda, dziewczyna ma nowe polo z salonu za ponad 100 tys i przy 30 tys przeguby do wymiany bo stukają przy skręcie. Na rynku pojazdów ATV już się robi ciekawie bo wjechał nowy quad QJ SFA 1000 , który kosztuje 42 tys a konkurencyjne can am lub
@qualin: na rynek chiński produkują w chinach, na europejski w niemczech. W chinach nie obowiązują unijne zieolne przepisy i stawki godzinowe robotników są znacznie niższe
@Promozet1: widzę kolejna osoba na wykopie która myli przyczynę ze skutkiem, tak jakby inflacja była taką magiczną miarą która dyktuje o ile powinny wzrosnąć ceny (a jest dokładnie na odwrót)
Komentarze (273)
najlepsze
Ktoś to musiał wreszcie rozbić i dobrze, że pojawili się Chińczycy ze swoją ofertą.
źródło: 1000005092
PobierzPO nie jest w tym względzie ani o grosz lepsze.
https://wykop.pl/link/7632847/w-2015-roku-kosztowala-65-700-zl-teraz-167-700-zl
Bo tak to można wpierw przeleciec po jednym modelu każdej popularnej w PL marki, które są oferowane powiedzmy od 2019/2020+, a potem powtórzyć cykl od początku, lecąc po kolejnych autach z gamy danego producenta ;)
A potem porównać nowe i stare generacje, np. Superba w 2015 i obecnego
źródło: 610491471751
PobierzTeraz to szkoda gadać
@onepnch: i jeszcze szło go sensownie zagazować, bo to był fire z multiairem
@od-bana-do-bana: to ile warty jest wg ciebie nowy samochod?
Od covida powstala akceptacja dla inflacji, podniosly sie marze, zyski wielu firm. W niektorych przypadkach faktycznie byly problemy z dostawami, ale inni po prostu "pojechali na fali".
@paczajki: Jak się niby uzewnętrznia ta "akceptacja"? Co ludzie mają iść i kijkami Wisłę zawracać? To jest złożony, stary jak świat problem, na który nie ma prostych sposobów, a Ty się dziwisz, że ludzie to "zaakceptowali"?