@IvanBarazniew: Przede wszystkim stało się to, że ogromna część naszego społeczeństwa jest zbyt tępa żeby zrozumieć jak działa inflacja. 3600 zł to obecnie najniższa krajowa na rękę ludzie chcieliby żeby ceny były takie jak w 2015 roku kiedy najniższa krajowa wynosiła połowę tego XD
To jest jeszcze kwestia totalnie czego innego. Obecnie panuje taka tendencja co nawet widać relatywnie często na wykopie wbrew pozorom, że ludzi stać na auto w danym budżecie i nagle zaczynają się patrzeć na te droższe twierdząc iż w pieniądzach którymi oni dysponują nie da się kupić nic sensownego. Nie ważne czy mają 20 tys, 40 tys, 60 tys , 80 tys 100 tys czy powyżej 200 na auto.
Prawidłowo zadane pytanie : co się stało z cenami Hondy w europie?
Wystarczy popatrzec na ceny w USA i porownac z europejskimi. Nie tylko honda ale np BMW, Volvo i inne... Doszły podatki, akcyzy, ekologia, i inne haracze. Wszystkie auta zdrożały. Octavia z jakims sensownym wyposażeniem kosztuje 200k Do tego UE skutecznie pozbyła sie czesci konkurencyjnych modeli, jak np Accorda 10 lat temu. Japończykom nie oplacalo
Nie tylko honda ale np BMW, Volvo i inne... Doszły podatki, akcyzy, ekologia, i inne haracze. Wszystkie auta zdrożały.
@albin_kolano: ale tak z ciekawości sprawdziłem, w 2014 S60 z dwulitrowym dieslem i pełnym wyposażeniem kosztowało 226 tysięcy, dziesieć lat póżniej s60 z dwulitrową benzyną na pełnym tłuszczu to trochę ponad 310 koła. Wzrost ceny o 40% w volvo a nie o 156% jak w hondzie.
Ile producent musiał do ceny auta doliczyć podatków/opłat/składek/danin i innych wymysłów polityków? Koszt produkcji i zysk producenta to jedno, ale narzucone podatki/opłaty/składki/daniny to drugie
Hondy... Wszystkich aut na rynku europejskim. Gwaltowna podwyżkę cen zapewnił na Stellantis i VAG działajac w zmowie cenowej. UE na to nie reagowała. Sprzedaż siadła a producenci wiedząc że elektryki muszą być droższe, wyrownywali ceny w górę, co spowodowało że sprzedaż są dla jeszcze bardziej. Pozostali producenci zaś na rynku się do tego dostosowali. Chyba jedynie Toyota opada się w miarę temu terendowi i teraz świeci teyumfy.
Ogólnie toyota w krakowie to najgorsza obsługa klienta jaką dostałem w salonie. Ostatecznie kupiłem Octavie.
@glass3: mam wrażenie, że to domena salonów Toyoty w całej Polsce. Oni po prostu nie muszą zabiegać o klienta, bo ludzie tam potrafią stać w kolejce do sprzedawcy. Mają wprasowane w głowę, że Toyota robi trwałe i bezawaryjne samochody i nawet 180k za auto z wnętrzem niewiele lepszym od Dacii i z komputerem jak z
@8kiwi odpowiem pytaniem, żeby ci pokazać jak twoje jest głupie: co może telewizor 65 cali 4k za 10 koła w 2024 roku czego nie może kineskop 15 cali w roku 2010, skoro jest od niego dziesięć razy droższy? Powinno wystarczyć za odpowiedź.
To się tez stało, że poza czynnikami ekonomicznym Honda Civic urosła rozmiarowo i to niemało. To zdecydowanie warunkuje cenę. Od X generacji i obecną XI Civic to już nie jest kompakcik typu jajko sprzed dekady, a przestrzenny liftback ze świetnym wykonaniem wnętrza.
co się stało z cenami w ogóle? :D Taki Kodiaq w 2016 jak wchodził na rynek kosztował sobie 85 tysięcy w golasie. Dwa lata temu kiedy szukałem auta to golas kosztował już 150k a przyzwoicie wyposażona wersja 200k. Tak jest k---a wszędzie i każdym salonie, dlatego tak duże bicie na MG i inne chińskie wynalazki.
@czemu_dlaczego: a źle powiedziałem? Nawet biorąc minimalną - zarabiasz 2 razy tyle co wtedy. To, że ceny też poszły 2 razy w górę (przynajmniej) - to ja wiem. Jak ktoś był wtedy biedny, to jest biedny dalej.
@konserwix: dobrze, że w USA nic nie drożeje. Nowy Mustang GT w podstawowej wersji w 2015 kosztował ok. 32k USD, teraz 46k. Do tego w przypadku tej Hondy porównanie nie dotyczy równych modeli. Honda Civic o podobnej mocy silnika kosztowała wtedy ponad 100k, a dodatkowo była mniejszym samochodem niż obecnie.
Komentarze (303)
najlepsze
Wzrosły.
( ͡º ͜ʖ͡º)
@Cztero0404:
Prawidłowo zadane pytanie : co się stało z cenami Hondy w europie?
Wystarczy popatrzec na ceny w USA i porownac z europejskimi. Nie tylko honda ale np BMW, Volvo i inne... Doszły podatki, akcyzy, ekologia, i inne haracze. Wszystkie auta zdrożały. Octavia z jakims sensownym wyposażeniem kosztuje 200k
Do tego UE skutecznie pozbyła sie czesci konkurencyjnych modeli, jak np Accorda 10 lat temu. Japończykom nie oplacalo
@albin_kolano: ale tak z ciekawości sprawdziłem, w 2014 S60 z dwulitrowym dieslem i pełnym wyposażeniem kosztowało 226 tysięcy, dziesieć lat póżniej s60 z dwulitrową benzyną na pełnym tłuszczu to trochę ponad 310 koła. Wzrost ceny o 40% w volvo a nie o 156% jak w hondzie.
Koszt produkcji i zysk producenta to jedno, ale narzucone podatki/opłaty/składki/daniny to drugie
@Cyb_pl: EU buduje powszechny dobrobyt poprzez podatki. I dyrektywy.
O ile będą mieć z czego golić i nad czym zarządzać.
@glass3: mam wrażenie, że to domena salonów Toyoty w całej Polsce. Oni po prostu nie muszą zabiegać o klienta, bo ludzie tam potrafią stać w kolejce do sprzedawcy. Mają wprasowane w głowę, że Toyota robi trwałe i bezawaryjne samochody i nawet 180k za auto z wnętrzem niewiele lepszym od Dacii i z komputerem jak z
Kolejny artykuł już niedługo - dlaczego iPhone 5 64gb kosztował trzy koła a iPhone 16 pro max 1tb dekadę # później kosztuje osiem.
Zrównała się z cenami elektryków zgodnie z planem.
@czemu_dlaczego: a źle powiedziałem?
Nawet biorąc minimalną - zarabiasz 2 razy tyle co wtedy.
To, że ceny też poszły 2 razy w górę (przynajmniej) - to ja wiem.
Jak ktoś był wtedy biedny, to jest biedny dalej.