@mzimniak: te zabezpieczenia na korkach upuszczają płyn przy nadmiernym wzroście ciśnienia, a nie zapobiegają odkręceniu. Przy samym odkręcaniu kierują też płyn w dół do rurki "przelewowej" i na asfalt.
@cacyyy: układy chłodzenia najczęściej pracują na podwyższonym ciśnieniu. A im wyższe ciśnienie, tym wyżej podnosi się punkt wrzenia cieczy. Tak że płyn mógł mieć 110*C przy ciśnieniu 1,3 bara i nie wrzeć. Po odkręceniu korka ciśnienie w układzie spadło do atmosferycznego, płyn zaczął gwałtownie wrzeć.
18+
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Dobra ja się przyznam, z 10 lat temu #!$%@?łem to samo ( ͡°͜ʖ͡°) Tylko miałem większego farta bo byłem w kurtce zimowej, więc przedramie było chronione, a poparzenie na ręce chłodziłem przez jakąś godzinę do przyjazdu pomocy drogowej ;)
@mentari: Myślałem, że Ty mi to wytłumaczysz, bo ja do tej pory nie wiem ( ͡°͜ʖ͡°) Na swoje usprawiedliwienie - minęło 15m od zagotowania się płynu przez niedrożny przewód do tylniej nagrzewnicy, na dworze było -8st. C i myślałem (tzn. co do tego myślenia to mam sporę wątpliwości ;) ), że ciśnienie już zeszło.
@mentari: Znasz takie pojęcie jak "nudziło mi się" ? ( ͡°͜ʖ͡°) Swoją drogą to nawet nie zalicza się do dziesiątki najgłupszych rzeczy jakie w życiu zrobiłem ¯\_(ツ)_/¯
To tam uj, ze mogl se tym korkiem strzelić w głupi łeb, opary płynów chłodzących i to takie gorące mogą uszkodzić wzrok i to dość mocno. Była sprawa w interwencji czy innej uwadze, jak gościu zrobił podobnie tylko nie odchylił głowy i te opary mu w oczy poszły, po miesiącu czasu niemalże oślepł
Ale jeśli się to robi to rękę może uratować powolne odkręcanie korka, co prawda płyn zacznie się gotować przy niższym ciśnieniu ale będzie ono schodziło specjalnym kanałem.
Niestety luzie BMW to ludzie BMW, takich rzeczy się od nich nie wymaga.
Komentarze (119)
najlepsze
Film nagrywał
Woda pod ciśnieniem też ma wyższą temperaturę wrzenia.
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Do silników z turbo się opłaca je wciskać.
@Martini12: Każda stara beemka ma nieskończone problemy z układem chłodzenia. Najlepiej cały wymienić xD
Ale jeśli się to robi to rękę może uratować powolne odkręcanie korka, co prawda płyn zacznie się gotować przy niższym ciśnieniu ale będzie ono schodziło specjalnym kanałem.
Niestety luzie BMW to ludzie BMW, takich rzeczy się od nich nie wymaga.