Honda nie wierzy w to, aby samochody elektryczne stanowiły przyszłość
Prezes Hondy, Takahiro Hachigo udzielił za pośrednictwem tłumacza ciekawego wywiadu redakcji „Automotive News”. Japończyk przyznał, że nie wyobraża sobie, aby samochody elektryczne zyskały gigantyczną popularność w najbliższej przyszłości.
ntdc z- #
- #
- #
- #
- 410
Komentarze (410)
najlepsze
Wodór - paliwo przyszłości od kilkudziesięciu lat XD
Komentarz usunięty przez moderatora
Widziałeś korki na bramkach na autrostradzie w sezonie? A to tylko kilka sekund na pobór opłaty. Duże jednoczesne spiętrzenie ruchu i duża skala obciążenia obnaży bezsens i niewydolność systemu.
tylko, średnie... to słowa wytrychy. W praktyce nasza sieć dystrybucyjna już ledwo dyszy i
Milion wyprodukowanych polskich elektryków to husarscy inżynierowie obeznani w temacie jak mało kto. ;-)
Samochody w pełni elektryczne mają dwie duże wady. Jedną jest długi czas ładowania, a drugą utylizacja ogniw po zużyciu i mało dostępne złoża potrzebne do ich produkcji.
@KochanekAdmina: Jeśli chodzi o technologię, to są tak samo stare. Technologia to technika produkcji.
Poza tym to jest przykład kompletnie z #!$%@?. Silniki elektryczne z XIX wieku nijak się mają do tych współczesnych. Już nie mówiąc o układach zasilania, bo TO jest tak naprawdę największy problem. Chyba że ja o czymś nie wiem i do dzisiaj silniki mają rozruch oporowy
@graf_zero: Ile twoich ogniw z telefonów tabletów laptopów wróciło do obiegu??
Ja zużyłem pewnie kilkanaście i żadne.
Różnica polega na tym, że o producenci baterii wciąż redukują zawartość kobaltu w elektrodach. Jakoś nikt nie wspomina przy samochodach benzynowych, że ropę wydobywa się w takich wątpliwie etycznych krajach jak Rosja czy Arabia Saudyjska.
@LarsKopytko: akurat Tesla praktycznie rezygnuje z Kobaltu ;)
Już obecnie produkowane ogniwa używają go kilka razy mniej niż u konkurencji. A postęp z pierwszych modeli S wynosi 15%->3%
Kolejna generacja całkowicie rezygnuje z kobaltu
@jacekjj: Podobno w Polsce już jeździ pierwsza Tesla na gaz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A co na to auta elektryczne?
@glass3: Po co wyrzucać coś co nadal jest sprawne? Technologia utylizacji istnieje, powstają nowe tańsze i ekologiczniejsze procesy.
Póki co bardziej opłaca się sprzedać sprawdzone ogniwa z 50-80% pojemności, które już nie gwarantują zasięgu w samochodach, ale jeszcze przez 10-15 lat mogą zasilić przydomowe magazyny energii.
Wieloletni
Wszystko przy założeniu,
Auta elektryczne są super do miasta i gdybym miał mieć dwa auta, to pierwsze byłoby spalinowym vanem/mpv, a drugie małym elektrykiem w typie Renault Zoe.
Jako najwiekszy producent maja doskonala wiedze ile zamowien do nich splywa i czy ta liczba jakos znaczaco maleje.
Prezes Hondy, Takahiro Hachigo udzielił za pośrednictwem tłumacza ciekawego wywiadu redakcji „Automotive News”. Japończyk przyznał, że nie wyobraża sobie, aby samochody elektryczne zyskały gigantyczną popularność w najbliższej przyszłości.
Honda chce, aby do 2030 r. dwie trzecie globalnej sprzedaży pochodziło z pojazdów zelektryfikowanych. Hachigo uważa jednak, że komercyjny sukces bardziej
@KochanekAdmina: xD jakieś potwierdzenia tych wysrywów?xD Na razie słychać, że nowe wymagania od CO2 są coraz trudniejsze do spełnienia/niemożliwe. Mało tego; według nowego prawa niektórych rzeczy będzie
A same auta elektryczne przy energii tworzonej z paliw kopalnych to ogromny boost to zwiększenia gazów cieplarnianych. Każdy elektryk pobiera kilka kW ładując się, sieć energetyczna nawet
@r5678: jest gdzie naladowac... Obecnie nie ma tez kolejek. To nie jest problem. Problemem jest czas ladowania i szybkosc na trasie. Mialem Tesle 3 long range przez miesiac i realnie (zasieg podany przez tesle to 560km) w trasie jedziesz 300km jak jedziesz ok. 120km/h do 140km/h Potem juz zaczyna sie zwalnianie do 90 jazda miedzy tirami wylaczanie klimy by na
samochód elektryczny spalinowego nie wyprze.
Z tego prostego powodu że gęstość energetyczna i wygoda ropy naftowej jest BEZKONKURENCYJNA.
Co za tym idzie samochód spalinowy jest po prostu LEPSZY.
Możesz przywieźć w beczkach na osiołkach i wlać za pomocą lejka. I silnik, choćby i sto lat miał - POJEDZIE.
Natomiast samochody spalinowe mogą być wypychane ze względu na regulacje prawne.
Jednak pamiętając jak bardzo żywotne to pojazdy, jak długie jest