@michau6211: ja tam nawet lubilem pociągi - jeszcze z 2 lata temu z Poznania do Warszawy jechał EIC 2:40min i wagony można było wybrać bezprzedziałowe, klimatyzacja i ogólnie przyjemnie. Teraz przez te remonty jedzie się nawet 5h i jeszcze starym przedziałowym PKP bez klimy, kontaktów z prądem itd. Slabo ( ͡°ʖ̯͡°)
@Lukasy: Jakie plastikowe siedzenia? Czy gdzieś widzisz żebym o tym wspominał? Tak samo o tym rzekomym standardzie PRL? Nie wiem jaki był wtedy standard, bo nie dane mi było żyć w tych czasach. Dla mnie gówniany standard PKP był jeszcze jakieś 5 lat temu i jeździłem tym tylko dlatego bo nie było mnie stać na nic innego. Tak samo z tym Berlinem. Tabor wyglądał jak z zeszłej epoki i tak
Mam wrażenie, że ostatnie 2-3 lata to taki powolny regres na kolei. Coraz mniej pociągów, coraz więcej opóźnień, oficjalne czasy przejazdów też coraz dłuższe. Ogólnie kilka lat temu wszystkich namawiałam, żeby jeździli pociągami bo szybko i wygodnie, ale ostatnio sama rozważam zmianę środka lokomocji
dorzucenie Pendolino kosztem TLK czy IC do Warszawy to wcale nie jest lepiej, kiedyś do Warszawy mogłem jechać szybko i tanio, a teraz stopniowo wyrzucają te pociągi na trasy okrężne, dłuższe, a Pendolino swoje kosztuje
@Jan_K: Proszę o doprecyzowanie tej informacji, które pociągi TLK i IC wyrzucili na trasy okrężne (o ile naturalną trasę linią nr 8 można w ogóle tak nazwać - patrząc na mapę, to jest tak absurdalne,
Jezdze pociagami w Chinach. Kiedy wygladam przez okno i pociag zwalnia, patrze na licznik i zazwyczaj widze ze wciaz jedzie ponad 200 km/h. Jechalem rowniez tzw. starym pociagiem. On tez jedzie szybciej, ma wiecej miejsca, jest bardziej czysto itp. itd. Takiej maniany, jak Kilka lat temu na trasie Warszawa-Krakow jeszcze nie widzialem.
@Popsus: Świetnie, ale Chiny mają w tej chwili największą sieć KDP o największej prędkości maksymalnej na świecie podczas gdy gdzie indziej nie jest to żaden standard, bo krajów gdzie funkcjonują takie koleje jest obecnie na świecie tylko 25 (link) i to wliczając już Polskę i inne kraje gdzie są to odcinki po kilkadziesiąt kilometrów a prędkość maksymalna jest wyraźnie niższa od chińskiej.
u nas nigdy nie ma pieniędzy na dalsze utrzymanie czy to dróg czy to torów. Zawsze wpompowane milidardy a potem powolna degradacja, zamiast za wczasu coś naprawić, to dochodzi do stanu gdy potrzebna jest kolejna modernizacja. To samo czeka ekspresówki, będzie łata na łacie za 10 lat.
@Thornilav: Rozważ fakt, że jeśli masz informacje "z drugiej ręki" to nie do końca muszą być one prawdziwe... Przepraszam, ale też pracuję w branży kolejowej i to co piszesz kojarzy mi się z typową rozmową z 60-letnim kolejarzem, że "kiedyś to było..."
Głównym problemem kolejnictwa są niskie pensje co równa się w dzisiejszych czasach słabą kadrą w całej branży.
@mamspodniewpaski: gorzej, normą to jest stanie po 20-30 minut na trasie (ot, chociażby między Krakowem a Łodzią Widzewem). Dlaczego? BO TAK, bo trzeba kogoś przepuścić lub po prostu postać i wydłużyć czas przejazdu...
Komentarze (144)
najlepsze
Dla mnie gówniany standard PKP był jeszcze jakieś 5 lat temu i jeździłem tym tylko dlatego bo nie było mnie stać na nic innego.
Tak samo z tym Berlinem. Tabor wyglądał jak z zeszłej epoki i tak
@megan_: A co to za trasa?
@Jan_K: Proszę o doprecyzowanie tej informacji, które pociągi TLK i IC wyrzucili na trasy okrężne (o ile naturalną trasę linią nr 8 można w ogóle tak nazwać - patrząc na mapę, to jest tak absurdalne,
Głównym problemem kolejnictwa są niskie pensje co równa się w dzisiejszych czasach słabą kadrą w całej branży.