Wagon do łatwego przewozu ciężarówek - kierowca zostaje w kabinie, V=160km/h

Wagon wyposażony jest w platformę, która odsuwa się na bok i umożliwia łatwy wjazd całego zestawu.

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 139
- Odpowiedz

Wagon wyposażony jest w platformę, która odsuwa się na bok i umożliwia łatwy wjazd całego zestawu.

Komentarze (139)
najlepsze
Mała poprawka.
Vmax = 160kmh
VREALNE
źródło: comment_XwoiKrtHXqhCWeap906eD4gBT7K9GOzZ.jpg
PobierzAle ogólnie pomysł bardzo dobry - doskonale rozwiązuje kwestię wjeżdżania/wyjeżdżania pojazdów na stacjach pośrednich.
A nie tylko załadunek i transport całego składu od początku do końca.
@pawel-niczyporek:
Tak przy okazji chciałem się zorientować ile kosztuje wożenie towaru koleją i znalazłem takie coś:
- przez przejście graniczne z Litwą w Budzisko przejeżdża dziennie ok. 6-7 tys. ciężarówek,
- oznacza to potrzebę załadowania/rozładowania na tym tylko przejściu granicznym ok. 120-140 składów,
- załadunek jednego TIRa to ok. 2 minut nie licząc całej logistyki związanej z dojazdem od parkingu do terminala,
- trzeba by zbudować terminal z kilkudziesięcioma bocznicami, żeby to obsłużyć,\
- wyobraźcie sobie parking buforowy na minimum 2000 TIRów,
źródło: comment_KgyYJb1ByGW6y3cL3tTlVikFN4bFGi8z.jpg
PobierzToż to nawet w dokumentacji rewitalizowanych polskich odcinków stoi, że 160 km/h dla osobowych i 120 km/h Dl towarowych. A to i tak maksymalna prędkość. Obecne pociągi towarowe jak uzyskują 40 km/h prędkości handlowej to już jest dobrze...
Niech ta suwnica kosztuje 20x wiecej, niech ich stanie kilkanaście na trasie, a i tak będzie kilkukrotnie taniej niż ciągnąć to przez kraj.