Wagon do łatwego przewozu ciężarówek - kierowca zostaje w kabinie, V=160km/h
Wagon wyposażony jest w platformę, która odsuwa się na bok i umożliwia łatwy wjazd całego zestawu.
AndrzejDudaKrolemJest z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 139
Wagon wyposażony jest w platformę, która odsuwa się na bok i umożliwia łatwy wjazd całego zestawu.
AndrzejDudaKrolemJest z
Komentarze (139)
najlepsze
Kontrargument jest taki że nie znasz
wagon na samolot
a samolot na statek
@trebeter: i nagle okazuje się, że odkrywamy kontener.
Fakt nie trzeba terminali, wystarczy mała bocznica kolejowa ale nie po to stworzono ciągnik siodłowy aby go wozić pociągiem.
A tak na powaznie cargo ze Slaska na Mazowsze jedzie mi 7 dni. Ciekawostka, ale na razie nie na nasza infrastrukture
Mała poprawka.
Vmax = 160kmh
VREALNE = 30kmh
Taką prędkoscią jeżdżą pociągi towarowe w Polsce.
KROPKA!
160 prędkosci trasowej to nawet Intercity nie mają.
Ale ogólnie pomysł bardzo dobry - doskonale rozwiązuje kwestię wjeżdżania/wyjeżdżania pojazdów na stacjach pośrednich.
A nie tylko załadunek i transport całego składu od początku do końca.
@pawel-niczyporek:
Tak przy okazji chciałem się zorientować ile kosztuje wożenie towaru koleją i znalazłem takie coś:
https://www.pkpcargo.com/media/100869/taryfa_towarowa_pkp_cargo_sa__obowiazujaca_od_01_01_2015_2.pdf
I jeśli dobrze rozumiem, to na stronie 25 jest bazowy cennik i za transport 25t koleją na odległość 1000km trzeba zapłacić... 9139zł...
A taki tir na kołach na 1000km zużywa 350l ropy za 1800zł, do tego dniówka kierowcy
- przez przejście graniczne z Litwą w Budzisko przejeżdża dziennie ok. 6-7 tys. ciężarówek,
- oznacza to potrzebę załadowania/rozładowania na tym tylko przejściu granicznym ok. 120-140 składów,
- załadunek jednego TIRa to ok. 2 minut nie licząc całej logistyki związanej z dojazdem od parkingu do terminala,
- trzeba by zbudować terminal z kilkudziesięcioma bocznicami, żeby to obsłużyć,\
- wyobraźcie sobie parking buforowy na minimum 2000 TIRów,
-
Toż to nawet w dokumentacji rewitalizowanych polskich odcinków stoi, że 160 km/h dla osobowych i 120 km/h Dl towarowych. A to i tak maksymalna prędkość. Obecne pociągi towarowe jak uzyskują 40 km/h prędkości handlowej to już jest dobrze...
Niech ta suwnica kosztuje 20x wiecej, niech ich stanie kilkanaście na trasie, a i tak będzie kilkukrotnie taniej niż ciągnąć to przez kraj.
Swoją drogą, tiry na tory!!
https://m.youtube.com/watch?v=wLrk1KmZNts