CPL to chybiony pomysł
Na przestrzeni ostatnich kilku lat jak bumerang wraca idea budowy Centralnego Portu Lotniczego, a nawet – Centralnego Portu Komunikacyjnego. Nakłady będą szły w miliardy złotych (szacunki mówią o 30 mld zł) a prawie nikt nie zastanawia się nad celowością i efektywnością tej inwestycji.
Baron_Al_von_PuciPusia z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 53
- Odpowiedz
Komentarze (53)
najlepsze
@peilot: Hmm myśle że Centralna Linia Lotnicza by tam znalazła swoje miejsce( ͡° ͜ʖ ͡°)
@ukradlem_ksiezyc: Twierdzisz że za 15 lat w okolice Warszawy będzie latać 70 mln pasażerów?
PO CO?
Nie rozumiem.
Gx
nie zapominaj o Radomiu ;)
@i_wtedy_sloik_pekl: nie da się go tak rozbudować żeby spełniał wymagania takiego hubu, pojedź kiedyś na lotnisko do Frankfurtu to zobaczysz o czym mówie
-pasy przecinają się, a nie są równoległe co uniemożliwia jednoczesne lądowania i startowania;
-wystarczy małe nagromadzenie operacji i mamy dramat: kolejki są wszędzie i to ogromne (odprawy itp). W sezonie można czekać nawet 2 godziny do odprawy paszportowej xD;
-brak sensownych rozwiązań VIP czy nawet Business;
-wyczerpano możliwości rozbudowy (teoretycznie można jeszcze coś dostawić, ale nie poprawi to przepływu pasażerów, bagaży czy nawet samych samolotów);
-blisko centrum, ale też blisko osiedli i coraz częściej rozważa się zakaz nocnych lotów (podobne rozwiązania są na Zachodzie normą np.
@ukradlem_ksiezyc: Wszystkie większe huby są oparte na dużych liniach lotniczych. LOT taką nie jest i nie ma żadnej gwarancji że będzie. Po drugie, od kilku lat stopniowo zmienia się model lotnictwa z hubowego na bardziej skupionych na połączeniach bezpośrednich.
@jamtojest: Ta wizja ma sens jeśli LOT stałby się dominującym graczem w
@jamtojest: kiedyś się tym interesowałem trochę.
CPL lotniczy jest budowany etapami jeden pas startowy jeden terminal, będzie się zbliżało do granic wydajności budowany jest kolejny pas kolejne termiale i tak dalej.
CPL obsługuje nie tylko ludzi. Przykładowo transport z chin do szwecji czemu ma lecieć do Frankfurtu skoro Polska będize 3 godziny lotu bliżej
1. Problemy z ptactwem.
2. O wiele częstsze występowanie mgieł.
Nie będę wspominał argumentów wspomnianych wcześniej.
Artykuł chyba pisany na zlecenie p. Struzika.
Zachwyty nad Okęciem raczej świadczą o braku rozeznania i braku spojrzenia perspektywicznego.
Nowe lotnisko, jeśli miało by wybraną właściwą lokalizację można skalować i rozbudowywać w miarę rosnących
3. Modlin nie nadaje się na lotnisko główne ze względów przytoczonych wcześniej (ptactwo i mgły, co do terenów pod rozbudowę to się nie wypowiadam ale na pewno ci od natury 2000 coś mają do powiedzenia).
4. Godzina drogi dla lotniska "zapasowego" chyba nie jest tragedią. 5. Modlin sam się wyciął umową i Ryanem. 6. Władze centralne
Jednocześnie nie powinno dziwić, że osoba, która jest tak mocno związana i z pewnością opłacana przez branżę kolejową jest przeciwna (rzeczywiście absurdalnej) budowie. Więcej kasy na lotnictwo = mniej kasy na kolej.
Precz z dotacjami dla jakichkolwiek z tych branż! Czerwone pijawki!
@vogafe: widać ograniczone myślenie... tacy ludzie jak ty nie powinni mieć prawa głosu w wyborach...
nie przyszło ci do głowy że