Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko283
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Igrzyska

    Igrzyska
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże
  • Ukraina

    Ukraina

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

109

CPL to chybiony pomysł

CPL to chybiony pomysł

Na przestrzeni ostatnich kilku lat jak bumerang wraca idea budowy Centralnego Portu Lotniczego, a nawet – Centralnego Portu Komunikacyjnego. Nakłady będą szły w miliardy złotych (szacunki mówią o 30 mld zł) a prawie nikt nie zastanawia się nad celowością i efektywnością tej inwestycji.

Baron_Al_von_PuciPusia
Baron_Al_von_PuciPusia
Baron_Al_von_PuciPusia
z
kurierkolejowy.eu
dodany: 16.01.2018, 14:50:38
  • #
    polska
  • #
    lotnictwo
  • #
    cpl
  • #
    budownictwo
  • #
    kolej
  • #
    cpk
  • 53
  • Odpowiedz

Komentarze (53)

najlepsze

peilot
peilot
peilot
16.01.2018, 15:52:14
  • 31
żeby mieć hub, trzeba mieć linię lotniczą, która będzie go utrzymywała...
  • 12
  • Odpowiedz
sylwke3100
sylwke3100
sylwke3100
16.01.2018, 16:10:09
  • 45
żeby mieć hub, trzeba mieć linię lotniczą, która będzie go utrzymywała...


@peilot: Hmm myśle że Centralna Linia Lotnicza by tam znalazła swoje miejsce( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
graf_zero
graf_zero
graf_zero
17.01.2018, 07:02:49
  • 10
LOT już sobie ostrzy ząbki na ten port. A i plany wydają się mieć coraz bardziej ambitne. A wybudowanie takiego portu to pamiętajmy - ładnych parę lat. W chwili obecnej może nie ma "konieczności na już teraz" ale w niedalekiej przyszłości coś takiego się pojawi.


@ukradlem_ksiezyc: Twierdzisz że za 15 lat w okolice Warszawy będzie latać 70 mln pasażerów?
PO CO?
  • Odpowiedz
J4nk0
J4nk0
J4nk0
16.01.2018, 21:23:37
  • 24
To już lepiej wydać taką kasę na elektrownie atomową, a nie budować kolejnego misia na miarę naszych czasów.
  • 1
  • Odpowiedz
F.....o
F.....o
konto usunięte 16.01.2018, 23:28:09 via iOS
  • 9
@J4nk0: Polska Misiem stala. Stoi nadal i to jest Mis na miare naszych potrzeb i mozliwosci. Daj chlopakom z rzadu zarobic. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
G.....r
G.....r
konto usunięte 17.01.2018, 01:01:22
  • 18
W 2012 otwarto Modlin, w 2015 po końcową wersję terminala A na Okęciu, w 2017 okazuje się że jedno i drugie na nic i trzeba zbudować CPL.

Nie rozumiem.

Gx
  • 3
  • Odpowiedz
BrowarPERUN
BrowarPERUN
BrowarPERUN
17.01.2018, 09:41:06
  • 8
@Gixaar:
nie zapominaj o Radomiu ;)
  • Odpowiedz
rebel101
rebel101
rebel101
17.01.2018, 11:27:25
  • 3
@Droper: Były już kraje które budowały od groma infrastruktury "na czas wojny" kosztowało to fortunę a gdy ryzyko wojny się skończyło...cóż, fani urban exploration mają co zwiedzać w tych pustostanach których nikt nie miał zamiaru utrzymywać dekadami. Budowa infrastruktury nigdy nie powinna się opierać o hipotetyczne ryzyko wojny, tylko ma służyć społeczeństwu i ogółowi gospodarki. Pakowanie od groma kasy w to, bo "być może będzie wojna" jest po prostu absurdalnie
  • Odpowiedz
Russell777
Russell777
Russell777
16.01.2018, 22:30:34
  • 11
O CPL słyszałem na studiach od 2012 roku, wszyscy wykładowcy mówili, że jest to niezbędna inwestycja. Teraz gdy od roku pracuję na Lotnisku Chopina to mogę prosto z serca przyznać im rację.
  • 7
  • Odpowiedz
Pawel993
Pawel993
Pawel993
17.01.2018, 11:23:38
  • 3
A jak się zapatrujesz na alternatywę w postaci rozbudowy Modlina? Jesteś w stanie rzucić parę plusów i minusów dla laika?


@i_wtedy_sloik_pekl: nie da się go tak rozbudować żeby spełniał wymagania takiego hubu, pojedź kiedyś na lotnisko do Frankfurtu to zobaczysz o czym mówie
  • Odpowiedz
Russell777
Russell777
Russell777
17.01.2018, 15:04:16
  • 1
@lukaszlukaszkk:
-pasy przecinają się, a nie są równoległe co uniemożliwia jednoczesne lądowania i startowania;
-wystarczy małe nagromadzenie operacji i mamy dramat: kolejki są wszędzie i to ogromne (odprawy itp). W sezonie można czekać nawet 2 godziny do odprawy paszportowej xD;
-brak sensownych rozwiązań VIP czy nawet Business;
-wyczerpano możliwości rozbudowy (teoretycznie można jeszcze coś dostawić, ale nie poprawi to przepływu pasażerów, bagaży czy nawet samych samolotów);
-blisko centrum, ale też blisko osiedli i coraz częściej rozważa się zakaz nocnych lotów (podobne rozwiązania są na Zachodzie normą np.
  • Odpowiedz
ukradlem_ksiezyc
ukradlem_ksiezyc
ukradlem_ksiezyc
16.01.2018, 23:05:16 via Android
  • 9
Wszystkie większe huby za 15-20 lat mają być zapchane ale w PL nic się nie opłaca. Za to pewnie opłacałoby się otworzyć drugi port w Niemczech. Najlepiej jakby Polska nie miała portów morskich ani lotniczych, a drogi szły tylko z zachodu na wschód. A firmy polskie sprzedać, rozebrać i wywieźć na zachód. Po co Polsce jakiekolwiek oznaki rozwoju. Niech zostanie skansenem.
  • 1
  • Odpowiedz
wolodia
wolodia
wolodia
17.01.2018, 05:08:54
  • -2
Wszystkie większe huby za 15-20 lat mają być zapchane ale w PL nic się nie opłaca.


@ukradlem_ksiezyc: Wszystkie większe huby są oparte na dużych liniach lotniczych. LOT taką nie jest i nie ma żadnej gwarancji że będzie. Po drugie, od kilku lat stopniowo zmienia się model lotnictwa z hubowego na bardziej skupionych na połączeniach bezpośrednich.
  • Odpowiedz
jamtojest
jamtojest
jamtojest
16.01.2018, 23:03:19
  • 8
Trochę za mało się znam na tym, ale od początku nie pasują mi liczby. Jeśli największe lotniska w Europie obsługują ok. 70 mln podróżnych maksymalnie, a my także planujemy CPL na 70 mln, bo niby tyle ma być potrzebne, to zasadnicze pytanie brzmi, jakie są plany dla tych największych lotnisk europejskich? Znajmy proporcje, mimo życzeniowego myślenia, nawet jeśli znaczenie Polski wzrośnie, to chyba nikt nie spodziewa się, że przegonimy w krótkim czasie
  • 2
  • Odpowiedz
wolodia
wolodia
wolodia
17.01.2018, 05:11:49
  • 5
Znajmy proporcje, mimo życzeniowego myślenia, nawet jeśli znaczenie Polski wzrośnie, to chyba nikt nie spodziewa się, że przegonimy w krótkim czasie Niemcy czy Francję. Skoro więc my za parę lat chcemy obsługiwać tylu pasażerów, co największe europejskie lotniska, to znaczy że oni chyba przynajmniej podwoją przepustowość? Czy nie? Bo jak nie, to coś mi w tych wyliczeniach zgrzyta.


@jamtojest: Ta wizja ma sens jeśli LOT stałby się dominującym graczem w
  • Odpowiedz
Pawel993
Pawel993
Pawel993
17.01.2018, 11:30:04
  • 0
Trochę za mało się znam na tym, ale od początku nie pasują mi liczby. Jeśli największe lotniska w Europie obsługują ok. 70 mln podróżnych maksymalnie, a my także planujemy CPL na 70 mln, bo niby tyle ma być potrzebne, to zasadnicze pytanie brzmi, jakie są plany dla tych największych lotnisk europejskich? Znajmy proporcje, mimo życzeniowego myślenia, nawet jeśli znaczenie Polski wzrośnie, to chyba nikt nie spodziewa się, że przegonimy w krótkim czasie Niemcy czy Francję. Skoro więc my za parę lat chcemy obsługiwać tylu pasażerów, co największe europejskie lotniska, to znaczy że oni chyba przynajmniej podwoją przepustowość? Czy nie? Bo jak nie, to coś mi w tych wyliczeniach zgrzyta.


@jamtojest: kiedyś się tym interesowałem trochę.
CPL lotniczy jest budowany etapami jeden pas startowy jeden terminal, będzie się zbliżało do granic wydajności budowany jest kolejny pas kolejne termiale i tak dalej.
CPL obsługuje nie tylko ludzi. Przykładowo transport z chin do szwecji czemu ma lecieć do Frankfurtu skoro Polska będize 3 godziny lotu bliżej
  • Odpowiedz
byferdo
byferdo
byferdo
16.01.2018, 23:32:24 via Android
  • 5
Okęcie i tak jest przeznaczone do kasacji, więc coś większego musi na jego miejsce powstać
  • 2
  • Odpowiedz
lukaszlukaszkk
lukaszlukaszkk
lukaszlukaszkk
17.01.2018, 14:50:16
  • 1
@byferdo: tylko dlaczego nie 20 km od Wawy, a w #!$%@? daleko gdzieś za żyrardowem?
  • Odpowiedz
byferdo
byferdo
byferdo
17.01.2018, 18:24:40 via Android
  • -1
@lukaszlukaszkk bo Warszawa nie jest pępkiem świata
  • Odpowiedz
paulhawk
paulhawk
paulhawk
17.01.2018, 14:06:24
  • 1
Jeśli chodzi o Modlin, to ma jedną z najgorszych możliwych lokalizacji tj. bezpośrednia bliskość Wisły i Bugo/Narwi zakłóca działanie bezproblemowe lotniska dwojako:
1. Problemy z ptactwem.
2. O wiele częstsze występowanie mgieł.
Nie będę wspominał argumentów wspomnianych wcześniej.
Artykuł chyba pisany na zlecenie p. Struzika.
Zachwyty nad Okęciem raczej świadczą o braku rozeznania i braku spojrzenia perspektywicznego.
Nowe lotnisko, jeśli miało by wybraną właściwą lokalizację można skalować i rozbudowywać w miarę rosnących
  • 2
  • Odpowiedz
lukaszlukaszkk
lukaszlukaszkk
lukaszlukaszkk
17.01.2018, 14:52:12
  • 1
@paulhawk: ale dlaczego co najmniej godzinę drogi od stolicy, a nie w odległości 20 km?
  • Odpowiedz
paulhawk
paulhawk
paulhawk
18.01.2018, 13:59:41
  • 0
@lukaszlukaszkk: 1. Okęcie musi być zamknięte. 2. Należy przemyśleć lokalizację nowego lotniska dla Warszawy.
3. Modlin nie nadaje się na lotnisko główne ze względów przytoczonych wcześniej (ptactwo i mgły, co do terenów pod rozbudowę to się nie wypowiadam ale na pewno ci od natury 2000 coś mają do powiedzenia).
4. Godzina drogi dla lotniska "zapasowego" chyba nie jest tragedią. 5. Modlin sam się wyciął umową i Ryanem. 6. Władze centralne
  • Odpowiedz
vogafe
vogafe
vogafe
17.01.2018, 09:41:31
  • -3
Jestem zdecydowanym przeciwnikiem budowy tego obiektu. Rząd powinien mieć zakaz wydatkowania publicznych pieniędzy na tego typu przedsięwzięcia.
Jednocześnie nie powinno dziwić, że osoba, która jest tak mocno związana i z pewnością opłacana przez branżę kolejową jest przeciwna (rzeczywiście absurdalnej) budowie. Więcej kasy na lotnictwo = mniej kasy na kolej.

Precz z dotacjami dla jakichkolwiek z tych branż! Czerwone pijawki!
  • 1
  • Odpowiedz
Pawel993
Pawel993
Pawel993
17.01.2018, 11:34:07
  • 0
Jestem zdecydowanym przeciwnikiem budowy tego obiektu. Rząd powinien mieć zakaz wydatkowania publicznych pieniędzy na tego typu przedsięwzięcia.

Jednocześnie nie powinno dziwić, że osoba, która jest tak mocno związana i z pewnością opłacana przez branżę kolejową jest przeciwna (rzeczywiście absurdalnej) budowie. Więcej kasy na lotnictwo = mniej kasy na kolej.


@vogafe: widać ograniczone myślenie... tacy ludzie jak ty nie powinni mieć prawa głosu w wyborach...
nie przyszło ci do głowy że
  • Odpowiedz
michal100c
michal100c
michal100c
16.01.2018, 22:58:12 via Android
  • -3
"Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skale naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji – który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu, i co się
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Hity

tygodnia

Przemysław Babiarz zawieszony przez TVP za slowa o komunizmie
Przemysław Babiarz zawieszony przez TVP za slowa o komunizmie
6717
Żydzi na olimpiadzie
Żydzi na olimpiadzie
4754
Mamy pierwszy medal dla Polski! Klaudia Zwolińska zrobiła to!
Mamy pierwszy medal dla Polski! Klaudia Zwolińska zrobiła to!
3675
Zdecydowana większość dziennikarzy TVP stoi po stronie Babiarza
Zdecydowana większość dziennikarzy TVP stoi po stronie Babiarza
3403
SKANDAL na Wrocławskim rynku wyemitują film Holland w czasie szczytu turyst.
SKANDAL na Wrocławskim rynku wyemitują film Holland w czasie szczytu turyst.
2826
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #wydarzenia
  • #europa
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #ukraina
  • #prawo
  • #historia
  • #swiat
  • #rosja

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl