Downsizing? Mazda mówi stanowcze NIE

Jeszcze parę lat temu wizja małego silniczka o trzech cylindrach z turbodoładowaniem, zasilającego duży samochód wydawała się czymś tak samo prawdopodobnym jak to, że Elon Musk będzie pionierem w elektryfikacji pojazdów wszelkiej wielkości i maści. A tu proszę, Tesla wyznacza kierunek...

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 324
- Odpowiedz






Komentarze (324)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@lovelypl: jaki model i marka?
Jak dla mnie są 2 podstawowe powody czemu to może być fajne
1. Prosty, trwały, silnik o nieskomplikowanej budowie
2. Reakacja na gaz, dźwięk wysoko kręcącego się wolnossacego silnika.
No i jak to się ma do mazdy? Przecież jeśli chodzi o stopień skomplikowania to te silniki biją większość jednostek z turbo, cuda na kiju żeby osiągnąć kosmiczny stopien
@desf: Dokładnie, osiągi mazdy 6 2.5 są znośne ale trzeba kręcić do odcinki. 2.0 turbo masz o 15 % mniejszą akcyzę i zdecydowanie lepsze osiągi. na co dzień na średnich obrotach
Bez 6000 obr na liczniku nie próbuj jechać ( przyspieszać) bo zaśniesz.
Moc to jakaś ma ale w wąskim zakresie obrotowym i przy max obrotach.
W dodatku duży hałas.