Kiedyś napisałem program, który konwertował bitmapy do czegoś takiego (tabelka HTML o komórkach 1x1 piksel, odpowiednio pokolorowanych). Niestety, niewielka bitmapa ważyła po konwersji kilkadziesiąt MB. Nie pamiętam, po co było mi to potrzebne :-)
@mpmp-pmpm: Stąd lepiej przechowywać bitmapę lub plik z własnym tekstowym kodowaniem tej bitmapy, na bazie którego można każdorazowo własnym konwerterem wyświetlać obraz w HTML, bez jego zapisu w ciężkim formacie. No, ale to znowuż tworzy problem ze zużyciem innych zasobów czasu i mocy ;-) Kto jednak zabroni się tak bawić...
@abadon111: To wbrew pozorom nie jest trudne do zrobienia np. w php. I dokładnie czytasz każdy piksel z obrazka i tworzysz na podstawie tego kod html gdzie każda komórka ma rozmiary 1x1 i background. Minus jest taki że kod takiego obrazka powiedzmy 256x256px jest baaardzo długi :) wiem bo sam to robiłem ;). Pytanie czy w tym wypadku koleś przepisywał sobie wygenerowany wcześniej kod czy rzeczywiście na bieżąco linijka po linijsce
@Buckethead: Nie wiem, czy rani uczucia ale HTML to język, który ma dostarczać treść. Warstwa wizualna to odpowiedzialność CSS. Ewentualna logika frontendu jest rolą Javascript. Ta separacja nie wzięła się znikąd ale jak chcesz to możemy podyskutować...
@moby04: Dokładnie - powinien walnąć pińcet DIVów z ustawionymi klasami, a w zewnętrznym arkuszu określić wygląd tych klas. Co byłoby równie bezużyteczne, co obecna wersja tabelkowa :-)
PS. Pytanie do mistrzów htmla - jest jakiś limit DIV na stronę?
Komentarze (116)
najlepsze
PS. Pytanie do mistrzów htmla - jest jakiś limit DIV na stronę?