Aktywne Wpisy

nie_umiem_inwestowac +580
źródło: 1000005415
Pobierz
sesa_sebix +20
Ktoś mi strzelił w okno z wiatrówki ( ͡° ʖ̯ ͡°) byłem w kamienicy naprzeciwko i niby nie ma nikogo takiego kto by mógł to zrobić. Odwiedziłem prawie wszystkie mieszkania i nikt nic nie nawet czy ktoś wgl ma wiatrówkę, większość ludzi wydała się normalna. Da się wymienić samą szybe w takim oknie czy trzeba całe nowe okno?
#patologiazmiasta
#patologiazmiasta
źródło: IMG_7049
Pobierz




Dowód anegdotyczny – tworzenie zmyślonych historii udających autentyczne relacje.
Dowód społeczny – stworzenie wrażenia masowości konfliktu i fałszywego poczucia większości.
Cherry picking – wybieranie pojedynczych danych, wydarzeń lub cytatów. Cel: budowa pożądanego obrazu.
Ramowanie narracyjne – przestawianie faktu tylko i wyłącznie z określonej perspektywy. Cel: stworzenie fałszywego ciągu przyczynowo-skutkowego.
False balancing – ustawianie skrajnie nierównoważnych opinii jako równorzędnych. Cel: zasianie wątpliwości.
Flooding – zalewanie przestrzeni informacyjnej treściami niezwiązanymi z konfliktem. Cel: utrudnienie dostępu do faktów.
Pozorna symetria – równoważenie faktów i kłamstw. Cel: utrudnienie ustalenia prawdy.
Mirror messaging – oskarżanie przeciwnika o własne przewinienia. Cel: dyskredytacja.
Normalizacja ekstremizmu – stopniowe przesuwanie granicy akceptowalności poglądów. Cel: radykalizacja debaty publicznej.
Negatywna polaryzacja emocjonalna – budowanie niechęci do określonej grupy, często przy pomocy strachu. Cel: stworzenie fałszywego źródła zagrożenia.
Inokulacja psychologiczna – podawanie fałszywego obrazu wydarzeń, zanim pojawi się jego faktyczny obraz. Cel: odrzucenie informacji korygujących.
Astroturfing – tworzenie pozornie oddolnych ruchów społecznych, w rzeczywistości sterowanych z zewnątrz. Cel: kreowanie fałszywego poparcia skonfliktowanych grup.
Botnety i trolling – wykorzystanie botów lub wynajętych ludzi. Cel: budowa fałszywego dowodu społecznego.
Bańki informacyjne – budowanie przestrzeni, w której odbiorca odbiera jedynie treści dopasowane do jego poglądów, często z wykorzystaniem algorytmicznego targetowania treści. Cel: utwierdzenie uczestnictwa w konflikcie.
Dyskredytacja personalna – atakowanie konkretnych osób lub grupy zamiast używania argumentów. Cel: wprowadzenie agresji.
Temat zastępczy – odciąganie uwagi od problemu poprzez wprowadzenie silnie emocjonalnego, ale drugorzędnego wątku. Cel: utrzymanie płaszczyzny konfliktu.
Syndrom oblężonej twierdzy – używanie lęku lub poczucia zagrożenia. Cel: wywołanie zainteresowania narracją.
Motyw ukrytej prawdy – przedstawianie narracji jako ekskluzywnej lub w oczywisty sposób szkodliwej dla elit rządzących. Cel: obejście filtrów racjonalnych.
Fabrykowanie konfliktów moralnych – przedstawianie dowolnej sprawy jako walki dobra ze złem. Cel: niszczenie zdolności do kompromisu.
Engagement hijacking – celowe tworzenie treści radykalnych lub kontrowersyjnych. Cel: wykorzystanie algorytmów promujących treści generujące interakcje.
Mikrotargetowanie – precyzyjne kierowanie przekazów do określonych grup. Cel: zwiększenie zasięgu narracji.
Polecam pełen tekst:
https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/swiat/2324169,1,1377-dzien-wojny-cherry-picking-false-balancing-mirror-messaging-ta-bronia-walczy-z-nami-rosja.read
Michał Fiszer, współpr. Jacek Fiszer
źródło: 98f23701-26d9-4d7d-8192-fbcb24a87d96_f1400x900
Pobierzto nie jest definicja dowodu anegdotycznego ani sam dowód anegdotyczny nie jest metodą manipulacji. Dowód anegdotyczny to nie jest coś zmyślonego.
Mirror messaging to jest coś całkiem innego
używając prawdziwych doświadczeń też można zbudować nieprawdziwy obraz czegoś. w zasadzie takie działanie jest lepsze od zmyślania, bo trudniej udowodnić manipulacje.
nie wiem czy w artykule też tak to napisali czy
@10129: karygodne jest płacenie za czyjąś pracę w twoim anegdotycznym świecie, w moim płacą mi za moją pracę i ja płace innym za ich - szczególnie jeśli jest tego warta.
no chyba, zę to Ty coś źle zrozumiałeś. bo nie wiem do tej pory czy to cytaty czy Twoja inwencja.
np. Wyspa Węży, Duch Kijowa, babcia strącająca drony słoikami
@ben-cole: Oczywiście w każdym kraju istnieje propaganda na potrzeby wewnętrzne - to się nazywa choćby wychowanie patriotyczne. Amerykański przemysł rozrywkowy to gigantyczna machina propagandy. Ale w czasie wojny to wpływa na morale i podnosi ducha.