Wpis z mikrobloga

Baba szuka wydatków i chce auto zmienić. Jakieś małe suvy czy tam crosovery. Wizualnie podobają się jej: yaris x cross, nowa mokka, Peugeot 2008, Ford puma, Nissan juke, jakieś małe q od audi. Koniecznie automat, 4x4 mile widziane bo gUrki i śnieg.
Problem z tym jest taki, że gdzie nie spojrzę na fora/filmy to każde auto ma problemy. A to Toyota gnije i jest gowniano wyciszona, a to mokka syf bo coś, a to pure tech g---o.
Co z wyżej wymienionych? Co z innych, mogą być u----i. Byleby wizualnie podobne a w środku nowoczesne. Budżet 100k.
#motoryzacja #samochody
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@misiekss: puma z tym 1.0 ecoboost nie jest zła, tylko przy wymianie rozrządu trzeba wymienić pasek pompy oleju i napinacz.

W stanach przez to był proces klientów z fordem, bo te napinacze się psuły (gówniane łączenie z podstawą, bo tylko zaklepane), i pasek oleju zżerał zębatke na pompie, przez to te silniki się psuły.

Jak to ogarniesz (chyba że chcesz nowy, to nie ma problemu), to będzie to autko jeździć.
  • Odpowiedz
  • 2
@G06DbT dzisas przecież to nowe auto to czego się obawiać? Każde nowe auto powinno służyć z kilka lat bez awarii tylko gdy się stosuję do zaleceń producenta.
  • Odpowiedz
A to Toyota gnije i jest gowniano wyciszona, a to mokka syf bo coś, a to pure tech g---o.


@misiekss: Generalnie nie żeby coś, ale większość tych wszystkich ''ekspertów'' od samochodów nawet nie miała z nimi styczności nigdy.
  • Odpowiedz
@misiekss: Niech se baba wybierze coś co jej się podoba i dobierze sobie kolor. Doradzisz coś mechanicznie ciut lepszego to będziesz miał jazdy że się jednak nie podoba.

A tych internetowych ekspertów nie słuchaj, stosujcie się do zaleceń producenta i nic się autu dziać nie będzie (tak, olej co 30 000km nic silnikowi nie zrobi).
  • Odpowiedz
A tych internetowych ekspertów nie słuchaj,


@AnalLog: +1 Ma rację. @misiekss Ogólnie problem z tymi wszystkimi internetowymi ''ekspertami'' jest głównie taki, że oni zazwyczaj gadają jakieś naprawdę niesamowite głupoty nawet często nie dla tego, że dane samochody lub silniki są złe a dla tego, że oni są uprzedzeni do danej marki, do danego silnika itp zapominając, że mamy 2025 rok a nie 2005 i technologia do przodu jednak poszła.
  • Odpowiedz
4x4 mile widziane


@misiekss: to eliminuje chyba wszystkie małe crossovery

mnie to ogólnie brzuch boli na myśl o tych 1.0 czy 1.2 i 3 cylindrach
  • Odpowiedz
@G06DbT: Nie zrobi. Mi w ASO kazali co 7,5 tysiąca przyjeżdżać jeśli chciałbym dłużej pojeździć autem xD

Od 2010 roku we wszystkich autach wymieniam olej co 30 000km i wszystkie auta do dziś jeżdżą a nawet mają przebiegi ponad 300000km na tych samych silnikach.

@misiekss @Cztero0404 Macie tu pierwszego znafce.
  • Odpowiedz
Od 2010 roku we wszystkich autach wymieniam olej co 30 000km i wszystkie auta do dziś jeżdżą a nawet mają przebiegi ponad 300000km na tych samych silnikach.


@AnalLog: Pamiętaj, że też to co ile się wymienia olej zależy od wielu czynników.
  • Odpowiedz
Macie tu pierwszego znafce.


@AnalLog: tak tak, sam jeździłem 1.0 ecoboost, i zrobiłem tym kupę km.

Osobówka to nie jest ciężarowe, że wskakujesz na autostradę, i jedziesz. A wątpię że żona OPa jeździ tylko po autostradzie.
  • Odpowiedz
Osobówka to nie jest ciężarowe, że wskakujesz na autostradę, i jedziesz. A wątpię że żona OPa jeździ tylko po autostradzie.


@G06DbT: Przede wszystkim to 1.0 lub 1.3 na przykład potrafi dziś mieć więcej koni od tych wszystkich osławionych 1.9 tdi do których tak ochoczo ci wszyscy Janusze robią sobie dobrze. No, ale wiadomo po co mieć 1.0 nowe na przykład jak można mieć 2,5 mercedesa świeżutkiego prosto po taksówce z
  • Odpowiedz
@Cztero0404: gdyby nie to, że już nie potrzebowałem transitka, to bym dalej jeździł tym fordzikiem. Bardzo fajnie się tym jeździło, ekonomiczne, a i pocisnąć też się dało jak była potrzeba przelecieć szybko przez kraj Hansa ;)

A subOP to myśli, że jak wymieni ten olej co 30k to wszystko jest ok. No nie. Bo te 30k to bardziej pod bycie eko i leasing jest stworzone. Wiadomo co firmy robią po
  • Odpowiedz
A subOP to myśli, że jak wymieni ten olej co 30k to wszystko jest ok. No nie. Bo te 30k to bardziej pod bycie eko i leasing jest stworzone. Wiadomo co firmy robią po zakończeniu leasingu. Sprzedają dalej. I potem taki Marian czy inny Adrian kupi auto poleasingowe, i narzeka jak to zaraz trzeba było kupę kasy włożyć w auto.


@G06DbT: Nawet nie po leasingu. W Polsce to generalnie bardzo
  • Odpowiedz
I jeszcze jedna sprawa. W tych silnikach z mokrym paskiem dobrą praktyką jest wymiana oleju co 10-15k, bo jak by nie patrzeć, ten pasek będzie parciał (ford zaleca wymianę po 160-180k, widziałem pasek po 160k, i w sumie nie wyglądał źle). Ale jeśli ktoś trafi na stare thp, gdzie pasek umierał po 40k-60k, to powodzenia w wymianie oleju co 30k. Dobrze, że chociaż w tych nowych poprawili, i dali łańcuch.


@G06DbT
  • Odpowiedz
Ma się bmw? Ma się bmw, ale przewody hamulcowe w tragicznym stanie na przykład, ale co tam bo znaczek jest.


@Cztero0404: przez to kupuję samochody na moją kieszeń, i są to fordy ^____^

Ceny przystępne, nawet jeszcze nie ma tyle elektroniki żeby samemu sobie nie naprawić pod blokiem, bo kompa nie trzeba mieć. Zresztą forscan na rok to 20€, więc też tyle co nic.
  • Odpowiedz
przez to kupuję samochody na moją kieszeń, i są to fordy ^____^


@G06DbT: Ja generalnie lubię kilka modeli forda. Ubolewam, że nie ma już mondeo, focusa, kuge też chyba wycofują a na przykład w Chinach albo Arabii masz mondeo/taurusa na takiej samej zasadzie jak było mondeo i fusion. Masz escorta nawet
  • Odpowiedz