Wpis z mikrobloga

#kupujcopolskie <-- nowy autorski tag do subskrybowania

Trwa miesiąc pierwszych komunii, do tego wielkimi krokami zbliża się sezon na dwa kółka, więc dzisiaj zapraszam na przegląd rynku rowerów. Sprawdźmy, którzy producenci są polscy, którzy jedynie składają gotowe modele z importowanych komponentów, a którzy nawet tego nie robią u nas. Zachęcam do kupowania polskich produktów, wspierajmy naszą gospodarkę na skalę swoich możliwości, czyli w zakupach codziennych!

Dzisiaj tematyka wykraczająca poza tematykę aplikacji Pola, więc analizę rynku wykonałem samodzielnie. Analizowałem, czy marka należy do polskiej firmy, czy projektuje i produkuje w Polsce. Dodatkowo wziąłem pod uwagę, czy ramy roweru były produkowane w Polsce (jako najważniejszy komponent). Należy zwrócić uwagę, że większość producentów określa swoje marki jako polskie, ale zwykle komponenty pochodzą z Azji, a w Polsce następuje jedynie montaż finalnego produktu – choć nawet to nie zawsze!

Polscy producenci:
Kross - polskie przedsiębiorstwo z siedzibą w Przasnyszu. Produkuje rowery, ramy i akcesoria rowerowe. Jest właścicielem marki Le Grand i przejął holenderskiego producenta rowerów elektrycznych Multicycle. Z dostępnych źródeł wynika, że Kross montuje rowery w swojej głównej fabryce w Przasnyszu. W fabryce tej odbywa się cały proces produkcyjny, od projektowania po montaż końcowy, łącznie z ramami (ale chyba tylko karbonowymi).
Romet - polskie przedsiębiorstwo produkujące rowery marek Arkus, Delta, Romet i Univega. Rowery w całości wytwarza w Polsce. Firma posiada zrobotyzowaną fabrykę ram w Podgrodziu, do tego lakiernię oraz zakład zajmujący się montażem gotowych rowerów.
Unibike – polski producent z Bydgoszczy. Tam też montuje rowery z gotowych, często importowanych komponentów.
NS Bikes, Rondo, Creme, Octane One – polski producent rowerów z Gdańska, firma 7anna. Producent projektuje rowery w Polsce, ale produkcja ram (zarówno aluminiowych, jak i karbonowych) odbywa się głównie u podwykonawców w Tajwanie.
Accent - jest polską marką należącą do Velo. Projektowanie następuje w kraju, ale produkcja w Azji.
Indiana – marka jest własnością polskiej firmy Media Expert, ale całość produkcji odbywa się w Azji, głównie w Chinach.

Zagraniczni producenci:
Giant – tajwański producent rowerów
Cannondale i GT– producent z USA (produkcja w Tajwanie)
Merida – producent, a gdzieżby inaczej, z Tajwanu
Trek – kolejna marka z USA
Cube – niemiecka marka rowerów (produkcja w Azji)
Scott – firma ze Szwajcarii
Specialized – marka rowerów z USA
Kellys – marka ze Słowacji
KTM – austriacka marka rowerowa
Ghost – niemiecki producent
Canyon – również niemiecka marka
Author – czeska marka
Rockrider, B’Twin, Triban, Riverside – marki należące do francuskiego Decathlonu

Polskich lub częściowo polskich marek na rynku jest całe mnóstwo, dlatego czekam na wasze komentarze odnośnie poleceń konkretnych pominiętych rowerów!

#kupujcopolskie #kupujpolskieprodukty
njay - #kupujcopolskie <-- nowy autorski tag do subskrybowania

Trwa miesiąc pierwszy...

źródło: temp_file7731830734420422436

Pobierz
  • 107
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Kolegiusz: opłaca się, ale jest to nisza. Ramy w kraju robi chociażby Karamba, True Live, Hultaj, Sikorski. I pewnie ktoś by się jeszcze znalazł. Kołodziejów też trochę jest ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale taki sprzęt jest zazwyczaj droższy niż seryjne sprzęty.
  • Odpowiedz
@szkarlatny_leon daj spokój to jest kowalstwo a nie produkcja. Robią to pasjonaci a ich firmy wygasną razem z nimi. To by musiał jakiś gigant się wziasc za produkcje jak kiedyś Mielec. Ja np bardzo kibicowałem czeskiemu Leader Foxowi, pewnie też w Chinach większość robili no ale mieli np tanie ramy dla każdego segmentu sportu. Miałem ramę dirrtowa od nich i to było naprawdę cacko pomimo śmiesznej ceny. Dziś widzę że produkują
  • Odpowiedz
te wszystkie pseudo polskie firmy tutaj wszystko sprowadzają z chin, nic praktycznie sami nie produkują


@MozeSuker: Dziwne, pierwsza z brzegu polska firma Kross twierdzi

Jako jeden z nielicznych europejskich producentów posiadamy własną nowoczesną linię do produkcji ram i komponentów z karbonu.


Więc jak to jest? Bo to, że osprzęt się sprowadza to norma.
  • Odpowiedz
@njay: polecam patrzeć na osprzęt a nie producenta - rower to zawsze składak kilku marek, to nie jest mleko, że je wyprodukowała polska czy chińska krowa xd
  • Odpowiedz
via Android
  • 2
@conamirko Zgadza się, dlatego analizowałem też czy producent produkuje ramy. Cały osprzęt raczej nie będzie nigdy w 100% polski, bo tam jest mnóstwo komponentów, które dostarczają poddostawcy
  • Odpowiedz
@andrzejbambrzej: moim zdaniem w ogóle prezent powyżej 1k na komunię to ciekawy pomysł, ale żyjemy w świecie w którym żyjemy więc już warto to 1500 czy 2000 wydać na coś co będzie działać i łatwo się serwisować - a nawet Rockrider z Decathlona z dołączonym serwisem gratis wypada w tej kategorii lepiej od Rometa czy Unibike (i mówię to jako posiadacz Rometa)
  • Odpowiedz
@njay: czyli polecasz, powiedzmy, polską ramę z toną niskiej jakości dokreconego gunwa, na którym zarobi chińczyk, i to kilka razy bo zaraz trzeba będzie wymienić

Fajny tag, nie ma co - chyba zacznę obserwować
  • Odpowiedz
via Android
  • 2
@conamirko Nie, ja niczego nie polecam, a jedynie analizuję rynek. Jeżeli masz lepsze alternatywy do polecenia, to śmiało, twój wkład na pewno będzie wartościowy
  • Odpowiedz
@njay: wydawało mi się, że już to napisałem, ale powtórzę dla jasności - nie polecam polskich rowerów tak samo jak polskich samochodów bo polskość w tym segmencie jest najgorszym możliwym kryterium.

Jeżeli ktoś chce kupić rower to polecam przejrzeć każdy interesujący model z osobna i przeanalizować z czego został złożony

Jeśli ktoś chce wesprzeć polską gospodarkę to polecam kupić od odpowiedniego producenta szynkę, ser, jajka, warzywa - produkujemy wspaniałe
  • Odpowiedz