Wpis z mikrobloga

Nie mogłem uruchomić Audi A3 8p 2004 2.0 TDI BKD 140km - samochód z dnia na dzień przestał kręcić po przekręceniu stacyjki.
Problemem był rozrusznik, który wymieniłem na nowy.
Samochód po wymianie rozrusznika działał bez zarzutu przez dwa tygodnie.

Dwa tygodnie po wymianie rozrusznika w sobotni poranek odwiedziłem kilka pobliskich lokacji przez co samochód był uruchamiany około 6-7 razy i każdorazowo bez zarzutu. Wróciłem do mieszkania i dwie godziny później wsiadam do samochodu, przekręcam kluczyk i napotkałem identyczny problem który sprawiał, że samochód przestał kręcić i jego uruchomienie było niemożliwe.

Pomyślałem - znowu rozrusznik? Przecież niedawno wymieniłem go na nowy.
Akumulator wyjąłem z samochodu i ładowałem przez całą noc - powinien być w porządku.
Pojechałem do sklepu i wziąłem na próbę kolejny, nowy rozrusznik aby zobaczyć, czy to faktycznie wina rozrusznika i gdy wymieniłem rozrusznik, naładowałem akumulator i spróbowałem odpalić samochód - dalej ani drgnie ani nie kręci.

Spróbowałem odpalić go na popych ale ten zamiast odpalić to zaczął automatycznie hamować przy próbie odpalenia.
Mechanik podejrzewa pęknięty wał lub dwumas z większym prawdopodobieństwem na wał którego naprawa nie będzie opłacalna.

Jak to możliwe, że przez cały sobotni poranek jeździłem i odpalałem go przy czym samochód działał bez zarzutów po czym wróciłem i spróbowałem odpalić samochód po kilku godzinach i okazuje się, że najpewniej konieczna będzie sprzedaż z podejrzeniem uszkodzenia silnika lub złomowanie?

#mechanikasamochodowa
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
@VEEF: Podlaczyc pod komputer i zobaczyc czy sa jakies bledy. Sprawdzic mase silnika, zalozyc klucz na wal i pokrecic walem na luzie. Mechanik to raczej debil, jezeli na ten problem zrzuca dwumase.
Przygasaja kontrolki podczas proby odpalenia? slychac klikniecie rozrusznika? jest iskra? jest wtrysk?
Ale naprosciej, jakis interface do silnika i zobaczyc bledy - bedziesz wszystko wiedzial.
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@bst: został podłączony pod komputer i nie wykazywał żadnych błędów. Kontrolki nie przygasają - słychać kliknięcie rozrusznika.
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@aarahon: Takie było moje podejrzenie po tym jak naładowałem akumulator a problem dalej występował pomimo, że akumulator był sprawny + nawet nie chciał odpalić na kable.
  • Odpowiedz
  • 0
@VEEF: Sprawdzic bezpieczniki duze, zmierzyc napiecie pomiedzy silnikiem a masa podczas proby rozruchu, zakrecic walem kluczem jak wrzucisz na luz, to jest prosty test ktory powie Ci, czy silnik nie stoi a zrobic go mozesz i pod domem. Zmierzyc prad na przewodzie pradowym podczas proby rozruchu, lub chociaz co sie dzieje z napieciem na akumulatorze jak probujesz odpalic. To pozwoli oszacowac czy jakis wiekszy prad jest pobierany.
  • Odpowiedz
@VEEF: ok, czyli masz NOWY rozrusznik z NOWĄ cewką, tak? Jeśli tak to trzeba sprawdzić, czy napięcie dochodzi do cienkiego kabelka, który do cewki rozrusznika dochodzi, ma się tam pojawić 12V po przekręceniu kluczyka na zapłon. Jeśli dochodzi tam napięcie, a cewka wysuwa zębatkę rozrusznika to wina leży po stronie koła zamachowego/silnika. Jeśli nie ma tam napięcia to trzeba szukać usterki w elektryce - przekaźnik bądź czujnik położenia pedału sprzęgła,
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@aarahon: Hej, samochód stał cały czas u mechanika - rozwiązali problem i samochód odpalił.
Mianowicie - przyczyną jest podejrzenie uszkodzonej uszczelki pod głowicą.

Według mechanika - płyn chłodniczy wyciekał i w pewnym momencie zlał się z olejem silnikowym przez co pod żadnym pozorem samochód nie chciał odpalić. W momencie gdy wyczyścili olej silnikowy - samochód odpalił.

Problem niedługo powróci a sam koszt naprawy pewnie nie będzie zbyt mały, dlatego najpewniej
  • Odpowiedz