Wpis z mikrobloga

Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet! Z tej okazji chciałbym wam przybliżyć sylwetki pań, które wzięły udział w rywalizacji Grand Prix Formuły 1 (ʘʘ)

Pierwszą kobietą w historii Formuły 1 była 🇮🇹 Maria Teresa de Filippis. Wystartowała w trzech wyścigach na przełomie lat 1958-1959 za sterami Maserati 250F. Raz ukończyła wyścig, zajmując w sezonie 1958 na torze Spa 10 miejsce. Znacznie lepiej poszło jej w niezaliczanym do klasyfikacji generalnej GP Syrakuz, rozegrane tego samego roku. Zajęła w nim piątą pozycję, co pozostaje najlepszą wśród kobiet pozycją w wyścigu Grand Prix

Drugą, a zarazem jedyną punktującą kobietą w Formule 1 była 🇮🇹 Lella Lombardi. W latach 1974-1976 wystartowała w 12 wyścigach w samochodach zespołów March i Brabham. W przedwcześnie zakończonym GP Hiszpanii 1975 zajęła szóste miejsce, co dało jej 0,5 pkt w klasyfikacji generalnej. Warto też wspomnieć, iż Lella była druga podczas 1976 24h Le Mans w klasie GTP

Trzecią kobietą w Formule 1, a z kolei pierwszą Brytyjką na tej liście jest 🇬🇧 Divina Galica. Próbowała się zakwalifikować do trzech Grand Prix. Raz stanęła na podium za sterami bolidu F1, gdy w 1982 zajęła drugie miejsce na torze Zandvoort w serii o nazwie Brytyjska F1

Z kolei czwartą kobietą w historii Formuły 1 była 🇿🇦 Desire Wilson. Nieskutecznie próbowała się zakwalifikować do Grand Prix Wielkiej Brytanii 1980. Jest jedyną kobietą w tym zestawieniu, która zwyciężyła, tego samego roku, za sterami bolidu F1. Ale... był to wyścig wspomnianej już „Brytyjskiej F1"

Ostatnią kobietą, która próbowała zakwalifikować się do wyścigu była 🇮🇹 Giovanna Amati. Włoszka bezskutecznie za sterami Brabhama BT60 podejmowała próby na początku 1992 roku. Zastąpił ją debiutujący, przyszły mistrz świata F1 Damon Hill... i jemu także się nie udało.

W ten oto sposób wyczerpuje się lista kobiet, które rywalizowały w pełnym weekendzie Grand Prix, co nie oznacza, że ich obecność w Formule 1 na tym się kończy. Susie Wolff dekadę temu odbywała piątkowe sesje treningowe za sterami Williamsa, a Tatiana Calderon czy Jessica Hawkins zajmowały miejsce w bolidzie przy okazji testów bądź dni filmowych.

#abcf1 - tag o Formule 1 historii motoryzacji, zapraszam
#f1 #sport #motoryzacja #rozowepaski
jaxonxst - Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet! Z tej okazji chciałbym wam p...

źródło: Jessica

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

W motorsporcie liczy się albo wielki talent i umiejętność pokazania się albo duże chęci i bardzo zasobny portfel. W pierwszym przypadku bez choćby sredniej kasy i tak nic z tego nie wyjdzie.

Na ulicy codziennie mijacie potencjalnych mistrzów świata w rajdach, formule jeden i innych. Tylko nigdy nie mieli szansy się rozwinąć.
  • Odpowiedz
W motorsporcie liczy się albo wielki talent i umiejętność pokazania się albo duże chęci i bardzo zasobny portfel. W pierwszym przypadku bez choćby sredniej kasy i tak nic z tego nie wyjdzie.


Na ulicy codziennie mijacie potencjalnych mistrzów świata w rajdach, formule jeden i innych. Tylko nigdy nie mieli szansy się rozwinąć.


@Zenekpawel: Jest pełno bogatych córek tatusiów i jakoś żadna nie jeździ w F1, więc kasa nie jest tu
  • Odpowiedz
@Zenekpawel: nie zrozumiałeś mnie. Jest pełno ludzi z kasą. To żadna tajemnica, że jak masz kasę to możesz sobie kupić miejsce w F1, co wiele razy już się działo. I ci ludzie co mają pełno kasy mają też córki. Lecz jak do tej pory nikt takiej córce nie kupił miejsca w F1

A dla zwykłego śmiertelnika co musi wybić się talentem to jest droga przez mękę i pełno wyrzeczeń.
  • Odpowiedz
@bambo_rambo: Ostatnio ich się robi coraz więcej. Mam wrażenie, że działania, które podjęto dekadę temu powoli przynoszą efekty i jest coraz więcej pań na torach. W sumie nawet w tym roku w F4 Luna Fluxa zadebiutuje na torze, ma dziewczyna talent, jest od kilku lat w akademii Mercedesa, a jej starzy srają pieniędzmi.

A kupić fotela w F1 może i dałoby radę, ale trzeba jeszcze wyrobić punkty superlicencji, a obecnie
  • Odpowiedz