Wpis z mikrobloga

#gry #rpg #mmorpg #tibia #piszemmorpgwpojedynke #programowanie

Siema.

Jakiś rok temu, znudzony klepaniem kolejnych aplikacji biznesowych i stron internetowych, postanowiłem wrócić do swoich nastoletnich marzeń – stworzenia własnej gry w stylu Tibii. W podstawówce i gimnazjum ostro jaraliśmy się z ziomkami tym tytułem, więc pomyślałem: "Czemu by nie spróbować?"

Postanowiłem działać. Poświęciłem dwa dni na analizę znanych mi technologii, przestudiowałem jakiś silnik z OTS, poczytałem o komunikacji klient-serwer w tego typu grach, dobrałem technologie… i ruszyłem.

Po 3-4 miesiącach kodzenia solo, po godzinach i w weekendy, doprowadziłem projekt do stanu, w którym:
✔ Jest mikroświat zbudowany w edytorze map (który przy okazji też napisałem),
✔ Są dwa potworki i uproszczony system walki,
✔ Można walczyć z mobami i innymi graczami – ale poza tym niewiele więcej.

W pewnym momencie trochę straciłem zapał. Przeczytałem sporo hejtu na podobne indie gierki w Tibia 2D, Margonem itp. i zacząłem się zastanawiać, czy to w ogóle ma sens. Dodatkowo, czułem, że reimplementacja Tibii po prostu przestała być dla mnie ciekawa. Udało mi się ogarnąć podstawowe mechaniki, wyeliminować bugi, satysfakcja była... więc wróciłem do zarabiania na apkach i stronach.

Ale ostatnio naszła mnie myśl: może jednak warto wrócić do projektu, ale w zupełnie innej formie?
Co gdyby:
- Zamiast fantasy, osadzić grę w innym świecie? (prehistoria, starożytność, średniowiecze, post-apo, a może system ewolucji jak w RTS?)
- Dodać elementy survivalowe i gospodarcze? (mikroekonomia, budowa chatki/twierdzy, hodowla, crafting)
- Wpleść mechaniki tower defense? (np. obrona swojej bazy przed najazdami innych graczy)
- Dodać podróże morskie i odkrywanie nowych terenów?
- Postawić większy nacisk na handel i kooperację ekonomiczno-polityczną?
- Pozwolić graczom na modyfikowanie mechanik poprzez wstrzykiwanie własnego kodu? (coś w stylu hacking w grze)

Szczerze mówiąc, na co dzień nie siedzę w grach, więc może takie rzeczy już istnieją i totalnie nie wypaliły. Może rynek MMORPG 2D jest martwy, a nowe pokolenia wolą Fortnite’a. Nie wiem.

Zastanawiam się też nad otworzeniem projektu i zaproszeniem innych do współpracy – programistów (back/front), grafików i ludzi z ciekawymi pomysłami. Może wspólnie udałoby się zbudować coś ciekawego.

Co o tym myślicie? Czy taki projekt ma sens?
Doba ma 24h, więc jeśli miałbym to rozwijać, to wiadomo – jakaś forma monetyzacji w pewnym momencie musiałaby się pojawić.

To, co zrobiłem siedzi obecnie na https://www.evoloria.com na najtańszym tierze heroku, więc trzeba chwile poczekać na odpalenie gierki.

Pozdrawiam!
hexgate - #gry #rpg #mmorpg #tibia #piszemmorpgwpojedynke #programowanie

Siema.

Jak...

źródło: Zrzut ekranu 2025-02-28 o 11.26.34

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@matti-nn: na sławe raczej nie - nie jestem raczej tego typu człowiekiem ;p Natomiast jeśli chodzi o $$$, to to jest tak gigantyczny projekt, który wymaga tyle pracy, że miło by było jednak na tym zarobić :)
  • Odpowiedz
@hexgate: kilka miesięcy temu wpadłem na podobny pomysł i finalnie doszedłem do takich samych wniosków. IMO taka gra miałaby sens gdyby osadzić ją np. w realiach kolonizacji ameryki, dodać mechanikę tworzenia kopalni, wydobywania złota, tworzenia osad, miasteczek, do tego rajdy bandytów, gangi itd. Ekonomia mogłaby być nawet oparta na własnej kryptowalucie, generalnie możliwości jest dużo, tylko to niekoniecznie jest opłacalna zabawa.
awakening88 - @hexgate: kilka miesięcy temu wpadłem na podobny pomysł i finalnie dosz...
  • Odpowiedz
@hexgate: Godot. Żeby dało się zagrać musiałbym zdeployować serwer, dorobić rejestracje/logowanie itd. więc na tym etapie nie da się zagrać, ale i tak poza chodzeniem nie da się tam zrobić nic więcej, może kiedyś do tego wrócę :)
  • Odpowiedz