Wpis z mikrobloga

We wrześniu zrobiłem mycie łańcucha.
Czyli słoik z benzyną ekstrakcyjną.
Potem specjalny smar do łańcucha.
I szmatka żeby usunąć nadmiar.
Od tego momentu w dni robocze robie codziennie 2 km. Czyli z 300km w sumie.
I wygląda to okropnie.

Pytanie co robię źle ?
Pa kiedyś miałem jubilata 2 nic nie robiłem i łańcuch o wiele lepiej wyglądał.
#rower
Slwk_1 - We wrześniu zrobiłem mycie łańcucha.
Czyli słoik z benzyną ekstrakcyjną.
Pot...

źródło: IMG_20250110_091721

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Sl_w_k_1: o mój boże... ;xxx
wiesz co...jeśli nie bardzo przykładasz się do dbania o rower, to weź to ropą umyj jeszcze raz,kasetę i łańcuch tak samo żeby rdza zeszła i kup sobie taki olej ROHLOFF. na każde ogniwo daj po 1 kropelce. pokręć korbą naście razy lub przejedź się po osiedlu z 1 km. potem zetrzyj nadmiar smaru z łańcucha i rozprowadź na reszte łancucha i będziesz miał bardzo trwałą
  • Odpowiedz
@Sl_w_k_1: Nie ma co się z tym pieprzyć, weź szczotkę drucianą i wszystko porządnie przeleć potem nasmaruj wszystko oliwką do rowerów. Następnie to musi się wymłócić więc zmieniaj na wszystkich przełożeniach, a po dniu czy trzech wytrzyj szmatką i ponownie nałóż oliwkę. Nie zostawiaj mokrego łańcucha po trasie, wytarcie szmatką to 15 sekund.
  • Odpowiedz
@Sl_w_k_1:
Nawet "ciężkie" smary na mokry warun się szybko wypłukują przy codziennych dojazdach. Trzeba smarować dużo i często.
Jak ja dojeżdżałem do roboty zimą to spoko mi się sprawdzało kombo smaru PTFT no name w spreju na czysty łańcuch i na to zielony finish line i jak słyszałem, że smar się wypłukał to smarowałem ponownie finish line nawet na brudne. Jak dojeżdżasz na co dzień to sorry ale musisz się
  • Odpowiedz
Pytanie co robię źle ?

Myjesz łańcuch.
Przy jeżdżeniu w zimie, sensowne opcje są dwie* - pasek lub zostawienie uświnionego łańcucha i okresowe dolewanie ze zrywaniem twardego.
Stary smar zbiera syf i stawia opór, ale jest też świetną ochroną przed wilgocią i (zwłaszcza) solą.


@Sl_w_k_1:
  • Odpowiedz
@metinek5500: no że zamiast łańcucha masz pasek. tak jak w samochodzie gdzie np rozrząd jest na pasku a nie łańcuchu.
Ja nie wiem czego takiego rozwiązanie nie jest standardem bo jest tylko przewaga nad łańcuchem. Na youtube możesz poszukać były filmiki z takim rozwiązaniem.
  • Odpowiedz
tylko że ja mam jeden kilometr do pracy. I czasami po to juz na nic nie mam siły.


@Sl_w_k_1: Skoro nie masz siły dbać o rower to po co się pytasz jak dbać o rower?
  • Odpowiedz
@Sl_w_k_1: miałem to samo, sypną trochę soli w zimie i te oliwki do łańcucha nic nie dają. Jedyne co mi pomogło to wosk do łańcucha, trzyma się dłużej i łatwiej się go aplikuje (nie trzeba za każdym razem czyścić łańcucha przed smarowaniem)
  • Odpowiedz