Wpis z mikrobloga

• 1
@maekkkk: W internecie nic ciekawego nie ma, a zależy mi na rzeczywistej pomocy i doświadczenia osób które już to przechodziły.

Na razie nie jestem rolnikiem więc teoretycznie nie mogę nic budować na działce rolnej....
  • Odpowiedz
  • 0
@maekkkk: Jakie przywileje? Jeśli nie mam statusu rolnika to nic z tego.

W MPZP działka świeci się na pomarańczowo czyli jest przeznaczona na budowę. Kwestia co teoretycznie dalej z tym robić. Podzielić i odróżnić? Pytam tak bardziej życiowo
  • Odpowiedz
@Androo mial3m taki przypadek w rodzinie, na 99% zrobili tak, podzieli działkę rolna 33 ar na 3 po 11 arów, później dokonali odrolneinia, i na jednej stoi juz dom od kilku lat.
  • Odpowiedz
@Androo: jak jest w obrębie geodezyjnym miejskim to nie musisz odrolnić żeby się wybudować. Ewentualnie będziesz musiał wyłączyć z produkcji rolnej część działki, ale to nie jest problem.
  • Odpowiedz
@Androo: Sprawdź dokładnie, bo jeżeli działka jest przeznaczona w miejscowym planie jako teren przeznaczony pod zabudowę np. jednorodzinną, to w ogóle nie jest traktowana jako rolna i możesz od razu wystąpić do UM/Gminy o pozwolenie na budowę.
  • Odpowiedz
  • 0
@zakr3t: Działka w dokumencie notarialnym oznaczona jest jako S-RIVa, więc sama w sobie jest gruntem rolnym. W MPZP przeznaczona jest jako budowlana bo w sumie z jednej strony i z drugiej jest zabudowa jednorodzinna. Kwestia że za pewno trzeba ja wyłączyć z produkcji rolnej, no chyba że jest jak ty mówisz.
  • Odpowiedz
@Androo: Jeżeli, tak jak napisałeś, działka jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego i jest w nim określona jako budowlana (zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna lub inne) to w ogóle nie jest traktowana jako grunt rolny.
To że w ewidencji gruntów przeznaczenie jest jako sad (S-RIVa), w przypadku planu nie definiuje przeznaczenia gruntu, a jedynie użytki znajdujące się na nieruchomości.