Wpis z mikrobloga

#infopigula

Za infopigula:

Lufthansa za 600 mln € wybuduje we Frankfurcie największy i najnowocześniejszy lotniczy port przeładunkowy w Europie do 2030 r. Planuje przejmować polski rynek cargo, który miał być ważnym zarobkiem CPK pod Warszawą.

Ma mieć 330 tys. m2 i umocnić Frankfurt jako centralny węzeł cargo w Europie. Lufthansa niedawno ogłosiła też kluczowe zmiany w swojej strategii dot. Polski – chce operować co najmniej 2x razy w tygodniu na odcinku Frankfurt-Warszawa lub Frankfurt-Katowice i zwiększyć obsługę towarów z i do Polski.

Już teraz udział Lufthansy Cargo w polskim rynku frachtowym wynosi 19,5%, 2x więcej niż rok temu.

Port we Frankfurcie może podważyć sens ekonomiczny CPK, które miało przynieść Polsce miliardy zł z obsługi cargo. Wg planów rządu PiS po licznych opóźnieniach port w Baranowie miał powstać do 2028 r. Wg nowego rządu najwcześniejszy termin to 2032 r. Tak długi czas budowy podważa m.in. ekspert Maciej Wilk. (3 źródła)

CPK to jest lipa ogolnie, nam sie nie oplaca, na szczescie braciom niemiaszkom sie oplaca i rozbuduja we Frankfurcie CARGO bo przeciez wiadomo, kto dostaje duza czesc cla. BRAWO! BRAWO!
Wszyscy usmiechnieci? To jedziemy dalej!
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
Trzymam oczywiście kciuki za braci. Jeszcze tylko dobre połączenia do Frankfurtu z zachodniej Polski i jest git.


@niecodziennyszczon: nasz rzad wychodzi z tego samego zalozenia :D

i chyba w sumie tak jak ty nie rozrozniaja lotnictwa pasazerskiego i cargo
  • Odpowiedz
@93michu93: 600 mln EUR to gdzieś 2,6 mld cebulionów. Powiedzmy, że za inwestycję im wyjdzie 3-4 mld.
U nas za część lotniskową liczą ~40 mld, a za calość sporo-sporo więcej.

Co innego postawić CPK za 200 mld, a co innego sobie sypnąc te 3-4 mld na budowe portu we Frankfurcie, gdzie już teraz jest spory węzeł transportowy. No i niestety w ten sposób mają przewagę.
  • Odpowiedz
  • 293
@93michu93: czy widzisz roznice:

- wybudowanie wielkiego lotniska pośrodku niczego
- rozbudowanie działającego dużego hubu o dodatkowe możliwości ?
  • Odpowiedz
  • 0
600 mln EUR to gdzieś 2,6 mld cebulionów. Powiedzmy, że za inwestycję im wyjdzie 3-4 mld.

U nas za część lotniskową liczą ~40 mld, a za calość sporo-sporo więcej.


@CherryJerry: a wiesz ile hajsu pojdzie ze skarbu panstwa, a ile od prywatnych inwestorow?

Co innego postawić CPK za 200 mld, a co innego sobie sypnąc te 3-4 mld na budowe portu we Frankfurcie, gdzie już teraz jest spory węzeł transportowy. No i niestety
  • Odpowiedz
@93michu93: latalem do US często i dużo.
I nigdy nie robiłem przesiadki w Berlinie , tylko FRA..

latalem LOTem do czikago i potem juz w środku US do Cali...

I co to zmienia?
  • Odpowiedz
  • 1
wielka inwestycja z cyklu przekop mierzei. nikt nie zastanawiał się POCO, ale ze się DA.. no to mamy . kanał którym nawet kajaki nie pływają..


@msr99: tvn i tvpo widze robia dobra robote w glowach wyborcow ale tutaj masz dane:
https://www.money.pl/gospodarka/rekord-na-przekopie-mierzei-tyle-statkow-jeszcze-tedy-nie-plynelo-6940697719761536a.html

to z tamtego roku, wydaje mi sie, ze w tym jeszcze wiecej przeplynelo ale to
  • Odpowiedz
@MistrzKowalski: ile wydamy na to z podatkow, a ile od prywatnych inwestorow?


Ponawiam pytanie, dlaczego rzad nie wyśle kogokolwiek najlepiej doszkolonego do debaty z Wilkiem na ten temat?

@93michu93: co mają nasze podatki do niemieckich inwestycji i z kim i w jakim celu ma negocjować rzad ?
  • Odpowiedz
@93michu93: wow

Przez kanał przepłynęło 291 jednostek rekreacyjnych


czyli zrobili przekop, aby 291 statków z turystami przepłynęło sobie atrakcja
no
  • Odpowiedz
  • 1
@MistrzKowalski: nie, nie, chodzi mi o jasna debate o polskim CPK bez ram czasamowych. Cos takiego jak zrobil Kanal Zero jakis czas temu. Dwoch zwolennikow, dwoch przeciwnikow.

Nigdzie nie napisalem, ze nasz rzad ma negocjowac z Niemcami, tak jak oni nie musza z nami. Chociaz oczywiscie budowac jednego portu ma wplyw na drugi wiec w wewnetrzej krajowej debacie powinno to byc wziete pod uwage.
  • Odpowiedz
@93michu93: Trzeba było się brać do roboty już od 2015, przez 5 lat wszystkie zaplanować, przygotować teren i lać beton od 2020, może do 2025 by się udało co uruchomić i mieć z tego pożytek. A tak to były lata przegadane, wynagrodzenia wypłacane, a efekt jest taki że dalej w Baranowie tylko pola i stodoły. No sorry, jak się o takim projekcie dyskutuje 10 lat zamiast wziąć się do roboty
  • Odpowiedz
@msr99: to jest z soku z buraka czy mamy na to jakies dowody? Jesli tak to mozna im na ryj napluc. Mozesz sie czyms podeprzec?


@93michu93: a dlaczego mam ci dostarczać dowodów ?
znając życie następne co powiesz " to czemu nie zgłosiłeś do prokuratury"

a to moj cyrk ? i moje małpy ?
  • Odpowiedz
  • 0
@msr99: to byly statystyki z jednego miesiaca xD

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Statki-zawitaja-do-Elblaga-Przekop-Mierzei-Wislanej-nie-tylko-atrakcja-dla-turystow-8762839.html
Bedzie poglebiany i wtedy wieksze statki beda plywac.

Moim zdaniem inwestycje sa duzo wazniejsze niz 500+/800+, babciowe, 13/15/20 emerytura i inne smieci. Nawet jesli teraz przez mierzeje nie przeplywa tyle statkow jakie mialy i nie takie duze to w
  • Odpowiedz
  • 0
a dlaczego mam ci dostarczać dowodów ?


@msr99: to ja moge napisac, ze z CPK mielibysmy pierdyliard dolcow w rok i wyprzedzilibysmy USA i Chiny, (Europa sie zwija wiec nie warto wspominac).
No i tez nie bede dostarczal na to dowodow.
  • Odpowiedz
  • 0
Trzeba było się brać do roboty już od 2015, przez 5 lat wszystkie zaplanować, przygotować teren i lać beton od 2020, może do 2025 by się udało co uruchomić i mieć z tego pożytek. A tak to były lata przegadane, wynagrodzenia wypłacane, a efekt jest taki że dalej w Baranowie tylko pola i stodoły. No sorry, jak się o takim projekcie dyskutuje 10 lat zamiast wziąć się do roboty to lepiej w
  • Odpowiedz
@93michu93: Zgodnie z planem Wilda decyzja lokalizacyjna dla CPK miała być gotowa w 2020 roku i... dalej jej nie ma, nie było jej też w październiku 2023. Dwa tygodnie po tych wyborach złożono dopiero wniosek i to pełny błędów formalnych.

Gdzie był Wilk wtedy ze swoimi komentarzami, że rząd opóźnia tak ważną strategiczną inwestycję? Gdzie byłeś ty? Podrzuć chociaż jeden, bo to jest ponad 3 lata opóźnienia, czyli ponad trzykrotnie
  • Odpowiedz