Wpis z mikrobloga

UE chce ratować planetę, dlatego nałożyła 100%-owe cła na chińskie EV, tańsze niż europejskie i z większym zasięgiem.

Czego nie rozumiesz?

PS. Spodziewajmy się nowych podatków w przyszłym roku, aby uratować "europejski" (czyt. niemiecki) przemysł. Volkswagen planuje zamknąć, pierwszy raz od 87 lat, fabrykę samochodów. Fun fact jest taki, że to fabryka EV, bo elektryki coraz gorzej się sprzedają.

#niemcy #uniaeuropejska #bekazlewactwa
123_ - UE chce ratować planetę, dlatego nałożyła 100%-owe cła na chińskie EV, tańsze ...

źródło: qtd2avR

Pobierz
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Volkswagen planuje zamknąć, pierwszy raz od 87 lat, fabrykę samochodów.


@123_: Wszystkie inne koncerny od dawna zamykały fabryki w Niemczech czy innych nierentowanych lokalizacjach i przenosili fprodukcję do low cost country i nie widzę powodu dla którego VW miałby tu być wyjątkiem.
  • Odpowiedz
  • 117
@mateusz-bogacki: Tak jak Boeing przeniósł centrum R&D do Indii. I nagle pojawiło się cudem mnóstwo usterek w 737 MAX, 787 Dreamliner, 777, 777X, a nawet w Starliner i SLS. Nie ma takich przypadków ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@123_: Tu mowa tylko o produkcji, nie RND czy innym inżynieringu ( ͡° ͜ʖ ͡°) VW od dawna produkuje już w Polsce, na Słowacji, w Chinach czy wielu innych lokalizacjach. Fabryki w Niemczech są po prostu nieopłacalne
  • Odpowiedz
UE chce ratować planetę, dlatego nałożyła 100%-owe cła na chińskie EV


@123_: nie wiązałbym cła na chińskie elektryki z dbałością o planetę. To wojna gospodarcza z agresorem i bardzo dobrze, że tak się stało, bo kupowanie chińskich rzeczy w obecnej sytuacji to jak kupowanie bandycie pistoletu, którym strzeli ci w łeb. Kolega powyżej dobrze to skomentował

Widzę, że ściąganie gazu i ropy od Rosji przez kilka dekad, bo "tańszy" niewiele
  • Odpowiedz
  • 1
@Yahoo_: Budowy NS2 nie powstrzymało PO ani PiS, Niemcy mają swoją agendę i z resztą Europy gadają tylko przez Brukselę poprzez nowe podatki, nakazy i zakazy, byle by pompować PKB i PMI.
  • Odpowiedz
@123_: a od kiedy to EV są jakoś bardzo ekologiczne? I wreszcie skąd ten pomysł, że transformacja energetyczna ma się dziać za wszelką cenę, nawet kosztem zaorania gospodarki?
  • Odpowiedz
Według UE od zawsze.


@123_: Jakieś źrodło? Bo coś mi się wydaje, że to ty nie rozumiesz problemu xd

W elektrykach chodzi o to, abyś nie smrodził w miastach. Nadal ekologicznie, ani w kwestii przepustowości i korków nie będą miały podjazdu do transportu zbiorowego, ale trzeba jakoś zrobić dobrze leniwym Januszom, co wszędzie muszą dupę wozić w prywatnej puszce, to daje się alternatywę w postaci EV.
  • Odpowiedz
@jan-fifalski: wolę zapłacic więcej za europejski rower, niż ryzykować śmiercią używając chińskiego elektryka, latał ostatnio filmik jak gościowi w chinach wybuchła bateria od roweru w windzie i go zabiła
Thanks but no thank you
  • Odpowiedz
  • 1
wolę zapłacic więcej za europejski rower, niż ryzykować śmiercią używając chińskiego elektryka, latał ostatnio filmik jak gościowi w chinach wybuchła bateria od roweru w windzie i go zabiła


@Kusher: Mam złe wiadomości, 80% wszystkich baterii, od telefonowych, przez rowerowe, po samochodowe pochodzi z Chin. https://www.atlanticcouncil.org/blogs/new-atlanticist/the-us-wants-to-end-its-reliance-on-chinese-lithium-its-policies-are-doing-the-opposite/

W elektrykach chodzi o to, abyś nie smrodził w miastach.


@wstanczyk: Skład spalin to 72% azotu i 12% pary wodnej. Azot nie wpływa
  • Odpowiedz
Skład spalin to 72% azotu


@123_: Zagadka dla Ciebie - w jakich związkach jest ten azot? Co niby próbujesz zasugerować przez tę wypowiedź? Stary taki arszenik to ma 0% azotu, nic tylko się zajadać xd No i dalej, co to ma za znaczenie, skoro liczą się te toksyczne substancje i nie musi być ich 50% w powietrzu, abyś to odczuł? Chociaż akurat tlenki azotu też są toksyczne i własnie jednym
  • Odpowiedz
Tak jak Boeing przeniósł centrum R&D do Indii. I nagle pojawiło się cudem mnóstwo usterek


@123_: już nie zrzucaj prawdziwych amerykańskich usterek na pajeetów. Większość z nich wynika z zepsutego systemu kontroli jakości i powalonej polityki dostaw, większość tego co wypisałeś to są amerykańskie projekty.
  • Odpowiedz