Wpis z mikrobloga

Jak to jest z tymi Oplami i ich dieslami? Slyszkaem, że w Astrach H i vectrach c występują wadliwe skrzynie biegów - w vectrze chyba tylko w 1.9 150 nie ma problemu. A tak w ogóle, to na czym ten problem ze skrzyniami polega?

A jak jest z Astrą 1.7? Znalazłem takie ogłoszenie, ale zanim komuś dupę zawrócę, to podpytam, czy tu też skrzynia jest z tych awaryjnych. Potrzebuję auta na robienie 100 km dziennie, codziennie, więc trochę się najeździ.

https://www.olx.pl/d/oferta/astra-h-1-7-cdti-125-km-CID5-ID11dKYM.html

#pytanie #motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #opel #astra #kupautozmikro #pytaniedoeksperta
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Shatter: Miałem 1.7cdti 110KM z tą wadliwą skrzynią (M32), zrobiłem 70k km (sprzedałem z przebiegiem 270k) bez problemów. Wadą w tych skrzyniach są łożyska, ponoć wlanie większej ilości oleju niż zalecana pomaga przedłużyć ich żywotność. Jeśli obecny właściciel wymieniał olej w skrzyni to też na plus
  • Odpowiedz
@Shatter: jak skrzynia 6 to awaryjna. Jak w tym 1.7 siedzi taka to kibel. Z różnymi kombinacjami się już spotykałem.

1.9 CDTI to silnik fiata. Ta 150 konna wersja miała klapy wirowe w kolektorze. A tak to standard turbina, EGR, wtryski, przepływka, deumasa wszytko co w nowoczesnych dieslach pada przy pewnym przebiegu, w każdej marce.
  • Odpowiedz
@Shatter: M32 ponoć poprawiona po 2012 czy 14. Problemy z łożyskami przez kiepskie smarowanie i mało oleju. Ogólnie to nie jest tak źle bo nie nie rozpadają się nagle tylko zaczyna je być słychać. I pomaga wlanie większej ilości oleju niż deklaruje opel i zmiana co jakiś czas.
  • Odpowiedz
@Shatter: M32 to też nie wyrok. Kumpel jeździ 6 rok z haczącą trójką. Przyzwyczaisz się w razie czego. Jeżeli stan nie jest agonalny, to trochę pojeździsz. Ale oczywiście lepiej szukać auta z F40.
  • Odpowiedz
@Shatter: ostatnio to klient przytargał mi używkę z jakiegoś rozbitka. Po remoncie które skrzynia miała pół roku wcześniej. Niby za 800 kupił. Do Zafiry B 1.6 turbo to wjeżdżało.

Ogarnięta osoba wsiądzie, odpali i wie czy skrzynia robiona była.
  • Odpowiedz
@Shatter: w m32 i f17 nie wytrzymuje łożysko głównego walka, i zaczyna opiłkować. Opiłki w oleju ścierają pozostale. Można znacznie wydłużyć żywotność skrzyni wymieniając olej.
Skrzynie poprawiali w latach 2012+, dokładając dodatkowe łożysko, które odciąża główny wałek, ale i tak idealnie nie jest.
  • Odpowiedz