Wpis z mikrobloga

Mam pytanie mirki, bo przeszukałem już całego neta i nic nie znalazłem. Jak w blenderze 3D zrobić by obiekt renderował się cały czas, nawet jak jest schowany za innym obiektem? Nie ma czegoś w rodzaju ustawienia priorytetu renderowania dla konkretnych obiektów? No tak tego potrzebuje a dosłownie NIC nie mogę znaleźć :| Skończyły mi się pomysły.

#kiciochpyta #blender #blender3d #grafika #grafika3d
  • 8
  • Odpowiedz
  • 0
@stigmatic: Ale kamera będzie animowana. Musiałbym je z animować tak samo na obu warstwach, bo każda warstwa potrzebuje swojej kamery a nie wiem jak skopiować klucze animacji z jednego obiektu na drugi który jest na innej warstwie. Zresztą, to i tak było by kłopotliwe, bo dwa obiekty mają być ze sobą powiązane. Czyli np. jeden obiekt wewnątrz innego obiektu (który też będzie animowany), ale żeby ten wewnątrz był widoczny zawsze.
  • Odpowiedz
  • 0
@Kleyio: Ale możesz to mieć jako jedną scenę, z jedną kamerą. Dzielisz tylko obiekty na kolekcje "in front" i "others" i odpowiednio je włączasz wyłączasz dla poszczególnych warstw. Tutaj przykładowy plik: https://drive.google.com/file/d/1twQksUNQtQ4MfhbwTI9JlWrlgNc5UY34/view?usp=sharing wyrenderuj różne klatki, żeby potwierdzić, czy o coś takiego chodzi. Obejrzyj sobie view layers w prawym górnym rogu, zobacz które kolekcje są włączone/wyłączone dla poszczególnych warstw i potem zajrzyj do compositing żeby zobaczyć, jak to jest sklejone w całość.
  • Odpowiedz
  • 0
@VGT: rozumiem chyba o co chodzi, udało mi się na nowym projekcie odtworzyć to. Ale w projekcie nad którym pracuje nie wiem jak to zaimplementować, bo tam mam coś podobnego w composition, dlatego że używam dwóch scen z kamerami do innych celów (coś w rodzaju interface na jednej scenie a na drugiej scenie obiekty) i nie wiem jak teraz to ze sobą pogodzić w composition. Tak to u mnie wygląda i
Kleyio - @VGT: rozumiem chyba o co chodzi, udało mi się na nowym projekcie odtworzyć ...

źródło: IMG_4951

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@Kleyio: Robisz tutaj to samo, co w moim przykładzie tylko z geometrią + UI. Więc powinno wystarczyć, że Ten Node, gdzie masz geometrię usuniesz i w zamian wstawisz grupę nodów z mojego przykładu (bez composite - ten zostaje jeden na końcu) i output z AlphaOver podepniesz tam, gdzie wcześniej wpinał się Twój usunięty node. Będziesz miał wtedy taką dwupoziomową strukturę. Najpierw uzyskanie efektu "always in front", a potem sklejenie tego z
  • Odpowiedz