Wpis z mikrobloga

Rozgladam sie za nowa toyota corolla TS combi wersja style, zastanawiam sie jeszcze nad silnikiem czy 1.8 140KM(Hybrid) czy 2.0 196KM(Hybrid Dynamic Force)? W 80% jade miedzy wioskami okolo 100km/h, wyprzedzam okolo polowe aut na trasie. Pozostale 20% to jazda po miescie. 3-4 razy do roku jakas dluzsza trasa w stylu 300km w jenda strone, drogi mieszane wojewodzkie, czy tez szybkiego ruchu lub autostrady i na tych wielopasmowych w zaleznosci od mozliwosci 120km/h lub 140km/h.
Sa duze korzysci z wziecia silnika 2.0 w tym silniejsza czesc elektryczna?
bo z minusow to napewno ze samochod ciezszy, oleju wezmie wiecej, czy tez ubezpieczenie drozsze, ale miedzy 1.8 a 2.0 to tez nie jest raczej jakas przepasc #toyota
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Pmpa ja bym leciał w mocniejszy motor bez chwili zastanowienia, chyba że różnicy w cenie jest 50k
A silniki 1.8 to chyba udane były tak wgl…
  • Odpowiedz
@Pmpa: Jeśli pytasz czy 140 KM w aucie kompaktowym wystarczy do jeżdżenia po wąskich dorgach między małymi miejscowościami, to tak, wystarczy. Wystarczyłoby nawet i 100. Z tego, co piszesz potrzebujesz najzwyklejszego jeździdła, a rozpisujesz się jak przy dylemacie czy wybrać RR czy Bentleya... Ech...
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@kajak98: @rtp_diov 1.8 a 2.0 to roznica 10 kola ale tez tak jak mowie to dochodza jeszcze koszty ubezpieczenia i wymiany oleju, potem jeszcze samochod ciezszy to teoretycznie wiecej pali ale z drugiej strony mocniejszy uklad hybrydowy to rekompensuje w jakims stopniu ale tu ekspertem nie jestem.
Te 10k na silnik to zaden problem, ale moze tego nawet nie wykorzystam to po co przeplacac, nie wiem potrzebuje porady.
A
  • Odpowiedz
@Pmpa: Ja jestem właścicielem takiej Toyoty (TS Kombi 2.0). Bierz większy silnik. kropka. Nie wiem jakie masz doświadczenie z hybrydami. Generalnie ze świateł i tak będziesz pierwszy, ale w przedziale 70-120km zaczyna się wycie silnika i heroiczna próba rozpędzenia tego ~1,5 tonowego cielska z baterią na pokłądzie. nie utrudniaj mu tego przez kupno słabszego silnika a będziesz miał lepszy komfort z jazdy.
  • Odpowiedz
W 80% jade miedzy wioskami okolo 100km/h, wyprzedzam okolo polowe aut na trasie. Pozostale 20% to jazda po miescie.


@Pmpa: w sumie też bym Ci polecił 2.0 tak jak poprzednik napisał. Normalnie poleciłbym Ci 1.8, bo sam taki mam ale u mnie to wygląda inaczej: 80% miasto, 20% reszta. A ty masz odwrotnie. Tutaj przy trasie między wioskami około 100km/h nawet dla 1.8 to jest luzik zarówno aby wyprzedzić jak
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@rtp_diov: wzniesienia to max 5% moich tras, a jezeli chodzi o styl jazdy to ja raczej na spokojnie, zazwyczaj nigdy nie wciskam gazu do dechy, a wyprzedzam raczej dlatego ze lepiej znam trase i tam gdzie ludzie trzymaja 90-80km/h wyprzedzam.

zauważyłem, że zwykle nudzi się na niskich obrotach albo wgle się wyłącza.

ale tu mowisz o ukladzie elektrycznym czy spalinowym czy o czym bo nie ogarniam?

@LuckyLuke_2776 still wiekszy
  • Odpowiedz
ale tu mowisz o ukladzie elektrycznym czy spalinowym czy o czym bo nie ogarniam?


@Pmpa: spalinowym, często po drogach między wioskami w przedziale 70km-100km na rozgrzanym silniku już mi się wyłączał i jechał albo na EV albo wręcz przy zwalnianiu doładowywał po prostu akumulator. Często też po prostu trzymał 1000 obrotów z kawałkiem minimalnie popychając auto i jednocześnie doładowując akumulator. Te 1.8 do 100km to się nudzi, gorzej jest powyżej
  • Odpowiedz
@LuckyLuke_2776 still wiekszy silnik to jednoczesnie wiecej ciezaru i po stronie spalinowej i elektrycznej


@Pmpa: wg. katalogu modelowego mojego rocznika to jedynie ~100kg różnicy w masie i aż ~70KM w mocy. Dla mnie rachunek jest prosty ¯\(ツ)/¯ Mam najmocniejszy silnik jaki był dostępny, a i tak brakuje mi trochę mocy pod butem. tragedii nie ma, często przy wyprzedzaniu lubie sobie też przeskoczyć w tryb sport co dodatkowo rozsierdza te
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 1
@peid-bfs: wzialem 2.0, wrzucam tryb sport i wyprzedzam kazdego. Jako ze 1.8 nie jezdzilem to ciezko mi powiedziec, ale jezeli masz pieniadze to 2.0 jest ok, auto spoko, nie narzekam dobrze mi sie jezdzi. Glowny problem jest taki ze czytanie znakow resetuje sie co wlaczenie silnika, ale to raczej w kazdym aucie z 2024 tak bedzie. Do tego widok z czujnikow wlacza sie dopiero jak podjedziesz do przeszkody, gdzie w
  • Odpowiedz
@Pmpa: Dzięki za info. Powiedz jeszcze jak wyciszenie i podstawowe audio. Przy prędkościach ok 140 można spokojnie rozmawiać ? włączona muzyka nie jest zagłuszana przez otoczenie ?
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@peid-bfs: wyciszenie jest solidne, raczej nie top ale jest to wyzsza polka niz kia sportage
w ktorej na jezdzie probnej przy 60 sie czulem jak w ursusie. max lecialem 2 paki i raczej nie kojarze drastycznego pogorszenia warunkow. Passatem b4 przy 120 odczuwam ze jest zauwazalnie glosno, 140 to juz jakby mial sie rozsypac. Passat b6 przy 140 maszyna byla stabilna ale bylo wyraznie glosniej. Co do radyjka to masz
  • Odpowiedz