Wpis z mikrobloga

#programowanie #python #automatyka #plc #chwalesie

Nie jestem programistą, Pythona w ogóle nie znałem, coś tam w PLC skrobię. Naszła mnie ochota, sprawdzić jak w tym Pythonie się programuje. Postanowiłem napisać system wizyjny, co ma wykrywać obiekty (pudełka na taśmociągu) i podawać ich współrzędne i orientację do PLC.

Posklejałem trochę kodu ze stacka, trochę z tutoriali na YT. Biblioteka OpenCV do obróbki obrazu i opcUA do komunikacji z PLC. Trzy dni i już wszystko działa, teraz tylko wszystko przepisuję w bardziej czytelny sposób, rozbijam wszystko na kilka mniejszych funkcji, dodaję komentarze. W sumie spoko ten cały Python, ciekawe wyzwanie.
  • 19
Trzy dni i już wszystko działa, teraz tylko wszystko przepisuję w bardziej czytelny sposób, rozbijam wszystko na kilka mniejszych funkcji, dodaję komentarze.


@i-marszi: czyli jesteś programistą ¯\(ツ)/¯

Przykro mi, akurat jest kryzys w IT więc będzie Ci ciężko pozbierać się po tym całym programowaniu ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Na szczęście możesz się jeszcze resztką sił wyrwać z tej upadającej branży zanim zastąpi Cię AI https://www.castorama.pl/ukladanie-plytek-krok-po-kroku-ins-1001191.html
  • 1
@Re_mi:
Około 1500 ms jedna klatka z kilkunastoma obiektami. Korzystam tylko z CPU, jak wrócę do roboty to zobaczę jak to dział na GPU, bo w domu mam tylko kartę zintegrowaną. Myślę, że ja to zrobiłem kiepsko, ktoś z lepszymi umiejętnościami w OpenCV pewnie by to napisał dużo lepiej.
  • 6
@Re_mi:
Dokładnie to wszystko wychodzi 0.37 s. Zobaczę jak to zepnę z fizycznym PLC a nie symulatorem. No i jeszcze najważniejsze, jaka jest dokładność tych współrzędnych co przechwytuję. W testach na oko wychodzi spoko :)

@MilionoweMultikonto
Ja już mam robotę i nie szukam nowej, mam nadzieję, że do emerytury się dokulam jakoś. Praca z ludźmi, więc możliwe, że AI da mi spokój :)
  • 1
@klefonafide:
Na dokładne testy jeszcze przyjdzie czas :) Spokojnie.

@fiddle

Btw, opc ua posysa w wielu rozwiązaniach bo generuje opóźnienia.