Wpis z mikrobloga

Hej, proszę o podpowiedzi czy o czymś nie zapomniałem. Mam nowe 20-miesięczne auto. Generalnie głównie to wymieniam w nim olej i filtr oleju (co 7500 - 8500 km lub co pół roku zależy co pierwsze). Auto to benzyna (zagazowana) z wtryskiem pośrednim i bez turbiny, a konkretnie to Fabia Kombi 1.0 MPI 60 KM 2022.

Oprócz oleju są też inne obiekty, którymi trzeba się zająć. Tak więc, co 30 000 km lub co rok zależy co pierwsze (zwykle pierwszy interwał kilometrowy, interwał czasowy pro forma dodaję) wymieniam:
- świece
- filtr powietrza z przeczyszczenie komory filtra powietrza
- filtra kabinowy + full serwis klimatyzacji

Obecnie po 20 miesiącach przekroczyłem 60 000 km i pora na nieco większy serwis (co 60k km lub co 2 lata). Zawiera się w nim to samo co 30 000 km plus:
- wymiana hamulców (tarcze i klocki) przód
- dokładne czyszczenie hamulców (bębny) tył
- wymiana płynu hamulcowego
- regulacja ręcznego
- wymiana płynu chłodniczego wraz z dokładnym przepłukaniem obiegu chłodniczego
- skrzynia biegów: wymiana oleju przekładniowego wraz z przepłukaniem + regulacja linek, wybieraków
- czyszczenie przepustnicy
- czyszczenie kolektora dolotowego
- czyszczenie EGR
- czyszczenie odmy


Dla pełniejszego obrazu dodam, że w większych interwałach planuję następująco:
# Co 90 000 km lub 3 lata - to co 30 000 km plus:
- wymiana poduszek silnika
- wymiana amortyzatorów i sprężyny
- wymiana wycieraczek
- wymiana filtra paliwa
- wodorowanie silnika

# Co 120 000 km lub 4 lat - to co 30 000 plus co 60 000 km (oprócz czyszczenia bębnów) plus:
- wymiana hamulców tył (bębny)
- wymiana tłumików
- wymiana gum w zawieszeniu (np. gum stabilizatora, itp.)
- wymiana hydropopychaczy
- sprawdzenie stanu zaworów*1
- wymiana paska klinowego

# Co 180 000 km lub 6 lat - to co 30 000, co 60 000, co 90 000 km plus
- wymiana akumulatora
- regeneracja alternatora*2
- wymiana uszczelki pod głowicą
- wymiana termostatu

- wymiana całości rozrządu*3
- pompy wody*3

*1) później sprawdzanie co 75 000 km lub 2.5 roku, *2) później regeneracja co 120 000 km lub 4 lata, *3) później co 150 000 km lub 5 lat

No ale skupmy się na serwisie tym co 60 000 km na który właśnie mam zamiar umówić się na dniach. Coś dodać?

#motoryzacja #samochody #warsztat #mechanika #mechanikasamochodowa #kiciochpyta
Adamfabiarz - Hej, proszę o podpowiedzi czy o czymś nie zapomniałem. Mam nowe 20-mies...

źródło: 20220527_055532

Pobierz
  • 209
@Adamfabiarz nie ma czegoś takiego jak profilaktyczna wymiana uszczelki pod głowica przy przebiegu 180kkm, to pociąga za sobą obróbkę głowicy, wymianę wielu elementów, koszt kilka tysięcy zł. Żadnego zysku, samo ryzyko że ktoś coś źle zrobi, albo fabrycznie nowa część będzie wadliwa i zara będziesz robił drugi remont, albo szukał silnika.
Ten post wygląda na trollowanie, wcześniejsze to myślałem ze jesteś po prostu inny mówią delikatnie ;)
@zaufaj_mi_jestem_inzynierem: bardzo dobrze napisane, profilaktycznie przy 100k można wyjechać silnikiem na zewnątrz, zrobić full remont, tłoki pierścienie, szlif wału, #!$%@? muje, zostawić 10k u mechanika, ale pytanie, po co? Czytam jego wpisy, podobno przedsiębiorca, a zamiast kalkulować to on wywala kasę wymieniając elementy, które tego nie wymagają.
@shroon No ja też do tej pory zrobiłem 60k km i póki co jestem jeszcze przed tym większym serwisem, i póki co jedyne co robiłem to 7 x olej + plus filtry + 2 razy klima. Klima byłaby raz, ale jedna Czeszka narzygała mi w aucie, i dlatego 2 x serwis klimy + jeszcze pranie tapicerki. A oprócz tego miałem tylko autodetailing (w tym nałożenie folii PPF), konserwację podwozia i montaż butli