Wpis z mikrobloga

Dopiero co przez tagi #swiatlowody #siecikomputerowe przewinęło się wręcz kilka dyskusji o klonowaniu ONT od dostawcy i zastępowaniu ich własnym ONT SFP, a tu jak raz mam służbowo na tapecie ciekawostkę w temacie, do pokazania kolejnym chętnym do testowania, bo w internetach napisali, że da się: zgłoszenie z dość wysokim priorytetem od klienta mojego pracodawcy (duży producent IT/Telecom), brytyjskiego operatora ISP: cały PON leży, usługi leżą, abonenci doń podłączeni kwiczą.
Pracuję jako wsparcie techniczne, zgłoszenie trafiło do mnie. Przeglądam ściągnięte z urządzeń logi i pierwsze co znalazłem, to ONT, które niby jest w sieci, ale nie zgłasza żadnych pomiarów i parametrów, a co ciekawe, wczoraj (czyli mniej więcej od kiedy są problemy), to ONT najpierw zniknęło z sieci, chwilę potem na chwilę się pojawiło inne, ze złym ID, a za następną chwilę, tamto wróciło.
Oj chyba abonent będzie miał problemy :D
  • 30
  • Odpowiedz
  • 12
@Jarek_P jakby operatorzy nie wciskali na siłę całych routerów tylko dawało wybór router /ont/SFP to by nie było takich problemów
  • Odpowiedz
@Jarek_P: a co za problem zapytać użytkownika zdanie? on nie jest tylko do płacenia abonamentu.
kabel z mojego isp idzie najpierw do mojego przełącznika z vlanem i w dupie mam to że mu się nie podoba. Chcę mieć 2 routery to mam 2 routery, czy tplinki czy wirtualka opensensa to moja prywatna sprawa granica isp to kabel do mieszkania/przełącznik na bloku.
  • Odpowiedz
@Pan_Slon: nie, isp nie powinien się wpieprzać tam gdzie nikt nie pytał. jest 80% zielonych klientów którzy to mają w dupie ale są tacy jak ja co chcą sam kabel ze ściany i sam sobie to ogarniać.
  • Odpowiedz
  • 1
jakby operatorzy nie wciskali na siłę całych routerów tylko dawało wybór router /ont/SFP to by nie było takich problemów