Wpis z mikrobloga

@Larsberg Kiedyś gry były tworzone przez pasjonatów i to było widać i czuć. Ograniczenia sprzętowe były takie, że te parę osób wystarczało żeby to był topowy poziom na danej platformie. Dzięki swojej niewielkości mogli też bardziej poeksperymentować z mechanikami. To było fajne, że te znane przez każdego gracza bestsellery były tworzone z miłością.

Obecnie gry AAA to setki, a nawet tysiące osób oraz budżety rzędu kilkudziesięciu-kilkuset mln $. Przy takich liczbach nie
@Larsberg i masz rację że się cieszysz. Kiedyś gry nie były lepsze ale my byliśmy młodsi. Ja mam 44 lata i niestety ale gry mnie nie cieszą już. A grałem od c64 a wcześniej nawet ponga. I zdaje sobie sprawę że nie może być tak że wszytskie gry są teraz nudne bo to niemożliwe - to ja się zmieniłem. Kiedyś grałem dużo i dawalo to frajdę;(
@Larsberg: Za 25 lat ktoś powie, że dzisiejsze gry wyglądały jak gówno ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak za dzieciaka odpaliłem gierkę na świeżutkiej Riva Tnt2 to mi gały z orbit wywaliło i myślałem, że gry nie mogą być ładniejsze ;D
@Larsberg: teraz gry są lepsze graficznie i często pod względem reżyserii. Z drugiej strony kiedyś gry były bardzo grywalne(jak nie miałeś porównania) i wywoływały większe emocje bo były czymś na prawdę wyjątkowym - teraz nie ta graficzna perełka to inna. Wyobraźnia nadrabiała.
Ani wtedy ani teraz nie jest pod względem gier gorzej, jest inaczej.
@Larsberg: odbiór gier był i będzie subiektywny. Jak wracałem do starych gier to byłem zaskoczony jak zła jest grafika, choć pamiętam je jako graficzne cudeńka. Wyobraźnia działała. Jak wejdzie grafika jaką reklamują na najnowszym unreal engine, to twój screen też będzie passe w oczach przyzwyczajonych do wyższego poziomu detali i realizmu.
@dasfddklfdslkfkx: odpowiem na to jako człowiek pracujący w gamedevie od wielu lat - na dziesiątki osób które poznałem w tej branży pasjonaci to pojedyncze osoby, a ponad połowa w ogóle nie gra w gry, niektórzy wręcz gardzą graczami uważając ich za duże dzieci. Stąd też w końcu kryzys w branży bo zarobki rosły i rosły, zatrudniano każdego jak leci, a większość gier które w ostatnich latach wyszły w Polsce to crapy
@Larsberg: Gry nie były lepsze. Na pewno nie pod względem dostępnej technologii. Może pod względem pomysłu na grę czy kreatywności twórców. Natomiast to co było lepsze, to to, że było "mniej wszystkiego" i człowiek nie był przeciwbodźcowy. Dziś masz dziesiątki super tytułów, a człowiek nie potrafi się tym tak cieszyć jak kiedyś prostą grą z DOSa.
@Larsberg: Wiele straciles. Atmosfera wokol gier kiedys a teraz to bylo niebo a ziemia. Ludzie jednoczyli sie, bylo duzo for dyskusyjnych (nie jakies #!$%@? discordy) na ktorych poruszalo sie wiele ciekawych a społeczność moderska miała swoje prosperity.

A grafika wcale nie była zła na tamte czasy, ludzie byli tym zachwyceni i nie wyobrazali sobie niczego lepszego bo nie bylo. Poza tym monitory wzgledem tych dzisiejszych byly tez mniejsze.

Najlepsze w tej