Wpis z mikrobloga

#samochodyelektryczne #samochody #ciezarowki #motoryzacja

https://www.forschung-und-wissen.de/nachrichten/technik/groesstes-elektrofahrzeug-der-welt-muss-nicht-geladen-werden-13373267/bild-5

Ta największa na świecie ciężarówka elektryczna waży 110 ton z ładunkiem i nigdy nie potrzebuje ładowania. Wręcz przeciwnie. Oddaje do sieci co roku 77 000 kWh. To odpowiednik kilku-kilkunastu domów na których zainstalowano panele fotowoltaiczne.

Pracuje w Szwajcarii i transportuje urobek z wyżej położonego miejsca wydobycia do położonego niżej dalszego systemu transportowego.
20 razy dziennie produkuje około 200kWh, a następnie oddaje je do sieci. Oszczędza rocznie około 50 000 litrów #diesel.

Wołam @patefoniq bo chciał zobaczyć elektryczną ciężarówkę, która zabiera 20-30 ton na pakę.
  • 20
@Yelonek Kłania się logiczne myślenie, żeby zacząć cały ten cykl to trzeba najpierw akumulator naładować, bo magicznie ta ciężarówka się nie zjawiła na pierwszy załadunek. Już nie wspomnę o energii potrzebnej do jej załadowania, żeby mogła jechać w dół.
Kłania się logiczne myślenie, żeby zacząć cały ten cykl to trzeba najpierw akumulator naładować, bo magicznie ta ciężarówka się nie zjawiła na pierwszy załadunek. Już nie wspomnę o energii potrzebnej do jej załadowania, żeby mogła jechać w dół.


@Szkodnik1: Masz rację, to wszystko jest bez sensu. Dzwonię do Szwajcarii, żeby wyłączyli tę ciężarówkę.

Tak, kurde, za pierwszym razem bateria została naładowana. Od tamtego czasu odadaje energię do sieci.
Myślę też, że
Tych ciężarówek w kopalniach nie ładuje się taśmociągami


@Szkodnik1: Nie wiem czy ja się jąkam czy co, ale nie pisałem nigdzie, że ładuje się je taśmociągami. Polecam czytać dokładniej zamiast czepiać się słówek.
@PiotrFr: Nie wiem o co chodzi @jurekj-gagarin mu z tym sraniem, chyba próbował w przenośni nasrać na pomysł, ale jeśli bateria opróżnia się blisko zera, to inżynier, który to projektował powinien być z siebie dumny. Jak inaczej miałaby się napełnić w drodze na dół?

Dla pesymisty szklanka jest do połowy pusta, dla optymisty do połowy pełna, a dla inżyniera 2 razy za duża.