Aktywne Wpisy
jmuhha +33
ktos mi wytlumaczy czemu deweloperzy nie budują bloków 12-13 piętrowych jak kiedyś?
-zapotrzebowanie na mieszkania jest tak duże, że i tak by to ludzie kupili,
-potrzeba mniejszej działki na budowe dużego budynku,
-technicznie to prawie taki sam budynek jak 4 piętra?
-stare osiedla mają 13-piętrowce i nawet zieleń / parkingi wokół
wiec czemu sie tego nie buduje juz?
#pytanie #bloki #mieszkania #nieruchomosci
-zapotrzebowanie na mieszkania jest tak duże, że i tak by to ludzie kupili,
-potrzeba mniejszej działki na budowe dużego budynku,
-technicznie to prawie taki sam budynek jak 4 piętra?
-stare osiedla mają 13-piętrowce i nawet zieleń / parkingi wokół
wiec czemu sie tego nie buduje juz?
#pytanie #bloki #mieszkania #nieruchomosci
Poszukuję czegoś, co pomoże mi napisać algorytm wrzucania pudełek do pojemnika w 3D. Najlepiej z wizualizacją.
Definiuję sobie listę pudełek i wymiary dla każdego z pudełek. Definiuję pojemnik i jego wymiary. Dla uproszczenia wszystko jest prodłopadłościanami. Następnie wpadają one losowo do pojemnika. Chcę policzyć prawdopodobieństwo wystawania ich z pojemnika, poprzez przeprowadzenie X symulacji (>10000).
Trzeba uwzględnić, że pudełka mogą być w dowolnej orientacji, a nie leżeć tylko na jednej z płaszczyzn.
Poszukuję jakichkolwiek materiałów z tym związanych. Problem jest podobny do 3D bin packing problem ale jednak nie jest to to samo, bo w tamtym problemie zazwyczaj stosuje się relaksację, poprzez układanie pudełek na jednej z 3 płaszczyzn.
ChatGPT nie jest pomocny, albo źle definiuję mu problem. Ewentualnie nie potrafi napisać do tego kodu, bo będzie to raczej mocno skomplikowany kod.
@RopuchYtong: Jakbyś to chciał faktycznie zrobić przynajmniej semi-optymalnie to byłby skomplikowany kod na jakąś optymalizacje. Ale ty chcesz symulować wrzucanie na pałe. Musisz sobie napisać logikę wykrywania "kolizji 3d", podobną jak w dowolnej grze 3d. Tu masz wzorki: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Games/Techniques/3D_collision_detection
Do tego pytanie jak bardzo chcesz tu symulować fizykę tego wrzucania. Bo na dobrą sprawę to potrzebujesz napisać taki mini-silnik fizyki 3d.
Nie myśl w