Wpis z mikrobloga

@apee: W Blenderze też możesz rzutować napis na model, ale w związku z tym, że oba programy działają na kompletnie różnych zasadach takie rozwiązanie może spowodować problemy z shadingiem obiektu na który rzutujesz tekst. Lepiej jest zrobić to teksturą i faktycznie nie są to dwa kliknięcia.
@apee: Jeżeli to płaska powierzchnia to można po prostu użyć obiektu "Text" w minimalnej odległości od płaszczyzny i wyłączyć mu dodatkowo rzucanie cienia, ja sam często tak robię, natomiast jeśli potrzebujesz umieścić np logo na jakiejś obłej powierzchni, to gęsty plane z nałożona odpowiednią teksturą, i modyfikator shrinkwrap.
@apee: w jakim celu ten model? Nie wszystko może być użyte w każdym przypadku. Jak chcesz coś pod gamedev, to najlepiej będzie zrobić to na floaterach i bake'ować w normalkę. Jak pod druk 3d to potrzebujesz to jako siatkę.
@apee: w takim razie nie ma szczególnego znaczenia jak to będziesz robić, bo i tak efekt będzie prerenderowany. Nie polecałbym jednak tworzenia siatki tekstu bezpośrednio w modelu. Najprostszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie floaterów. Tutaj jest film pokazujący jak to zrobić z bake'owaniem w SP - autor wykorzystuje Mayę, albo w Blenderze robisz dokładnie to samo.
KaiserBrotchen - @apee: w takim razie nie ma szczególnego znaczenia jak to będziesz r...