Wpis z mikrobloga

Mirki pomocy, chce się przebranżowić od dłuższego czasu myślę o grafice. Za rok mam plan iść na studia grafikę (wiem że nie są potrzebne ale to jakieś osobiste ambicje żeby zdobyć ten papier i wyrwać się że swojego miasta) jakiś tam dryg artystyczny mam rysuje, maluje, za dzieciaka tworzyłem swoje tekstury modele i sprawiało mi to radość. Mój problem jest taki że mam rok i przez ten czas chciałem siąść i samemu zacząć naukę. Trochę czytam i najbardziej mnie ciągnie do grafiki 3D, a mniej do 2D wydaje mi się nudne tworzenie loga, wizytówek itd. Ale w tym problem ze do grafiki 2D próg wejścia wydaje się mniejszy. Patrzę na grupach na portfolia ludzi którzy robią piękne rzeczy a potem piszą że od roku nie mogą znaleźć pracy. I tutaj mój strach że pójdę w zła stronę i ostatecznie zostanę bez pracy i zmarnuje czas kiedy mógłbym iść w inną stronę. Niby wiadomo że jeśli ma się na coś zajawkę to wcześniej czy później to się opłaci ale wiadomo. Jeszcze do tego Ai i komentarze że grafików kolorowa przyszłość nie czeka. Po prostu jestem rozbity. Nawet jeśli 3D to archivz, gamedev, czy wszystkiego po trochu? Jakie programy blender, cinemy4D, Adobe substance, zbrush? Też ciekawi mnie jak to jest z archivz widziałem że ludzie wykorzystują gotowe modele itd. A potem tylko renderuja czy tka wygląda ta branża gdzie modelowanie w tym? :D Waszym zdaniem jaka jest przyszłość ogólnie branży 3D? Macie jakieś porady od czego zacząć, czego się uczyć, co robić, jakie kursy, kanały na YT, artyści których warto śledzić. Dzięki za pomoc, i sorry za lanie wody ;) #blender #januszeblendera #grafika #grafikakomputerowa
  • 15
@WojowniczyKamil: wdupiać się w grafikę jak się nie ma podstaw w czasach generatywnego ai to trochę strzał w stopę, chyba, że okażesz się jakimś unikalnym talentem. Ogólnie to powodzenia, ale rok to może być mało czasu by ogarnąć podstawy tych programów o których wspomniałeś. Jaki masz budżet na licencję? Czy może będziesz je kombinować przez uczelnię? Jak myślisz o gamedevie to jeszcze przydałoby się dorzucić jakiś Unreal Engine czy coś podobnego.
jak się nie ma podstaw w czasach generatywnego ai to trochę strzał w stopę


@istp: Wyjaśnisz mi na czym polegają te podstawy AI? Kto z branży masowo wykorzystuje AI w projektach?
@istp tego czasu będzie więcej bo jak się uda to jeszcze okres studiów, więcej trochę czasu będzie na naukę. I właśnie jedni piszą że grafika 3D ma przed sobą przyszłość bo jest tego coraz więcej i za naszego życia ai nie zastąpi człowieka, a z drugiej strony nie wiadomo co będzie za 5/10 lat patrząc w jakim tempie to się rozwija. Jeśli chodzi o budżet do spory, trochę mam odłożone więc to
@WojowniczyKamil: Kreatywności AI raczej nie zabierze. Współczuje artystom 2d, bo to co robią takie midjourney czy leonardo.ai, których dość dużo używałem/używam to jest niesamowite i zabierze wielu osobom pracę. W 3d AI dopiero raczkuje, ale już potrafi robić prostę modele. Podobnie sprawa ma się z texturowaniem AI.

Osobiście przygodę z 3d zacząłbym z Blenderem:
podstawy jak pączek Tutorial Donut
-Grant Abbitt - cały kanał polecam, fajne ma też kursy na Udemy
-Josh Gambrell do hardsurface modeling


@Mattael: wszystko tylko nie on (°°
Jak ktoś chce uczyć się modelowania HS to dobrym wyborem jest Tim Bergholz (ChamferZone) albo np. kanał Arrimus3D na YT.

Gambrell i ten jego kolega Ryurri (czy jakoś tak) nie mają pojęcia o poprawnych technikach modelowania. Uczą masy błędów, nie wiedzą jak powinna wyglądać poprawna siatka, a ich jedynym rozwiązaniem
@WojowniczyKamil: Odraczam ten wątek w kwestii AI. Z perspektywy kogoś, kto rzeczywiście pracuje w branży i zna i 2D i 3D. Otóż. Nikt nie traktuje grafiki AI serio. Co najwyżej używamy tego zamiast malowania kresek w paintcie, żeby przedstawić pomysł. Potem dalej trafia do konkretnego artysty, który dalej z tym będzie handlować. Zagładę wieszczą ludzie, którzy nic nie mają wspólnego z tym zawodem i co najwyżej słyszeli od kolegi koleżanki żony.