Wpis z mikrobloga

Polska razem z "doborowym" towarzystem czyli z Bułgarią, Turcją, Arabami i Teksasem to kraje z najgłupszym, tak wysokim, limitem prędkości. Nikt inny tak nie ma. Polska ma najwyższy w Europie współczynnik śmiertelnych wypadków/przejechane km, a ma też tak wysoką prędkość na autostradach. Podczas gdy Holandia ZMNIEJSZYŁA w godzinach dziennych, niedawno prędkość na autostradach ze 130 na 100 (mapa poniższa tej zmiany jeszcze nie uwzględnia), to Polska niedawno ją zwiększyła do 140. Absurdalny pomysł. Limity w Polsce powinny być jak w Szwecji- 110 na autostradach i 70 poza miastami, punktowo zwiększane do 120 i 80. Większość polskich dróg nadaje się na 70 km/h najwyżej. Wiem, że na austostradach jest bezpieczniej itd.., ale biorąc pod uwagę polskie współczynniki wypadków to absurdem jest posiadanie takich limitów. Ponadto powinno być pełno kontorli prędkości na atustradach jak w normlanych krajach.
Do grona tych głupich wysokich limitów należy doliczyć też Niemcy, jednak nie do końca, bo na tej połowie niemieckich autostrad, gdzie nie ma limitów jest prędkość zalecana (Autobahn-Richtgeschwindigkeits-Verordnung): 130 km/h i za jej przekroczenie, w pewnych warunkach, np. wypadku, jest się karanym, więc nie do końca tak jest, że jest tam bez limitu akurat. Natomiast w Niemczech tam, gdzie są ograniczenia na autostradach, jest znacznie częściej niż w Polsce, fotoradar. Na odcinkach bez ograniczeń 90% kierowców jedzie i tak 120-130 najwyżej.

#polska #polityka #samochody #transport #motoryzacja #prawo #infrastruktura #swiat
nowyjesttu - Polska razem z "doborowym" towarzystem czyli z Bułgarią, Turcją, Arabami...

źródło: 1200px-World_Speed_Limits.svg

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

albo nie potrafisz opanować samochodu i tyle.


@FightMaker: A co niby jest do opanowania przy tej prędkości w sprawnym samochodzie nawet 20 letnim? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

co nie potrafią wyprzedzać i wylatują na czołówkę,

Przygłupy czy nie, byle błąd i robi się strasznie. Od tego są drogi szybkiego ruchu, żeby tych najniebezpieczniejszych manewrów nie robić na pasie pod prąd. Ja jestem przyzwyczajony do esek i
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod: W Niemczech też możesz być ukarany za prędkość toretycznie bez limitu i napisałem też o Niemczech, akurat ten przepis w Niemczech jest głupi ALE nie do końca tak jest, że tam nie ma limitów, bo na tej połowie niemieckich autostrad, gdzie teoretycznie nie ma limitów jest prędkość zalecana (Autobahn-Richtgeschwindigkeits-Verordnung): 130 km/h i za jej przekroczenie, w pewnych warunkach, np. wypadku, jest się karanym, więc nie do końca tak jest,
  • Odpowiedz
@nowyjesttu: Czy Ty nie rozumiesz, że na drogach szybkiego ruchu, to nie prędkość zabija, bo one SĄ dostosowane do wysokich prędkości? Pokaz statystyki, z których by wynikało, że istnieje taki problem.

Bo oni to jeżdżą "szypko, ale bespiecznie", a afekt jak w oficjalnym raporcie UE o wypadkach poniżej. Różnice między Polską, a np. Norwegią czy Szwecją są KOLOSALNE, kilkasetprocent, efekt tego absurdalnego "myślenia" Janusza, memowej małpy Polak po prostu.


Tak,
FightMaker - @nowyjesttu: Czy Ty nie rozumiesz, że na drogach szybkiego ruchu, to nie...

źródło: Screenshot_20230907_173144

Pobierz
  • Odpowiedz
@nowyjesttu: to oczywiście racja, Polska to kraina rajdowców dla których 140 to mało, i to nawet kiedy przecietne auto w Polsce to nastoletni złom. Mało który producent w ogóle chce brać odpowiedzialność za swoje auto przy prędkości 160+ (a niektórzy wręcz chca blokować na 180 bo obciazenia na konstrukcji rosną bardzo skokowo i zmiana faktury asfaltu może nas wytrącić) ale nasi korsarze wiedzą lepiej niż inżynier który to budował i
  • Odpowiedz