Wpis z mikrobloga

Mireczki z tagów #rower #szosa #gravel #rowery jest jakaś opcja by poprawić hamowanie tylnego koła jeśli chodzi o klamkomanetkę i hamulce typu u-brake? Rower hamuje ale żeby się zatrzymać przy jakiejś większej prędkości to muszę mocno docisnąć klamkomanetkę a potem i tak jeszcze chwilę jadę zanim wyhamuje. Zdejmowałem tą osłonę na klamce i bawiłem się tą śrubą ale ona tylko oddala / przybliża manetkę. Wymiana klocków tylko pozostaje? Aktualnie mam zamontowane te fabryczne, nie mam pojęcia co to za klocki są.

  • 11
@bb-8 u mnie po wymianie klocków w vbrakach w mtb prawie przeleciałem przez kierownicę przy pierwszym hamowaniu xD stare były kompletnie stwardniałe ze starości i mało co hamowały, mimo że miały jeszcze sporo materiału. Może pomoże
@bb-8: próbuj. Pamiętaj ze maksymalna siła hamowania jest na chwile przed zablokowaniem tylnego koła i a z przodu jak zaczyna dupę unosić. Cala sztuka to znać swój sprzęt i umieć znajdować te momenty na różnych nawierzchniach. Dodatkowo mozna zdjąć dupe za siodlo, celem dociążenia tylnego kola co powoduje lepsze dzialanie przedniego bo moment kiedy tylne kolo Ci unosi jest trochę odsunięty w czasie. I nie ma to znaczenia czy to tarcze
@ploki_juhy_rdeswa: jaki beton na sniegu? jeżdżę caly rok- zime przełajem- i nie mam z tym problemu. Ba na sniegu wystarczy przestac pedałować i zaraz stoisz.

A potem ludzie którzy bie potrafią hamować nawet krzyczą że szczęki to gówno:D