Wpis z mikrobloga

Policja opublikowała statystyki wypadków za 2022 i sobie sprawdziłem moją ulubioną relację. W 2022 roku rowerzyści uczestniczyli w 3 685 wypadkach drogowych, 1831 z nich było spowodowanych przez kierowców samochodów osobowych, to daje mały wzrost udziału wypadków spowodowanych przez kierowców samochodów osobowych we wszystkich wypadkach z udziałem rowerzystów. Być może w tym roku będzie to ponad 50%(aktualnie wliczając ciężarowe do 3,5t i ciężarowe powyżej 3,5 jest niecałe 55%).

Z jakkolwiek miłych rzeczy, było o 172 więcej wypadków, ale zginęło 15 mniej rowerzystów niż 2021.
Z ciekawostek, policja wyodrębniła wypadki, gdzie poszkodowany został rowerzysta spowodowane przez użytkowników hulajnóg elektrycznych - było ich 37. Wcześniej nie było tej pozycji na liście.

Link do raportów:
https://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html
#rower #pedalarze #polskiedrogi #wypadkidrogowe #policja
  • 35
nadal proszę o źródło, bo sam oskarżasz innych o idzd, a walisz takie kwiatki.


@kuraku: https://www.gov.pl/attachment/b8298ec9-69ab-443c-ac59-223464ea4a65

no tutaj, gov.pl

A i tak wypadki z ich udziałem są powodowane w większości przez uczestników ruchu, którzy muszą przejść badania lekarskie, zdać egzamin, żeby uzyskać uprawnienia, ich pojazd musi przejść przegląd. Zdecydowanie coś jest nie tak.


@kuraku: w większości XD WIEDZIAŁEM, że to stwierdzenie padnie XD w większości, bo jest ich WIĘCEJ na
@Yurakamisa: no ja też jeżdżę po wawie, południowa część - i nie wiem, może to moja okolica, ale serio jeszcze nigdy mi typ z Glovo nie wymusił, a z przeciętnym rowerzystą zderzyłem się 2 razy (jego wina), do tego raz typ na rowerze mi uszkodził lakier i po prostu #!$%@?ł.
@kuraku: https://um.warszawa.pl/documents/61166/63804565/Raport+pomiary+rowerowe+Warszawa+2022.pdf/98e02904-7937-ac58-3a06-e8b6944cf131?t=1666617330414

właśnie na taką odpowiedź czekałem XD więc teraz wrzucam fatality - tu masz oficjalne pomiary ruchu rowerowego z 2022 roku, wykonane przez Miasto Stołeczne Warszawa.

a tu raport ZDM -> https://warszawa.tvp.pl/44365891/analiza-ruchu-zdm-ile-aut-jezdzi-po-warszawskich-mostach

przescrolluj niżej raport warszawy odnośnie rowerów, tam prócz informacji, że rowerów jest bardzo mało, jest też informacja, że w większości jeżdżą po chodniku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@manjan: dobra kluczowe pytanie.
CZY ZAWSZE:
Przestrzegasz ograniczenia prędkości co do jednostki.
Zatrzymujesz się na strzałce w prawo
Nigdy nie wjechałeś na skrzyżowanie na późnym żółtym
Zawsze trzymasz bezpieczny dystans na drogach ekspresowych i autostradach?
@manjan:

Średni udział rowerów w ruchu wszystkich pojazdów to 6,7% (na podstawie porównania wybranych punktów pomiarowych). Są jednak punkty, w których udział ruchu rowerowego w liczbie pojazdów wynosi ponad 20%. Aby dokładniej zbadać znaczenie ruchu rowerowego należałoby przeprowadzić szerzej zakrojone badania ruchu z uwzględnieniem motywacji podróży. Takie analizy mogłyby stanowić punkt wyjścia do działań wspierających zwiększenie udziału roweru w ruchu wszystkich pojazdów.


Nawet to badanie mówi że jest więcej rowerzystów w
@kuraku: uwielbiam jeździć na rowerze ale po ścieżkach rowerowych i lasach. Jadąc po drodzę czuje respect przed przed samochodami i przepuszczam lub się usuwam z drogi, często zjeżdzam na chodnik, rozglądam się jak pieszy, mam hamulce i często z nich korzystam. Ludzie lądujący pod kołami aut to najczęsciej margines umysłowy. Rowerzysta nigdy nie ma szans, nawet ze smartem
Nawet to badanie mówi że jest więcej rowerzystów w ruchu niż ty twierdziśz. Dodatkowo sami przyznają że trzeba temat bardziej przeanalizować.


@Yurakamisa:
a teraz zobacz w jakich miesiacach bylo badanie i pomysl o wynikach w sezonie pazdziernik- marzec
@TypowyXD: oczywiście, że nie. ale:

1. NIGDY nie przejeżdżam na czerwonym świetle
2. NIGDY nie jadę chodnikiem
3. NIGDY nie jadę pod prąd
4. NIGDY nie wpierdzielam się pod inny samochód, nawet jak mam pierwszeństwo
@manjan: zatem za przeproszeniem zamknij co masz zamknąć i nie szczekaj.
Prowadzisz coś czym przez każdy punkt z powyższej listy możesz zabić drugiego człowieka, a boli cię jakiś pedalarz który robi freestyle na ulicy.
Każda strona ma dużo za uszami tylko z jakiegoś powodu to nie rowery zabijają kierowców a kierowcy aut rowerzystów bo jest chyba inna masa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A odnosząc się do komentarza:
@manjan:

gdyby rowerzyści stanowili 50% ruchu, to powodowaliby ok 90% wypadków na drodze.


Nie, nadal powodowali by 51% wypadków ze swoim udziałem ponieważ każdy wypadek jest zdarzeniem niezależnym zarówno od ilości rowerzystów jak i faktu czy wystąpił wcześniej inny wypadek. Byłoby znacząco więcej wypadków pomiędzy dwoma rowerzystami ale nadal jeden z nich byłby winny więc ciągle 50% byłoby ich winą.

W świecie gdzie zdecydowana większość wypadków ma miejsce pomiędzy dwoma pojazdami
Prowadzisz coś czym przez każdy punkt z powyższej listy możesz zabić drugiego człowieka, a boli cię jakiś pedalarz który robi freestyle na ulicy.


@TypowyXD: freestyle... nie mam zamiaru jadąc samochodem zabić kogoś i mieć przez to problemy, chcę przejechać z punktu A do punktu B. i dlatego przeszkadzają mi właśnie "freestyle'owcy", nie przeszkadzają mi normalni uczestnicy ruchu jadący rowerem.

Nie, nadal powodowali by 51% wypadków ze swoim udziałem ponieważ każdy wypadek
policz ile wypadków przypada na jednego kierowcę, a ile na jednego rowerzystę.


@manjan: A jakie to ma znaczenie? Wyobraź sobie świat gdzie że jest 1000 samochodów i 1 rowerzysta który jest z nie swojej winy potrącany 10 razy rocznie. Wtedy dopiero byłby średnie ilości wypadków na jednego kierowcę i rowerzystę! Dokładnie 10 wypadków na rowerzystę i 0.01 wypadku na kierowcę. A jednak nasz pechowy rowerzysta nie zrobił niczego źle (poza wybraniem