Wpis z mikrobloga

Policja opublikowała statystyki wypadków za 2022 i sobie sprawdziłem moją ulubioną relację. W 2022 roku rowerzyści uczestniczyli w 3 685 wypadkach drogowych, 1831 z nich było spowodowanych przez kierowców samochodów osobowych, to daje mały wzrost udziału wypadków spowodowanych przez kierowców samochodów osobowych we wszystkich wypadkach z udziałem rowerzystów. Być może w tym roku będzie to ponad 50%(aktualnie wliczając ciężarowe do 3,5t i ciężarowe powyżej 3,5 jest niecałe 55%).

Z jakkolwiek miłych rzeczy, było o 172 więcej wypadków, ale zginęło 15 mniej rowerzystów niż 2021.
Z ciekawostek, policja wyodrębniła wypadki, gdzie poszkodowany został rowerzysta spowodowane przez użytkowników hulajnóg elektrycznych - było ich 37. Wcześniej nie było tej pozycji na liście.

Link do raportów:
https://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html
#rower #pedalarze #polskiedrogi #wypadkidrogowe #policja
  • 35
@manjan: przecież taki wniosek to totalny cherrypicking XD
Jakie znaczenie ma jakim % ruchu są jak w drugim porównaniu opisujesz ze z ich udziałem.

Jedyne co możesz napisać ze statystycznie około połowa rowerzystów była winny w kolizji z samochodem lub ze kierowca samochodu był w połowie przypadków winny zderzenia z rowerzystą.

A jak bardzo chcesz światły wniosek to wypadki z winy rowerzystów stanowiły 8,5 wszystkich wypadków
1.5% - 3% uczestników ruchu spowodowało


@manjan: trochę instytut danych z dupy, ale i tak nie 51%, a bardziej 35%("W 2022 roku rowerzyści przyczynili się do powstania 1 304 wypadków"), wymieniłem tylko te spowodowane przez kierowców samochodów osobowych i wspomniałem o ciężarówkach. Są też wypadki z nieustalonym sprawstwem, autobusy itd.
@manjan: Ach te fikołki xd
Prawda jest taka że to rowerzysci powinni powodować więcej wypadków bo rowerzystą jest nawet dziecko i stara babcia która boi się jechać samochodem.
Jakie znaczenie ma jakim % ruchu są jak w drugim porównaniu opisujesz ze z ich udziałem.


@TypowyXD: ano taki, że gdyby rowerzyści stanowili 99% ruchu i byliby sprawcami 51% wypadków ze swoim udziałem, to nie byłoby tak źle.

jednakże, ponieważ jest ich tylko 1,5% - 3%, i połowa wypadków z ich udziałem to ich sprawka, to jednak coś jest nie tak. tutaj biorąc pod uwagę ilość pojazdów samochodowych i ilość rowerów
@Yurakamisa: ale rowerzystów i tak jest o wiele, wiele mniej niż mieszkańców miast poruszających się samochodami. opisałem wyżej - rowerzyści ignorują światła (bo przecież zaraz będę miał zielone - ale o tym, że ma czerwone bo ktoś ma strzałkę bezkolizyjną w lewo - nie pomyśli. a jak się trafi z kierowcą, to "PRZY SKRĘCIE W LEWO USTĘPUJEEEEEEEEESZ").

wystarczy jechać zgodnie z przepisami i nie wymyślać własnych interpretacji.
Najlepiej, że ja temu dzbanowi już to tłumaczyłem. I nic, jak grochem o ścianę, dalej pisze swoje brednie.


@janekplaskacz: ale co tak niegrzecznie. nigdy nic nie "tłumaczyłeś", tylko przywoływałeś idzd, byłeś trafnie punktowany w błędach, jakie popełniałeś przy liczeniu, a potem blokowałeś. prawda jest jaka jest, a najlepiej pokazują ją liczby. zacznijcie jeździć zgodnie z przepisami, to problemu nie będzie.
ale rowerzystów i tak jest o wiele, wiele mniej niż mieszkańców miast poruszających się samochodami. opisałem wyżej - rowerzyści ignorują światła (bo przecież zaraz będę miał zielone - ale o tym, że ma czerwone bo ktoś ma strzałkę bezkolizyjną w lewo - nie pomyśli. a jak się trafi z kierowcą, to "PRZY SKRĘCIE W LEWO USTĘPUJEEEEEEEEESZ").


@manjan: No dokładnie to czemu nadal osoby które mają prawojazdy OC i tablicę rejestracyjną łamią
@WykopanyDzon: już mi tak pisali XD idąc tym tokiem rozumowania, to gdyby na wszystkich ulicach 90% wypadków było spowodowane przez np jednego kierowcę, to nic nie znaczy.

idąc tym tokiem rozumowania, tak samo nawalony kierowca też nic nie znaczy wg statystyk.

taka matematyka rowerzystów, subtelna manipulacja (nie wiem, czy zamierzona, pewnie nie wiedzieli jak liczyć i wybrali wynik, który im pasuje) i mamy "wnioski".
@Yurakamisa: bo są dzbanami, których należy wyeliminować z dróg.

rowerzysta, który łamie przepisy także powinien tak samo zostać wyeliminowany z drogi. i wtedy wszystkim będzie lepiej.
@Yurakamisa: i jeszcze jedno - zauważ, że prawie nikt nie narzeka na typów Glovo, a zapieprzają rowerami i jest ich bardzo dużo. bo typki z Glovo jeżdżą ZGODNIE Z PRZEPISAMI.
rowerzysta, który łamie przepisy także powinien tak samo zostać wyeliminowany z drogi. i wtedy wszystkim będzie lepiej.


@manjan: No to dość często są eliminowani przez samochody. A kierowców samochodów jakoś mocno się nie pilnuje.

i jeszcze jedno - zauważ, że prawie nikt nie narzeka na typów Glovo, a zapieprzają rowerami i jest ich bardzo dużo. bo typki z Glovo jeżdżą ZGODNIE Z PRZEPISAMI.


@manjan: Ja tam akurat widzę bardzo dużo
A kierowców samochodów jakoś mocno się nie pilnuje.


@Yurakamisa: nie wcale, wielkie mandaty, zakazy, to kierowca musi się rozglądać w 20 różnych miejsc czy przypadkiem nie wyjedzie rower itp.

Ja tam akurat widzę bardzo dużo narzekania praktycznie wszędzie na nich.


no to mamy jakąś inną percepcję. sam też często jeżdżę samochodem i widzę dużo typów z Glovo i jakoś jeżdżą bez nagłej zmiany pasa, wyjeżdżania z dziwnych miejsc itp. no i
nie wcale, wielkie mandaty, zakazy, to kierowca musi się rozglądać w 20 różnych miejsc czy przypadkiem nie wyjedzie rower itp.


@manjan: Akurat trudniej jechać rowerem niż samochodem bo w razie wypadku to ty jako rowerzysta jesteś poszkodowany + znaki są ustawiane tak ze mimo 8 lat za kierownicą samochodu często mam problem aby jechać przepisowo rowerem.

to typy z Glovo zawsze jeżdżą zgodnie z przepisami.


@manjan: Ja tam jeżdże po
ponieważ jest ich tylko 1,5% - 3%,


@manjan: nadal proszę o źródło, bo sam oskarżasz innych o idzd, a walisz takie kwiatki.

ponieważ jest ich tylko 1,5% - 3%, i połowa wypadków z ich udziałem to ich sprawka, to jednak coś jest nie tak


Ale najbardziej chciałbym poznać logikę stojącą za tym zdaniem.
Rowerzystą może być w zasadzie każdy, w większości przypadków nie trzeba mieć do tego żadnych uprawnień. A i