Wpis z mikrobloga

Jakbyście ocenili mój tok rozumowania:

Jestem osobą z ok. 200k wkładu własnego z miasta wojewódzkiego (nie stolicy). Czaje się na jakieś 60 metrów z wtórnego w wariancie optymistycznym. Albo chociaż 50. W temacie nieruchomości jestem kompletnie zielony. Zawsze uważałem też, że pośpiech nie jest najlepszym doradcą.
Jednak teraz wchodzi ten 2%, większa zdolność, a w budżecie jest max ileś tam kasy na ten program. Zdaje się, że z mode "to trzeba na spokojnie, zobaczyć jak się to rozwinie" powinienem przejść "śpiesz się chłopie bo ostatni gasi światło". Czy dobrze kombinuję czy łapie mnie FOMO?

Dosłownie w tym tygodniu zacząłem oglądać mieszkania na olx i orientować się co, gdzie, za ile. Jak ktoś ma jakieś porady jak szukać, co szukać, gdzie brać kredyt a gdzie nie to będę bardzo wdzięczny.

#kredythipoteczny #nieruchomosci
  • 11
@przecietnyczlowiek: bierz ten kredyt na "2%" nawet się nie zastanawiaj, bo będzie niebawem druga fala inflacji, więc już w ogóle win/win.

Zdaje się, że z mode "to trzeba na spokojnie, zobaczyć jak się to rozwinie" powinienem przejść "śpiesz się chłopie bo ostatni gasi światło". Czy dobrze kombinuję czy łapie mnie FOMO?


@przecietnyczlowiek: bycie roztropnym i ostrożnym za panowania PIS to całkowite przegranko. Jak jest PIS to trzeba wyłączyć mózg i
@Kutafonix215: właśnie trzeba brać po kule, tyle ile dają to tyle trzeba brać, ani grosza mniej, a jak szambo wybije to najwyżej kolejne wakacje kredytowe, albo inny dodruk, a dla roztropnych i ostrożnych inflacyjne zubożenie.

Także tutaj nie ma tak naprawdę żadnego wyboru - albo bierzesz po kule, albo zostajesz zubożony przez tych, którzy tak zrobili (większość tak zrobi) poprzez inflację. PIS sobie wymyślił taki sprytny sposób karania ostrożnych - inflacją
Zdaje się, że z mode "to trzeba na spokojnie, zobaczyć jak się to rozwinie" powinienem przejść "śpiesz się chłopie bo ostatni gasi światło". Czy dobrze kombinuję czy łapie mnie FOMO?